Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bubblespell får du ikke før et stykke ut i spillet. Husker ikke hvor det var, men sikkert i balfonheim. Bruk bubble-belt istedet, mye bedre ;)

Bubblespellet er i mine øye nesten ubrukelig. Synes det varer så kort. Koster mye gjør det også.  :thumbdown:

8958314[/snapback]

oki ^^

men hvor får du det belte da? :D

hehe :innocent:

er lissom ved Bahamut..

Lenke til kommentar

Bubble-belt har jeg selv to av. Greit å ha flere. :p

Solgte 2 Battlewyrm Carapace (får av Emperor Aevis i Paramine Rift og Dragon Aevis i Stilshrine of Miriam). og 1 adamantite (får man selvfølgelig av Adamantitan i Cerobi steppe. Må poaches eller ha monograph tror jeg).

Lenke til kommentar

Vel, da har jeg anskaffet en PS2 (rosa, til og med :!: ) og FFXII. Så langt er spillet bra, men jeg er fortsatt litt usikker på hva jeg egentlig syns om det nye kampsystemet. Jeg har heller ikke fått den gode følelsen jeg fikk av FFVII og FFIX, så spillet er ikke helt up to scratch så langt i alle fall (jeg er kommet til Lhusu mines). Spillet er ikke dårlig, men jeg får liksom ikke den gode stemningen som jeg fikk av FFVII og FFIX.

For øvrig minnet verdenen i FFXII meg om en blanding av Ringenes Herre og Star Wars-sagaen, av en eller annen grunn.

Endret av Lodvgs1
Lenke til kommentar

Gratulerer!

Kampsystemet var jeg også meeeget usikker og litt utilfreds med i starten, men etter noen timer så vendte jeg meg til det og synes nå det fungerer utmerket. Gambits bruker jeg nesten ikke. :blush: Har bare satt folkene til å angripe det de ser, samt heale fra tid til annen, og slik har jeg spilt nesten hele spillet. I det siste har jeg lagt til noen kommandoer som haste når man har blitt truffet av slow etc. Ser potensialet i det, og er jo ikke noe problem, men liker best å gi kommandoer manuelt. Det er liksom litt av sjarmen i FF.

Den "gode stemningen" vet jeg ikke om du kommer til å vente på forgjeves eller ikke, da det er individuelt. Personlig så troner FFVII øverst på listen min. I det spillet gjorde jeg alt som var mulig å gjøre. Kunne ikke legge det fra meg før jeg hadde gjort alt, fått alt, maxa alle characters etc. FFVIII gjorde jeg også en del på. Gjorde vel det meste der også, men det gav meg langt fra samme følelsen som FFVII. FFIX derimot...IMO det svakeste spillet i serien, runda jeg kun og det var alt jeg orket. FFX likte jeg veldig godt, men gjorde ikke noe mye foruten å følge storyen...uten at jeg helt vet hvorfor.

Når det gjelder FFXII er jeg litt tilbake på FFVIII-stadiet, mtp at jeg må gjøre mesteparten som er mulig å gjøre. Storyen gir meg ikke samme feelingen, men det er et spill som klarer å holde meg interessert med masse spennende "sidequests", hunts etc.

Lenke til kommentar
Gratulerer!

Kampsystemet var jeg også meeeget usikker og litt utilfreds med i starten, men etter noen timer så vendte jeg meg til det og synes nå det fungerer utmerket. Gambits bruker jeg nesten ikke.  :blush: Har bare satt folkene til å angripe det de ser, samt heale fra tid til annen, og slik har jeg spilt nesten hele spillet. I det siste har jeg lagt til noen kommandoer som haste når man har blitt truffet av slow etc. Ser potensialet i det, og er jo ikke noe problem, men liker best å gi kommandoer manuelt. Det er liksom litt av sjarmen i FF.

Den "gode stemningen" vet jeg ikke om du kommer til å vente på forgjeves eller ikke, da det er individuelt. Personlig så troner FFVII øverst på listen min. I det spillet gjorde jeg alt som var mulig å gjøre. Kunne ikke legge det fra meg før jeg hadde gjort alt, fått alt, maxa alle characters etc. FFVIII gjorde jeg også en del på. Gjorde vel det meste der også, men det gav meg langt fra samme følelsen som FFVII. FFIX derimot...IMO det svakeste spillet i serien, runda jeg kun og det var alt jeg orket. FFX likte jeg veldig godt, men gjorde ikke noe mye foruten å følge storyen...uten at jeg helt vet hvorfor.

Når det gjelder FFXII er jeg litt tilbake på FFVIII-stadiet, mtp at jeg må gjøre mesteparten som er mulig å gjøre. Storyen gir meg ikke samme feelingen, men det er et spill som klarer å holde meg interessert med masse spennende "sidequests", hunts etc.

8984866[/snapback]

Jo, kampsystemet i FFXII er nok en vanesak. Etter å ha levd med det turbaserte systeme i FFVII, VIII og IX, så var det uvant å gå over til det nye systemet. Gambits bruker for øvrig ikke jeg heller. Litt av FF-sjarmen blir borte når man har mulighet for å så og si sette kampene på "cruise control" og bare la spillet gjøre alt for deg. Jeg foretrekker også å manuelt gi kommandoer ;)

FFVIII har jeg aldri likt noe særlig. Storyen var bra, og det samme var grafikken, men jeg likte ikke magisystemet der man måtte "trekke" magi fra kilder, og jeg likte heller ikke våpensystemet der man måtte lete etter deler for å bygge våpen (jeg syns FFIX hadde en god balansegang der man kunne kjøpe eller finne nye våpen, og deretter kombinere dem til et annet våpen), så de to tingene ødela i stor grad spillegleden for meg. Jeg kom vel til kampen mot Adel i Lunatic Pandora på begynnelsen av disc 4, men der sa det stopp. Jeg klarte aldri å ta henne, så til slutt ga jeg opp.

Jeg må for øvrig få tak i FFX også, sånn at jeg får spilt det også (jeg har bare spilt demoen som fulgte med PS1-utgaven av FFVI, og prøvd det ferdige spillet i ca. 10 minutter). FFXI hopper jeg derimot glatt over :p

Lenke til kommentar

Har et lite problem nå. Driver på å hunter rare games for Phon Coast Hunt Club...problemet er at jeg ikke får trophy for alle rare-gamene jeg dreper. Har faktisk nettopp startet sideqeusten, og har hunta 6 rare games før jeg starta det, så fikk naturligvis ikke noe trophy for de.

Siden jeg startet sidequestet har jeg hunta 5 rare games. (ikke kommet så langt med andre ord. :cool:) Jeg har hunta Aspidochelon, Thalassinon, Anubys, Greeden og Barmuu.

Problemet er at de eneste jeg har fått trophy for er Aspidochelon og Anubys. :cry:

Jeg står dermed med kun to trofeer! Hva er det som skjer? Er det en veldig alvorlig bug her? Andre som har hatt samme problemet?.

Jeg finner de, dreper de...og ingenting skjer. Ingen melding om at jeg har fått trophy. De dør bare...som helt ordinære fiender, men de dukker opp på lista som rare game i Clan Primer. :no:

Lenke til kommentar

Du må melde fra til klubben men da får du bare tilgang til våpen og sånt stæsj du kan kjøpe. Du trenger ikke drepe en Rare Game også gå tilbake til klubben og si ifra at du har drept en, for så å kunne gå ut og drepe en Rare Game til, for å få en Trophy. Jeg bare går rundt og dreper de Rare Game monsterne som dukker opp og jeg har da plenty av Trophys.. Jeg har ikke levert inn noen Trophys ennå til de tre Bangah (?) folka som sitter på huk der. Det er fullt mulig å bare gå rundt og drepe Rare Games uten å måtte gå innom Phon Coast etter hver du dreper mener jeg.

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Hmm...får man ikke trophy av alle? Tok det som en selvfølge at man skulle få det, da det virket sånn. Jaja, da er jo saken klar. :)

Mulig det var Thalassinon jeg fikk trophy av og Aspidochelon jeg ikke fikk av? De er så like de to. Synes å huske jeg ikke fikk av Thalassinon da. Mener jeg stoppa opp og venta på meldingen om at jeg hadde mottatt et trophy, uten at det skjedde. :hmm:

Jaja, har fortsatt med huntinga litt nå. Merkelig det der, virker som spillet vet jeg prøver å finne rare games, men istedet for å spawne de monstrene jeg hovedsakelig er på jakt etter, så spawner de masse andre rare dyr.

Var på jakt etter Pineapple...vasa rundt i sandsea. Bare holdt inne flee-knappen og sprang forbi alle monstrene...tar så lang tid å drepe alt. Springer som faen med en lang rekke monstre på slep, plutselig står det en merkelig chocobo rett foran meg. :whistle:.

Samme skjedde når jeg var på vei for å ta Dreadknight...måtte gjennom Golmore, og der var det selvfølgelig spawna en Biding Mantis.

Ganske greit når slikt skjer forøvrig, bare så synd det tar timevis å finne de monstrene jeg egentlig er ute etter. :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...