Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke helt, Phoenix. I de tidligere spillene kunne man kun gjøre opp til 9999 i ett treff, måten å gjøre mer skade på en runde var å bruke angrep som traff flere ganger pr runde, som Squall's Lionheart.

 

I FFX hadde våpnene en ability som gjorde vei for 99999 skade per treff, og noen aeons hadde denne abilitien "native", slik at de kune gjøre så mye skade fra du fikk dem.

 

Grunnen til at du kan se tallet 1599984 er at man har 16x99999 komprimert ned til ett treff når man bruker korte aeon-sekvenser. Litt teit om man må se den lange sekvensen hver gang for å ha full utnyttelse av angrepet...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Noen som har lagt merke til den nye Merce reklamen..der det flyr laken osv over bilen...den operaen...er den SAMME som den de spiller når du battler One Winged Angel...legg merke til slutten på reklamen..."vedi das" synger de..ikke rett skrevet nei...men akuratt den samme sangen som på FF7 :D

 

Den delen er vel tatt fra Carmina Burana, om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Yiazmat var bare en liten pikk, unnskyld usagnet. Men han var noe smpenkel da, med beste våpnene på alle. Bare la den stå en stund g la gambits gjøre jobben, av og til se til at yiazmat ikke har kverket alle, i så fall bytte til andrepartyet og løpe til savekrystallen og hoppe inn igjen. Var det jeg gjorde...

Lenke til kommentar

Jepp, det var det jeg gjorde, S-r-ex. Ikke misforstå meg, det var ikke slik at jeg slet skikkelig (redder ære her :p ), han addet ikke nok status effects for det. Liten og liten, hehe. Det blir med en gang mye lettere når en har mulighet for å save i løpet av kampen, da man får healet helt, fått tilbake MP og buffet seg opp igjen. På de 5 siste HP-bar'ene byttet jeg taktikk fra vanlig heal-buff-attack til reverse+decoy, ingen buffs og bare Arise. Jeg brukte Tournesol, Masamune+Genji Gloves og Fomalhaut+Darkshot, jeg gikk glipp av Zodiac Spear og gadd ikke skaffe Orochi eller Yagyu Darkblade først. Tournesol er det feteste våpenet ever. Hvilken level var du da du tok Yiazmat, S-r-ex?

Lenke til kommentar

Jeg har også nettopp fått meg Tournesol. Det tok vel vel rundt 10 timer å få samlet sammen alle ingrediensene jeg trengte. Kunne nesten halvert dette hvis jeg ikke hadde solgt unna alle high Arcana på forhånd. Man bør forsiktig med hva man selger på baazaren.

 

Skal snart begynne på Yizamat, så kom med tips her folkens. Mest interessert å vite hvordan man tar han på kortest mulig tid.

Lenke til kommentar
Jeg har også nettopp fått meg Tournesol.

Skal snart begynne på Yizamat, så kom med tips her folkens.

Åh, men det er verdt tiden det tar! (Tournesol, altså)

 

Jeg tok Yiazmat på 7 timer, level 85-87, Masamune, Tournesol og Fomalhaut. Han er svak mot dark element (og absorberer holy, NBNB), så hvis du er interessert i å bruke kort tid anbefaler jeg å skaffe Orochi eller Yagyu Darkblade.

 

Spesialangrepet hans er vindbasert, så Windbreaker x3 (Armor som halverer wind element) kan være kjekt. Han gir bare to status effects; countdown petrify og stop, de er ikke noe problem. Det jeg slet mest med var at jeg gikk tom for MP etter hvert, men du har en save rett ved siden av du kan løpe til når som helst (OBS: Yiazmat rebuffer når du er borte)

 

Som sagt brukte jeg to taktikker; først to dmg-dealers som tok seg av healing også, og en buffer (hastega, protectga, bravery, bubble). Byttet senere til bare arise reverse decoy attack. Hvis du vil bruke kort tid funker det kanskje bra med berserk på en karakter? Det som er kjipt er at buffs ofte må recastes fordi han kan drepe instant.

 

Jeg byttet også etter hvert ut ribbon x2 og genji gloves mot bubble belts, de er greie å ha når man begynner å dø ofte.

 

Edit: Må gi litt props til Berserker på gamefaqs for Windbreakers'ene. Flott walkthrough.

Endret av Emoel
Lenke til kommentar
Ikke helt, Phoenix. I de tidligere spillene kunne man kun gjøre opp til 9999 i ett treff, måten å gjøre mer skade på en runde var å bruke angrep som traff flere ganger pr runde, som Squall's Lionheart.

 

Det står ikke at han gjør lignende damage som Anima heller. Men han gjør mer enn 160.000 som du påstår

 

Og

kan du se at du trenger ikke Anima for å gjøre stor skade heller....Spec Wakka's Overdrive.... Endret av Angels Eye
Lenke til kommentar

Har tenkt på en sak,er mange "koder" som sier at viss du trykker flere ganger på firkant når du er i battle arenaen,når det velges handikapp på deg,så skal denne trykkingen få "slotsene" til å sakke farten slik at det blir enklerer å velge ett "bedre" handikapp..men noen som har fått dette til å funke egentlig?

Endret av Angels Eye
Lenke til kommentar

Tok Omega Mark XII nå, guuuud. Følte meg mer komfortabel med Yiazmat. Greit nok, Yiazmat er vanskelig, men du har et backup party og du kan bare løpe til en save crystal og heale. Greia med Omega er at han tar liv. Masse liv. Eneste angrepet hans er attack, som tar 6000+- liv og gir berserk en sjelden gang. Skikkelig nervepirrende, det var på nære nippet noen ganger der. Menmen, nu er det strake vegen til Wyrmhero Blade :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...