Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er litt vanskelig med det er at du kan ikke trykke på firkant samtidig som du skal til å trykke på sirkel for å velge handikapp. Du må trykke på firkant hele tiden og se hele lista også må du slippe firkant og trykke kjapt på sirkel ved ønsket handikapp. Det funket da hos meg. Liten smule vanskelig, jeg fikk det ikke til hele tiden, men jeg klarte det da allikevel. Prøver du å få Omnislash eller?

Lenke til kommentar
Noen som har spillt FF III til DS? Lurer på hvilken "Job" det er lurt å satse på, er så mange å velge mellom :)

 

Jeg har runda FFIII til DS nesten 2 ganger, kom til siste plassen andre gang men gadda ikke mer.

 

Jobbene ja... det finnes så ufatelig mange valg. En healer er selvfølgelig.

Jeg anbefaler å starte med en white mage som senere blir forandret til Devout, da vil du alltid ha heals og din healer vil vere sterk på grunn av aktivitet med job lvls.

Du kan også bruge red mage og gjøre den om til sage men White mage --> Devout er uten tvil den sterkeste healeren.

 

Jeg foretrekker å bruke en kjapp damage dealer også, Her har vi to gode valg å velge mellom.

Thief er glimrende i begynnelsen av spillet, han er sjitrask og gjør mye skade han er god helt til slutten da skal du helst gjøre han om til Ninja! Ninja er kanskje den beste jobben i spillet, pga shurikens gjør den alltid 9999 dmg mot bosser mens den står i backrow, den bruker også samurai sverd og får god rustning!!

Det er også mulig å bruke monk --> Blackbelt her, Monken er kanskje den beste mid game jobben og en Blackbalt kan virkelig voldta creeps, Blackbelten er alikevell ikke sååå god mot de siste bossene, sammenliknet med ninjaen.

 

Det er også greit å ha en til damage dealer, her liker jeg gjerne en typisk kriger. I begynnelsen blir det selvsagt Warrior så har du egentligt 3 gode valg, Knight, Dragoon eller Dark knight.

Viking er ikke serlig god.

Knighten er tøff og kan bruke sverd, han er veldig defansiv i starten men gjør god skade i slutten pga ufatelig gode equips (Excalibur + Ragnarok FTW)

Dragoon er dødstøff og bruker spyd, han er nokså lik knighten bare mye mer ofansiv, han gjør god skade helt siden du får han, pga hans jump og effektivitet mot luft gjør han sykt mye skade mot flyve bosser.

Dark knight er litt mer spesiell, han suger som pokker når du får han men kan bli ganske god, problemet er at han bruker de samme sverdene som Ninjaen, og ninjaen er bedre... derfor anbefaler jeg de 2 første valgene.

 

Den siste her er litt mer valgfri, jeg liker å bruke en offansiv magiker men magien i FF3 er ikke så grusomt god, jeg hadde det morro med en summoner og kan derfor anbefale den, Magusen er ikke så fryktelig god. Skal du bruke en magiker anbefaler jeg summoneren, bahamut er jo selvsagt tøff :p

Som jeg sa så var denne siste spotten mer alternativ, det er fullt mulig å ha hvem som helst her, fks en Blackbelt visst du vil ha det + en ninja (Det er faktisk ikke så dårlig)

 

Vel nå er jeg lei av å skrive.. håper det hjalp

Lenke til kommentar
De sterkeste i tollern er såre lette. Bare sørge for at du har all magi og våpen og armour og være på level 80 eller mer. Da er det såre enkelt.

Du finner blandt annet en excalibur i krystallen. Er du på level 80 eller mer skal det ta 9999 damage.

Har du tatt alle?

 

Selvfølgelig er det "bare" å sørge for at du har all magi og våpen og armour og være på level 80 eller mer, hva skulle det ellers vært?

 

Exalibur er sånn ca det 4. beste våpnet i XII, før det kommer Zodiac Spear, Tournesol og Wyrmhero blade. Og nå måler vi kun attack power, det er nemlig mange andre ting som spiller inn. Excalibur som du nevnte er av holy element, og du vil slite mot Yiazmat hvis du bruker det våpnet, da Yiazmat absorberer holy element. Så, mot Yiazmat, lønner det seg å bruke f.eks, Zodiac Spear (eier uansett), Fomalhaut med dark shot (for long-range med dark element) og Yagyu Darkblade (bra combo-rate, dark element).

 

Dessuten tar det ikke 9999 dmg når du er "level 80 eller mer". Det er ikke så enkelt, og det kommer helt an på fiendene du sloss mot. Og når Yiazmat har 50 000 000 HP, holder det ikke bare med et våpen som tar 9999 dmg uansett.

 

Max HP i FF X er 99 999, som Angels Eye sa :)

Endret av Emoel
Lenke til kommentar
De sterkeste i tollern er såre lette. Bare sørge for at du har all magi og våpen og armour og være på level 80 eller mer. Da er det såre enkelt.

Du finner blandt annet en excalibur i krystallen. Er du på level 80 eller mer skal det ta 9999 damage.

Har du tatt alle?

 

Selvfølgelig er det "bare" å sørge for at du har all magi og våpen og armour og være på level 80 eller mer, hva skulle det ellers vært?

 

Exalibur er sånn ca det 4. beste våpnet i XII, før det kommer Zodiac Spear, Tournesol og Wyrmhero blade. Og nå måler vi kun attack power, det er nemlig mange andre ting som spiller inn. Excalibur som du nevnte er av holy element, og du vil slite mot Yiazmat hvis du bruker det våpnet, da Yiazmat absorberer holy element. Så, mot Yiazmat, lønner det seg å bruke f.eks, Zodiac Spear (eier uansett), Fomalhaut med dark shot (for long-range med dark element) og Yagyu Darkblade (bra combo-rate, dark element).

 

Dessuten tar det ikke 9999 dmg når du er "level 80 eller mer". Det er ikke så enkelt, og det kommer helt an på fiendene du sloss mot. Og når Yiazmat har 50 000 000 HP, holder det ikke bare med et våpen som tar 9999 dmg uansett.

 

Max HP i FF X er 99 999, som Angels Eye sa :)

Kanskje du må være litt høyere level da men de dark hestene i krystallen tar det da 9999 damage. Holy versus dark. Funker veldig bra det. Jeg har tatt alle bossene i storien og nesten alle i jobsene men har ikke tatt alle summonsene enda. Jeg vet at det er vanskelige men jeg klarte det fint jeg.

Takk for rep om info om FFX. ^^

Endret av PhoenixHunter
Lenke til kommentar
Noen som har spillt FF III til DS? Lurer på hvilken "Job" det er lurt å satse på, er så mange å velge mellom :)

 

Jeg har runda FFIII til DS nesten 2 ganger, kom til siste plassen andre gang men gadda ikke mer.

 

(...:))

 

Vel nå er jeg lei av å skrive.. håper det hjalp

 

Takk for et flott svar :) Skal teste noe av det du foreslår. Har du erfaring med Bard forresten? Fikk et tips om å blande Dark Knight (x2), Bard og White Mage, siden Barden gir gratis HP med lutten sin ang. souleater til Dark Knight. Men jeg er alltid skeptisk til Bards i rpg's :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...