Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke lagt merke til denne tråden før! :blush:

 

Jeg stemte ihvertfall FF X. Ikke det at jeg har spilt alle spillene, men har ihvertfall pløyd gjennom IV,V,VII,VIII,IX,X og X2. Final Fantasy X er det spillet jeg har spilt gjennom flest ganger, tror jeg har spilt det ferdig 4-5 ganger.

Utenom det henger jeg med klart med på at VII er kanon, tett etterfulgt av VIII :w00t:

Lenke til kommentar

Spiller for tiden XII, men har ofte lyst til å hente frem VIII :) Føler mye nostalgi rundt VIII, spesielt ang. musikken. Har prøvd å starte på VII et par ganger, men det kicker liksom ikke helt, lurer på om det er grafikken som ikke funker på meg?

 

BTW, til dere som spiller XII, levler dere opp hele laget, eller bare et "main"-lag?

Lenke til kommentar

1. Martin-sama: Spill XII! Jeg synes det er bedre enn X, av forkjellige grunner: Quotet meg selv fra en annen tråd nedenfor.

 

Jeg ser det over alt, meningene om disse to spillene (X og XII) er veldig forskjellige. (Har spilt 200+ timer X og 150+ timer XII)

 

For meg funker XII bedre enn X, selv om X også er et godt spill. Som tidligere nevnt er voice actingen i XII til å komme av (Fran, Balthier osv), grafikken og det visuelle (designet) er på topp, mekanikken/dynamikken fungerer bra og det nye kampsystemet åpner for planlegging og taktikk.

 

Når det gjelder musikken synes jeg XII også (i tillegg til X) er bra, men kanskje på en annen måte. I XII fungerer musikken mer som bakgrunnsmusikk. Jeg har lyst til å trekke frem Battle on the Big Bridge som et utrolig bra track.her, på FF XII's offisielle side, kan dere også høre hvor flott musikken fra XII er, i tillegg til en kort innføring i spillet.

 

Noen synes det mangler kule karakterer i XII. Eh. Ta en titther. I tillegg har du Balthier, som det lukter kul av lang vei, Vossler, Old Dalan, Marquis Ondore (sykt bra voice, indisk/engelsk akksent), og så videre... Jeg sier ikke at X manglet kule karakterer, se bare på Auron.

 

Equip- og "skills/level" systemet fungerer bedre i XII. Flere Equips ("Weapon, Off-hand, Armour, Helmet, Accessories" mot tierns "Weapon og Off-hand"), samt at jeg likte license-boardet. I tillegg er det utrolig mange våpen å velge mellom, og det er (synes jeg) ganske morsomt å slite seg til de beste av dem.

 

 

Til slutt vil jeg svare til den (dem) som sa at det ikke fantes utfordringer i XII. Jeg vil si at X ikke er noe bedre på dette. Wakka->3xPerfect Attack Reel (overfør andres overdrives gjennom entrust)->3x14x99999=4199958 dmg? Yojimbo->Zanmato=Instant kill på alle fiender og bosser? Blir det for lett i XII så prøv å soloe en av top-tier bossene da vel=)

 

Jeg har sett mange steder (diverse gaming- og final fantasy-fora) at synet på om XII er bedre enn et av de andre FF-spillene er veldig delt. Om du liker spillet eller ikke er derfor subjektivt. Jeg kan ikke love deg at det blir bedre for deg utover i spillet, fordi jeg likte det helt fra begynnelsen, men jeg vil anbefale på det sterkeste å spille gjennom. Ett flott spill.

 

2. Jeg levler alle karakterene i XII. Som paa99 sa, det er veldig greit å ha et kompetent lag i bakhånd som kan byttes ut (husk at buffs på karakterer som ikke brukes aldri går ut, så reservekarakterene kan være ferdig buffet og klare til bruk).

Endret av Emoelg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...