Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Cloud blir det nok hvertfall ikke, siden det finnes kun 1 Cloud. :love:

Jeg bare tar ett eller anna wild guess her, tipper det blir Rain (jævla dårlig men men! :D)

Rain hørtes ikke så dårlig ut da..Men håper det blir cloud :love: men håper ikke kamp systemet blir for rotete :S veit at det har blitt forandret men håper ikke det er tusenvis av valg som man må sitte og gruble over hva man skal gjøre forno. :p og håper ikke det er sånn at vis man tar et feil valg så må man begyne helt på nytt igjen, sånn som på final fantasy 8 :p

ZGC, sårry mate, men Cloud er utelukket, de kan ikke bruke samme navn på 2 helt forskjellige hovedpersoner i serien sin. Ang. kampsystemet i Versus så blir den hvertfall en del lik som den vi finner i Kingdom Hearts, siden det er samme teamet som utvikler Versus og lederen for utviklingen av Versus har også bekreftet det. (Gidder dessverre ikke finne frem link nå, men har blitt bekreftet ett sted her: FF Forums.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestemte med å ta opp FFXII nå som det har vært et for langt mellomrom.

Skulle på Bhamut så det ble ikke lang spille tid.Hehe. Skuffa litt det der ja. Ble skikkelig glad når Balthier ikke va død. Satt å gliste og fikk frysninger nedover rygget. Lurer litt på hvorfor Balthier brukte ett helt år på å komme seg tilbake.

Og nå har jeg runda det. Bra avsluttning syntes nå jeg. Har vært veldig fornøyd med spillet, men likte X bedre. Har en del hunts og noen grotter igjen, men de får jeg ta når jeg kjeder meg for det er ikke fristende å begynne på det nå. Jeg blir litt trist når jeg er ferdig med FF spill for da er man lissom ferdig med de personene og får ikke høre noe mer fra de :cry:.

Hint til de som ikke har runda det: Ikke noe vits å se creden. Det gjorde jeg for å sjekke om det kom noe ekstra sånn som i X, men det kom ingenting. Minutter jeg aldri får tilbake av livet mitt.

Lenke til kommentar

Revenant Wings har jeg ikke fått sansen for. Føles som de prøver å lage noe helt nytt, og får å få det til å selge, bruke Final Fantasy-navnet.

I tillegg så er visst ikke historien så veldig bra, så da er det ganske uakuelt for meg. Gøy med pre/sequels hvis de faktisk har en historie som er verd å fortelle.

X-2 hadde en helt grei historie, men kunne heller fått den som secret ending på X istedet for å lage X-2 imo. Gameplayet falt ikke i smak hos meg, men kjøpte det for FF-navnet.

Dirge of Cerberus fortalte historien om Vincent, men alle de som fant han i VII og fulgte med, så ble det mye repetering. De nye fiendene var heller ikke så sjarmerende som gode gamle Seph. Legg på gameplay som ikke slo helt an, og vi har enda et spill som selger på FF-navnet.

Leste en plass at FF IV skulle få en oppfølger til mobil. Hva er vitsen spør jeg.

De som fikk den hemmelige slutten i DoC fikk se at det er mer som er planlagt i VII-sagaen. Greit at VII er et av tidenes spill, men det får være grenser på melking.

XIII kommer i 3 versjoner før spillet har kommet ut engang, og flere er sikkert på vei. Hvorfor ikke slå sammen historiene i ett spill? (Vet det med Versus, men alikevel..)

Crisis Core er visst unntaket som bekrefter regelen. Dette spillet skal visst være ganske bra.

Men alt i alt syns jeg Square burde kutte ned på oppfølgere, og heller gi oss ordentlige FF-opplevelser oftere, istede for noe halveis nytt som selger på navnet.

Lenke til kommentar

Ja... Der har vi også et problem.

Men remakes kan også bli veldig gode. Remakene av Final Fantasy III og Final Fantasy VI er jo veldig brae. (Jeg har ikke spillt orginalen av noen av de, så jeg kan ikke sammenligne. Jeg ser bare at de nye spillene er gode.)

Så det de burde satse aller mest på er splitter nye spill.

Lenke til kommentar
Helt enig! De burde heller satse på remakes.

Ja... Der har vi også et problem.

Men remakes kan også bli veldig gode. Remakene av Final Fantasy III og Final Fantasy VI er jo veldig brae. (Jeg har ikke spillt orginalen av noen av de, så jeg kan ikke sammenligne. Jeg ser bare at de nye spillene er gode.)

det de burde satse aller mest på er splitter nye spill.

Du vingler fælt i meningene dine ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...