Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Katanaer har dobbelt så høy combosjanse på 9.4% mot hammere og øksers 4.9% (går for det samme i spillmekanikken), og Masamune har 28% combo og 72% med Genji Gloves. Men skadekalkulasjonene i XII er sinnsykt kompliserte, men en kis har funnet ut av alt dette her: http://www.gamefaqs.com/console/ps2/file/459841/48977 bla nedover og du vil se en skadetabell. Eller du kan se her for en mer "basic" forklaring av hvordan skade beregnes: http://www.gamefaqs.com/console/ps2/file/459841/45662

litt ctrl+c:

hammere og økser: Damage is calculated by your character's

strength, Vitality and Weapons attack rating.

katanaer: Damage is calculated by characters strength, magick power, attack

rating and opponents defense. Damage based on Magick is helpful because even

then your support characters can deal good damage.

Det er vel mye opp til deg, men ved endgame og postgame er Masamune vel foretrukket over Scorpion Tail, da Masamune med Genji Gloves = <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
X-2 hadde en helt grei historie, men kunne heller fått den som secret ending på X istedet for å lage X-2 imo. Gameplayet falt ikke i smak hos meg, men kjøpte det for FF-navnet.

Er det ingen andre enn jeg som syntes at kampsystemet i FFX-2 var BRA? Bortsett fra alt annet i X-2, så var kampsystemet kanskje et av de beste i Final Fantasy noensinne, synes jeg.

Lenke til kommentar

Kan noen bekrefte at FF VIII ikke virker lengre, etter siste firmware update på PS3 (FW2.17)

Tror ikke det er disken min, siden den er helt ny...

Edit* Sitter med en 60gb PAL PS3

Endret av Toreal
Lenke til kommentar

OK, ny PC - glemte å kopiere favoritter før jeg formaterte gamle PC-en - mistet FF-favorittene mine. Kan dere slenge ut deres linker til FF-sider med walkthroughs, musikk, bilder, fora osv? har allerede www.ff12maps.com, og gamefaqs linker behøves ikke. På forhånd takk=)

Lenke til kommentar
Jeg blir deprimert, PS3'en støver ned på rommet mitt og venter på at Final Fantasy XII skal komme ut.

*kutter arm*

Er da masse spill du kan kose deg med til Q2, Q3 2009! Uncharted, Ratchet & Clank, GT5:Prologue, og en god del andre spill som er gøy.

Lenke til kommentar

Oops, typo btw! XIII* (orker ikke å redigere).

Joda, gleder meg til både MGS4, Uncharted og GT5:P, jeg. Men har blitt fora med diverse trailere nå, så tørsten etter Final Fantasy er konstant. Jeg høres ut som en jævla zombie nå.

Lenke til kommentar

Det tredje til The Black Mages hadde litt stusselig valg av sanger, synes jeg. De to første er knall! Jeg har også Piano Collections til FFVII, FFVIII, FFIX og FFX. De er flotte stemningsplater, liker å hære på de når jeg bare skal slappe av litt.

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Da er tørsten slukket midlertidig ihvertfall. Fått klora til meg en kompis sin PSP, så nå spilles det crisis core for harde livet. :D

Blir nok en runde med VII + se advent children når jeg er ferdig med det. Så jeg overlever.

Mvh,

Anonym FF-avhengig

(...)Kan slippe inn at SE håper på en demo rundt jul 2008, helst før nyttår sier de.

Hvis du har Burnout Paradise kan jeg godt hjelpe deg med å sløse litt tid i løpet av året...

Demo hadde vært kos ja, og skal ikke se bort ifra at jeg joiner Burnout. Er bare ikke øverst på ønskelista akkurat nå. Endret av Tiidus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...