Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hey, har tenkt til å skaffe meg FFXII ganske så snart, hva synes dere om spillet? er storyen god? er spillet langt? Er det bra? osv.

Jeg synes storyen er ganske svak og stillestående, og musikken er merkbart svakere enn tidligere FF-spill, men gameplayet veier opp for de små ankepunktene. Helt klart et veldig bra spill, selv om det var en sjokkopplevelse første gang jeg spilte det, i og med at det var så annerledes. Jeg avskydde spillet en god stund, men etter at jeg bare kom inn i hvordan det fungerer, så liker jeg det særdeles godt. Og Balthier er tøff :cool:

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd Final Fantasy 1/2 Origins?

Hadde ikke hørt om det en gang jeg.

Det ligger i hyllen min:D Herlig med remakes

Hey, har tenkt til å skaffe meg FFXII ganske så snart, hva synes dere om spillet? er storyen god? er spillet langt? Er det bra? osv.

Jeg må si meg enig i alt Eldritch sa om XII. Kjedelig story, middelmådig musikk (ingen Nobuo), men et kampsystem man elsker idet man lærer seg å kjenne det. FF-spillet som har gitt meg størst taktisk følelse med alle Gambitsene osv., selv om treninga kan bli litt ensformig i lengden. Bossene er rett og slett episke.

Lengden på spillet bør man ikke bekymre seg for da det er nok med sidequests.

Alt i alt var spillet en nedtur og opptur samtidig. Den manglet FF-magien

Lenke til kommentar
Noen som har spilt Dirge Of Cerberus?

Har ikke prøvd det så jeg sjekka trailer for å se hvordan det var ,men det så "rart" ut.Så ut som et shooter spill.

Noen som kan fortelle meg åssen det er og om det er verdt å spille??

Har spillet,absolutt verdt å spille,er nesten ett shooter ja..du styrer Vincent og du skyter på fiender....IKKE sammenlignbart med andre FF spill selv om Vince var en mystisk kar i FFVII

Lenke til kommentar

Har spilt litt av Crysis Core: FFVII nå (japansk). Førsteinntrykket mitt er at spillet er irriterende. Altfor mange filmsnutter som hele tida avbryter. De skal ha for at filmsnuttene har ekstremt god kvalitet, men jeg føler mer at jeg ser på en eller annen animelignende film enn at jeg spiller et spill. Dessuten er det ett eller annet med komposisjonen i disse filmene jeg ikke liker, uten at jeg greier å sette fingern på hva. Gameplayet... har jeg ikke sett nok av enda.

Men nå har jeg kommet rimelig kort i spillet, så jeg håper at ting bedrer seg lengre uti.

FFXII er veldig enten/eller. Kampsystemet er forfriskende, bossene er geniale, musikken er god, og det er nok av ting å gjøre. Derimot har spillet en altfor liten historie med tanke på hvor digert det er, og det blir veldig mye meningsløs labbing etterhvert. Samtidig synes jeg at hovedpersonene mangler fokus. Oppdragene har en tendens til å være kjedelige, i form av "Nei, her kommer du ikke forbi. Stikk og hent noe for meg først", noe som kan bli irriterende. Men for all del, XII er ikke et dårlig spill. Du får garantert mye moro om du er glad i FF.

Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig i alt Eldritch sa om XII. Kjedelig story, middelmådig musikk (ingen Nobuo), men et kampsystem man elsker idet man lærer seg å kjenne det. FF-spillet som har gitt meg størst taktisk følelse med alle Gambitsene osv., selv om treninga kan bli litt ensformig i lengden. Bossene er rett og slett episke.

Lengden på spillet bør man ikke bekymre seg for da det er nok med sidequests.

Alt i alt var spillet en nedtur og opptur samtidig. Den manglet FF-magien

Gambits bruker jeg ikke særlig mye utover enkelte gambits for healing og fjerning av slow, men det er unektelig et interessant element. Bossene er også ganske bra (Elder Wyrm og Tiamat var rimelig fete), det eneste ankepunktet jeg har er at om man bruker bubble belt(s), så blir bossene litt vel enkle. Jeg er på Pharos nå, og har brukt bubble belts helt siden jeg først kunne kjøpe dem hos clan provider-bangaaen, og alle bossene har vært overraskende enkle å ta (det eneste man har trengt å gjøre er stort sett å pøse på med curaja og esuna nå og da, og la karakterene dine denge løs på bossene). Selvfølgelig kan man gjøre det enda enklere og bare bruke en accessory som gir deg konstant reversal, men det blir VEL drøyt :p

Lengden på spillet er også rimelig bra. Har spilt litt over 70 timer nå, og enda er jeg ikke ferdig med spillet, pluss at jeg har en god del mark hunts og sidequests igjen (bare kampen med Yizmat, når den tid kommer, kommer vel til å ta noen timer..). Men det manglet litt av magien fra tidligere spill, ja.

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar
Har spilt litt av Crysis Core: FFVII nå (japansk). Førsteinntrykket mitt er at spillet er irriterende. Altfor mange filmsnutter som hele tida avbryter. De skal ha for at filmsnuttene har ekstremt god kvalitet, men jeg føler mer at jeg ser på en eller annen animelignende film enn at jeg spiller et spill. Dessuten er det ett eller annet med komposisjonen i disse filmene jeg ikke liker, uten at jeg greier å sette fingern på hva. Gameplayet... har jeg ikke sett nok av enda.

Men nå har jeg kommet rimelig kort i spillet, så jeg håper at ting bedrer seg lengre uti.

FFXII er veldig enten/eller. Kampsystemet er forfriskende, bossene er geniale, musikken er god, og det er nok av ting å gjøre. Derimot har spillet en altfor liten historie med tanke på hvor digert det er, og det blir veldig mye meningsløs labbing etterhvert. Samtidig synes jeg at hovedpersonene mangler fokus. Oppdragene har en tendens til å være kjedelige, i form av "Nei, her kommer du ikke forbi. Stikk og hent noe for meg først", noe som kan bli irriterende. Men for all del, XII er ikke et dårlig spill. Du får garantert mye moro om du er glad i FF.

Jeg lever for filmsnutter i spill generellt. Spessielt i FF. ;D

Når kommer Crisis core hit (engelsk)?

Lenke til kommentar

Zappy: Hah, da har du nok å glede deg til :) Selv er jeg mer av typen som foretrekker så mye gameplay som mulig.

Når spillet kommer på engelsk? Hakke peiling, det går like greit å spille på japansk for min del. Selvom noen av stemmeskuespillerne irriterer meg litt (ja, jeg ser på deg Zack).

Lenke til kommentar

Nå skal det komme Final Fantasy Crystal Chronicles: Crystal Bearers på Wii...

Det er så jævlig irriterende at de skal gi ut FF på så mange forskjellige konsoller.Kunne de ikke ha holdt seg til playstation??

Har selfølgelig lyst til å få med seg alle FF spilla, men kan jo ikke drive å kjøpe alle slags konsoller bare derfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...