Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg pleier alltid å ta en "Game over" screen som et tegn på at:

1. Jeg er ikke høy nok level.

2. Jeg har ikke gode nok "Weapon, Armour, etc...".

3. Jeg bruker feil strategi.

 

Det er som regel alltid nummer tre, ditt siste valg der. I Final Fantasy så er det viktig å bygge opp levels, men mange er faktisk lagt med at hvis du virkelig går inn for det, så kan du drite i levelen og kun bruke riktig items for å komme deg videre.

Lenke til kommentar
Jeg pleier alltid å ta en "Game over" screen som et tegn på at:

1. Jeg er ikke høy nok level.

2. Jeg har ikke gode nok "Weapon, Armour, etc...".

3. Jeg bruker feil strategi.

 

Det er som regel alltid nummer tre, ditt siste valg der. I Final Fantasy så er det viktig å bygge opp levels, men mange er faktisk lagt med at hvis du virkelig går inn for det, så kan du drite i levelen og kun bruke riktig items for å komme deg videre.

Ja. jeg bruker som regel den samme strategien i alle Final Fantasy spill, litt avhengig av hvilket Final Fantasy spill det er. Det funker nesten alltid, men det hender jeg må modifisere den litt. Det er også gøy å teste ut hva som fungerer og ikke fungerer. forskjellig folk i partyet ditt osv...

Lenke til kommentar

I starten syntes jeg FFXII var en liten smule vanskelig, med det nye systemet, Gambits og sånt. Men med alle spill blir man vant til det til slutt og da går det automatisk. Det gjør det jo også, bruker du Gambits er det jo bare å gå rundt og du trenger ikke trykke på noen knapper i det hele tatt. Det er jo elsk!

Lenke til kommentar

Hmm...etter å ha tatt en rask titt igjennom må jeg bare si at jeg er litt skuffet over dette :(

 

Kaller hele greia en religion, jaja, veit det ikke er bånn seriøst, men alikevel er det eneste jeg ser en masse "fans" som diskuterer ff 7-12 *skuffa*. Folk som ikke har spilt noen av spillene 1-6 er ikke final fantasy fans (tom. folk som ikke vet om alle spillene en gang som kaller seg fans -.- , refererer til at noen sa 2 og 4 er det samma spillet og INGEN nevnte en gang at 2ern og 4ern er to forskjellige spill!)

Ok, du har nettopp spilt igjennom 10ern og syntest det var kult så du kaster deg over 12ern og liker også detta spillet og vips du er blitt en "fan"...sorry å måtte skuffe deg kiddo, men det er ikke sånn det funker...de som virkelig er fans av final fantasy serien vil huske den for det den var og vil antakelig fortsette å kjøpe de nye spillene med et vagt håp om at de kanskje har gått tilbake til den gangen final fantasy var et rpg med "sjel" og ikke bare et nytt spill i rekken for å tjene penger på mainstreamen...

 

For ikke å glemme de folkene som synest X-2 var bra pga job-systemet...ja jeg er enig i at job-system er fett, men det i X-2 er en vits...

Savner de gode gamle ff-spillene som vi hardcorefans antakelig aldri vil se igjen annet enn som remakes på eventuelle håndholdte konsoller som DS (gleder meg til 4ern kommer :D, ennå en unnskylding for å runde et ff-spill på nytt :p). "Siste" spillet i serien var 9ern og det kommer det nok til å forbli...men ikke tro jeg hater de nyere ff-spilla, på ingen måte (X-2 er unntaket, hva i h******e var det de tenkte med når de lagde det her?!?!), de er underholdende, jeg synest bare ikke de lever opp til navnet lenger.

 

Og en siste ting...hva f**n var de høye på når de kom opp med combat-systemet i 12ern?...final fantasy er ikke realtime og vi vil styre folka på egenhånd!!!

 

Nok kritikk for i dag...FF eier ;P

Ekte fan ^^

Lenke til kommentar

Ja,det var din mening.

 

Forde om DU blir skuffet over spillene/folket som samler seg her,betyr ikke det at vi ikke er fans.

 

Noen..eller en god del av oss har nok spilt FF serien så lenge vi kan huske..antagelig lengre enn deg også.

Og du mener at selv om noen ikke har spilt FF 1-6 så har de ikke rett til å kalle seg fans?Hva er problemet ditt??

Du har ikke fulgt Man U siden de tok the Treble i 99 så da kan du ikke kalle deg selv en supporter/fan??Hører

du hvor dust det høres ut?

 

Eg håper vertfall du gjør det,ALLE som spiller/har spilt FF UANSETT om de bare har spilt 1eren eller bare 12eren og de er her og diskuterer kommer med meninger om spillene osv så er de AKURATT like store FANS som oss andre.

Lenke til kommentar

Som du sier, det er min mening og jeg mener rett og slett at man må spille de gode gamle ff-spilla fordi det er der final fantasy satte standarden og det er slik ff skal være, men jeg sa heller aldri at det ikke var ekte fans her, jeg sa bare at det virket som om det var litt short på de :)

Det som er med de nyere spillene i serien er at de gir et meget mangelfult og imo feil bilde av serien, derfor mener jeg at man for å være fan av selve serien må en nesten ha testet noen av de tidligere titlene (siden jeg går ut i fra at de har testet noen av de nye) og mer enn ett spill...er forskjell på å være fan av et spill og en serie.

Hvor "stor" fan en er av noe har jeg ikke sagt noen ting om...jeg kom med mine meninger angående hva jeg synest er "fans" og "ekte fans".

 

For all del bare å høvle i vei...men drittslenging orker jeg ikke bli med på (hvis det skulle vise seg å bli det) :)

Lenke til kommentar

Selv liker jeg 1-6 langt bedre enn 7-12, men jeg anser meg ikke som mer fan enn andre av den grunn. Folk har da forskjellig smak. Noen typer jeg kjenner mener at det er en "ekte" fans plikt å hylle FFVII over alle andre spill. Bare pisspreik synes jeg, men det viser bare at folk har forskjellige oppfatninger om hva en fan er.

Men jeg føler ikke for å dra i gang noen diger diskusjon nå. Selv mener jeg at man kan kalle seg fan så lenge det dreier seg om FF, men der får vi vel forbli uenige :)

 

Derimot er jeg enig i at FF har blitt veldig labert i det siste. Blir for mye fokus på heftige CGI-filmer og for lite på selve spillene (ja, Crysis Core, jeg ser på deg). Føler at de mangler den sjelen og stemningen som var i de eldre spillene, men samtidig kan jeg forstå at mange liker det de får nå.

Endret av RevX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...