Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Må si meg enig i at soundtracket til FF9 kanskje er det beste. Men både FF 8 og 7 har også veldig gode soundtrack, så det er vanskelig å velge.

 

Når det gjelder enkelt sanger, så er det mye å velge imellom. You Are Not Alone, Battle With Gilgamesh, Dear Friends, Costa Del sol, To Zandarkand og The Sight of Spira, for å velge noen av de mange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke soudtracken til noen av spilla. Har ikke surra meg til det, men det må jeg se å få gjort for det er mye bra musikk. Liker den som spilles inni kjærka på Crisis Core. Eneste jeg kommer på nå for det er det spillet jeg har spilt nå nylig. Den musikken er sikkert rappa fra ett annet FF spill?? Eller er den ikke det? Synd at den er litt kort.

Lenke til kommentar
Her feks,så tar Anima,99999,og den slår 21 ganger(inkl den siste) 99999*21 er 2099979 altså nesten 2,1mill.

 

Og det er ikke Anima's beste engang.

 

Sorry, men anima slår ikke mer enn 16 ganger. Hvis du setter på kort aeon sequence eller hva det nå het i options, så vil du se tallet 1599984 når fienden deiser i bakken, sett at Anima har tilstrekkelig strength og magic.

Lenke til kommentar
Har ikke soudtracken til noen av spilla. Har ikke surra meg til det, men det må jeg se å få gjort for det er mye bra musikk. Liker den som spilles inni kjærka på Crisis Core. Eneste jeg kommer på nå for det er det spillet jeg har spilt nå nylig. Den musikken er sikkert rappa fra ett annet FF spill?? Eller er den ikke det? Synd at den er litt kort.

Jeg tør gjette at det er "A Flower Blooming in the Slums (from FFVII ''Aeris' Theme'')"

Det er bare en slags versjon av, som du ser, Aeris' Theme fra Final Fantasy VII OST.

 

Jeg har mye musikk fra FF serien. Final Fantasy OST fra VII, VIII, IX, X og XII. I tillegg har jeg Advent Children og Piano Collections fra VII, VIII, IX og X.

Musikken fra Final Fantasy X er vel det jeg har hørt mest på.

Lenke til kommentar

Jeg liker musikken i Final Fantasy VI best. Da snakker vi om Terra Theme, Locke theme, Shadow theme, Kids run through the city, Spinach rag opera, Aria de mezzo Carattere (operaen) og enda flere. (Har ikke fulført spillet, så jeg har ikke hørt alle)

Her kan du høre sangene fra Final Fantasy VI.

 

På andre plass har jeg Final Fantasy IX. Der har vi jo The place i'll return to someday, feel my blade, Vamo alla flamenco, memory of that day, crossing those hills, song of memory, boundary south gate, forgotten face, mystery sword, tantalus theme, loss of me, we are thieves, protecting my devotion, you'r not alone og melodies of life, og mange flere. Her kan du høre musikk fra Final Fantasy IX.

Lenke til kommentar
Jeg liker musikken i Final Fantasy VI best. Da snakker vi om Terra Theme, Locke theme, Shadow theme, Kids run through the city, Spinach rag opera, Aria de mezzo Carattere (operaen) og enda flere. (Har ikke fulført spillet, så jeg har ikke hørt alle)

Her kan du høre sangene fra Final Fantasy VI.

 

På andre plass har jeg Final Fantasy IX. Der har vi jo The place i'll return to someday, feel my blade, Vamo alla flamenco, memory of that day, crossing those hills, song of memory, boundary south gate, forgotten face, mystery sword, tantalus theme, loss of me, we are thieves, protecting my devotion, you'r not alone og melodies of life, og mange flere. Her kan du høre musikk fra Final Fantasy IX.

 

Du har god smak. De to er også mine favoritter!

Lenke til kommentar

Ja, Fithos Lusec Wecos Vinosec er fin. Og Liberi Fatali! Og Don't Be Afraid! Og Find Your Way! Og Force Your Way, Never Look Back, Shuffle or Boogie, The Man With the Machine Gun, Timber Owls, Cactus Jack (obligatorisk å nynne), Only a Plank Between One and Perdition, Galbadia Garden, Under Her Control, Silence and Motion, Lunatic Pandora, Compression of Time, The Legendary Beast, Maybe I'm a Lion (Hooua!), The Extreme og Overture!

 

The Salt Flats og The Castle får egen plass, de er så _SYKT_ bra. Stemning.

 

Edit: Moralen er: utrolig mange bra sanger. Last ned og hør. Masse.

Endret av Emoel
Lenke til kommentar
Nobuo-san

 

...wow.

 

Noen her som er enig i at FFXII er for føkkings simpelt? Er jo bare å lære seg alt. Men jeg hadde lyst på litt utfordring, og fant på et ganske bra system, som jeg må føre opp på ark for å holde orden. Slik at jeg ikke kan lære meg alt, og kanskje heller utvikle klasser som black mage osv. Har så vidt begynt, men er for opptatt med et par PSP-spill, Patapon og Disgaea :p

Lenke til kommentar
Nobuo-san

 

...wow.

 

Noen her som er enig i at FFXII er for føkkings simpelt? Er jo bare å lære seg alt. Men jeg hadde lyst på litt utfordring, og fant på et ganske bra system, som jeg må føre opp på ark for å holde orden. Slik at jeg ikke kan lære meg alt, og kanskje heller utvikle klasser som black mage osv. Har så vidt begynt, men er for opptatt med et par PSP-spill, Patapon og Disgaea :p

 

Ehrm..ja,det er jo "bare" å lære seg alt på de andre FF spillene også da...??

Lenke til kommentar

Jeg spiller FFXII nå faktisk. :)

Final Fantasy XII International Zodiac Job System er litt annerledes enn det "originale" FFXII.

The game includes twelve License Boards available (instead of the original one), each corresponding to a different Zodiac sign and job. The battle system as a whole has been tweaked; guest characters and summons are controllable by the player, and pressing the L1 button accelerates the game's speed. Additionally, the game features the English voices and the widescreen 16:9 ratio support of the North American version, as well as a bonus disc based on the one initially released with the North American version. Other new features such as new licenses, new spells and new gambits have been shown as well. There is also a "New Game+" option, as well as a new "Trial Mode" which allows the player to hunt monsters in 100 different maps to gain items and money.

 

Det var vel dette du skulle hatt Patney. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...