Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor skal jeg begynne....

En såpass stor spillserie som Final Fantasy får alltid nye fans når det kommer ut et nytt spill. Nå når Final Fantasy XII kom fikk vi nye fans, fordi det plutselig gikk opp for noen at dette er jo kongebra spill. Det er ikke alle som har hatt gleden av å vokse opp med Final Fantasy 1 da det kom. Da synes jeg det er teit av deg å synes at vi som ikke har det, ikke kan være blodfan selvom vi ikke har vært med fra begynnelsen. En som oppdaget Final Fantasy X når det kom og siden har spilt Final Fantasy XII kan være like fan av Final Fantasy spillene som en som var med fra begynnelsen av. Jeg har ikke vært med fra begynnelsen av, jeg ble en trofast fan fra Final Fantasy VII. Selv har jeg spilt Final Fantasy III, VII, VIII, IX, X og XII + Dirge of Cerberus. Jeg venter på Final Fantasy I og II til PSP og Final Fantasy IV til DS. Hvis du mener at jeg og sikkert mange andre som meg ikke er et fan av Final Fantasy...Vil jeg være så modig å kalle deg en jævla gjøkskalle.

 

 

:)

Lenke til kommentar
Og en siste ting...hva f**n var de høye på når de kom opp med combat-systemet i 12ern?

 

De var høye på et ønske om å fornye den noget stagnerte JRPG-sjangeren. Jeg liker kampystemet i FF I-X, men det er et system som nesten ikke har utviklet seg siden det første spillet i serien, og det var en lettelse å bli kvitt random battle-forbannelsen. Så det var kanskje på tide å fornye serien slik at den ikke bare ble stående i stampe?

Lenke til kommentar
I og med at det kun er annonsert to av spillene så kan jeg vel ikke forvente noe mer. Jeg krysser bare fingrene for at Sakaguchi og Uematsu fiker til MS/MW og tar en lett jogg tilbake til Square.

 

Uematso burde i alle fall hentes tilbake, om så Squeenix må hoste opp obskøne mengder Yen for å få ham tilbake. Musikken i FF XII var merkbart svakere enn i tidligere spill i hovedserien, så savnet av Uematsos musikk var sterkt tilstede for min del.

Lenke til kommentar

Uff, sitter her med et gammelt eksemplar av VII'rn som jeg vil ta i bruk, men minnekort mangler jeg og sliter med å finne. Vet jeg fikk et par pm's med hvordan fikse en pc-emulator, men fins det en veldig enkel måte å skaffe en pc-emulator?

 

Vært et fint spill å ha med seg på farten....

 

Flyturen til pappa hadde vel blitt korta ned med 59minutt (tar en time i luften)

og flyplassen hadde blitt et koselig sted.

 

Hilsen en som husker VII som sin første skikkelige spillopplevelse. :love:

Lenke til kommentar
Uff, sitter her med et gammelt eksemplar av VII'rn som jeg vil ta i bruk, men minnekort mangler jeg og sliter med å finne. Vet jeg fikk et par pm's med hvordan fikse en pc-emulator, men fins det en veldig enkel måte å skaffe en pc-emulator?

 

ePSXe funker ganske greit, så bare Google etter den. Den kan kreve litt knoting med plugins og innstillinger, men om du takler det, så er den bra. Eventuelt kan du prøve å få tak i PC-utgaven av FF VII + patch for å kjøre det i XP (om du kjører XP, that is).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...