Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Hvilke personer i FF 7 foretrekker du å spille med (begrunn svaret og sleng i spoiler hvis du kan røpe noe story...)

Jeg bruker Cloud, Barret og Cid. Tar utgangspunkt i limit breakes. Lvl 4 limit breaks til disse 3 gjør syk skade. Bruker Tifa en gang i blant da jeg liker karakteren og litt artig limit break.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Square Enix revealed new details of Dissidia: Final Fantasy for PSP at Jump Festa, it has been regarded as one of the best games in the show.

 

* Tidus (FFX), Ultimecia (FFVIII) and Emperor (FFII) are playable

* The game features both free roaming 3D combats and one on one combats

* You can lock on to a character with L trigger * There are two types of attacks, one to drain the "Brave" gauge, and another one to damage the opponent HP

* "Brave" is the strength of your attacks, the more you have the more damage your attacks will be

* The stages have pits and destructible objects, you can perform aerial maneuver near walls, like in FFVII Advent Children

* You can run on the walls and exchange blows with opponents

* You can choose two different combat modes: Standard and Technical

* It is probably possible to customize the characters, as you can earn Gils and APs after each fight.

 

Link

Lenke til kommentar

Square fortsetter å lage oppfølgere/nedfølgere (bedre ord mottas med takk) til sine kjære Final Fantasy spill. Sist i rekken er FF IV som får oppfølger til mobil i Japan. Som vanlig kommer nok ikke dette til Europa.

 

Square Enix revealed new info on Final Fantasy IV The After for mobile phone in Japan:

* The protagonist is the son of Cecil and Rosa named Cedore

* The story takes place years after FFIV

* Returning characters include Cecil, Cid, Kain, Rydia, Edge and Yang

* The game will have 2D graphics like in the original version of FFIV.

* The game uses an altered Active Time Battle system, where you can see enemies inputting their attacks while you enter your own.

* FFIV The After will be distributed in multiple episodes, which are downloadable from the mobile network.

* The prologue episode will be free of charge

 

Link

Lenke til kommentar

Har Square tenk til å lage remake av VI, V eller noen av de eldre til PSP?

Vet at VI har remake til DS og at det har kommet remake av FF og FFII til PSP(fikk 6/10 og 6.5/10 på gamespot), men kommer det remake av VI til PSP også etterhvert f.eks? Eller noen andre for den sagts skyld.

 

EDIT:btw...Noen som vet noe om Final fantasy Dissidia?

Endret av paa99
Lenke til kommentar
Har Square tenk til å lage remake av VI, V eller noen av de eldre til PSP?

Vet at VI har remake til DS og at det har kommet remake av FF og FFII til PSP(fikk 6/10 og 6.5/10 på gamespot), men kommer det remake av VI til PSP også etterhvert f.eks? Eller noen andre for den sagts skyld.

 

EDIT:btw...Noen som vet noe om Final fantasy Dissidia?

Final Fantasy IV kommer jo til DS da. Final Fantasy III kom jo også til DS for en tid tilnake. Som du sa kom FFI og FFII til PSP. Jeg har ikke prøvd originalene til disse spillene, så jeg synes vel egentlig at de fikk en ufortjent lav score... Gidder ikke diskutere den meningen, da jeg sikkert er alene om den.

Angående Dissidia. Det ser ut som et über spill syns jeg. Litt sånn Smash Bros. aktig kanskje, men med bare Final Fantasy. Wikipedia har jo litt om spillet, men det er Wikipedia altså. Youtube har noen trailere liggende, men jeg vet ikke om det bare er en eller flere trailere som er gitt ut.

Det var jo litt om det da. :)

Lenke til kommentar

Tatt ut fra IGN's preview av Dissidia. Les hele artikkelen under på Link.

 

"Calling Dissidia a fighting game may have people picturing a one-on-one fighter viewed from the side. Dissidia is actually more of a fusion of one-on-one fighting and 3D combat. The camera doesn't stay fixed to the side of your character, nor does it remain behind your character's back. Your opponent may not always be in view."

 

"Navigating such varied and variable terrain may seem tough, and it will be if your triangle button happens to be broken. When you traverse key areas of the battle field, usually near walls, the triangle button icon will flash on the screen. This flashing is called a "map hint." The game is telling you that by pressing the triangle button, your character will perform some acrobatic maneuver that's straight out of Final Fantasy VII Advent Children."

 

"On top of what appears to be a complex combat experience for single and multiple players, Dissidia also manages to push the PSP to new visual heights. The game is a visual feast, with detailed combatant models, and plenty of lighting effects. Definitely a step above Crisis Core, which already had some thinking that the PSP really was a portable PS2."

 

"If you, like me, were expecting a quick cash-in with Dissidia to take advantage of the popularity of the Final Fantasy characters and all that work Square Enix clearly put into developing its Crisis Core engine, you, like me, were wrong. Dissidia has the potential to be a rare breath of fresh air in the fighting genre, Final Fantasy characters or not. I've only played it for 20 minutes, but I can't wait to sample the full Final Fantasy fighting experience."

 

Det høres stilig ut. Men skulle heller hatt det på PS3 istede for PSP.

 

Link

Lenke til kommentar
Final Fantasy IV kommer jo til DS da. Final Fantasy III kom jo også til DS for en tid tilnake. Som du sa kom FFI og FFII til PSP. Jeg har ikke prøvd originalene til disse spillene, så jeg synes vel egentlig at de fikk en ufortjent lav score... Gidder ikke diskutere den meningen, da jeg sikkert er alene om den.

Angående Dissidia. Det ser ut som et über spill syns jeg. Litt sånn Smash Bros. aktig kanskje, men med bare Final Fantasy. Wikipedia har jo litt om spillet, men det er Wikipedia altså. Youtube har noen trailere liggende, men jeg vet ikke om det bare er en eller flere trailere som er gitt ut.

Det var jo litt om det da. :)

Ja jeg så en film på youtube...Så mildt sagt veldig annerledes ut.

 

Nå har jeg fått begynt på FFVII :) Kjipt at jeg har sett Final fantasy AC for da vet jeg jo Aerith dør. Det er ho blomster jenta ikke sant?Vanskelig å se forskjell når grafikken er så sugen.

Lenke til kommentar

Jeg har gått gjennom ff1, ff3, ff4, ff6, ff9, ff10 og ff12. Liker ikke så godt ff2. Kansje det er noe med det snakke systemet?

 

Ff7 burde jeg ta opp igjen fordi jeg har greid det gjennom og ff8 så liker jeg ikke den STORE vansklighets forandringen når du kommer inn i siste boss stedet (der monstrene er fastsatt level istedefor relativ) Ff5 derimot er jeg på vei å gjøre ferdig og går rundt og leveler.

Lenke til kommentar
Ff7 burde jeg ta opp igjen fordi jeg har greid det gjennom og ff8 så liker jeg ikke den STORE vansklighets forandringen når du kommer inn i siste boss stedet (der monstrene er fastsatt level istedefor relativ)

Det er der du skal gjøre sidequests osv. Og sisteboss er relativ iforhold til levelen din btw. Kom meg fint gjennom det stedet i level 30-40.

 

EDIT: Wall scrollsene mine har kommet btw. Kan sikkert legge ut bilder av dem hvis noen har lyst til det.

Endret av Vorpal
Lenke til kommentar
Oh, jeg skulle ønske jeg var deg, paa99, og kunne oppleve magien til FF VII for første gang :wee:

mhm...

Jeg spiller på en 42" flatskjerm og det virker som om det blir for stort og bildet blir litt for strekkt eller er det bare grafikken som suger så jævlig?

Noen ganger så forstørres bildet slik at det "går utenfor" skjermen i noen sekunder. Ville det vært bedre å spilt det på en litt mindre tv eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...