Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom nummereringen er uklart for noen, så er det ganske enkelt:

Final Fantasy IV ble gitt ut som Final Fantasy II på SNES i USA.

Final Fantasy VI ble gitt ut som Final Fantasy III på SNES i USA.

Disse to utgavene av disse spillene er de eneste som har "feil" nummerering.

Lenke til kommentar

Bubblespell får du ikke før et stykke ut i spillet. Husker ikke hvor det var, men sikkert i balfonheim. Bruk bubble-belt istedet, mye bedre ;)

Bubblespellet er i mine øye nesten ubrukelig. Synes det varer så kort. Koster mye gjør det også. :thumbdown:

Endret av stalker.
Lenke til kommentar
Bubblespell får du ikke før et stykke ut i spillet. Husker ikke hvor det var, men sikkert i balfonheim. Bruk bubble-belt istedet, mye bedre ;)

Bubblespellet er i mine øye nesten ubrukelig. Synes det varer så kort. Koster mye gjør det også.  :thumbdown:

8958314[/snapback]

Grei å bruke på espers.

Lenke til kommentar
According to Japanese sources, echoing earlier reposts, Square Enix won't be publishing any of their upcoming PS3 titles until April 2008, at the very earliest.  It was reported earlier that FFXIII wouldn't see release until after the end of the current fiscal year, which ends in March 2008.  This latest report seems to confirm that as well as extending it to their other in-development titles.

Joystiq is predicting we won't see any of those titles outside of Japan until 2009 or later, which probably isn't all that far off, all things considered.

Ikke noe stor overraskelse..

Kilde

Lenke til kommentar

Er FFXII bra? Jeg vurderer å kjøpe en PS2 i sommerferien (jeg har fortsatt ikke giddet å anskaffe noen nyere konsoll enn min gamle PS1, av den gamle, store utgaven :!: ), og jeg gidder ikke betale 6000 for en PS3, og for øvrig har jeg heller ikke råd til det for øyeblikket), kun for å spille FFXII og enkelte survival horror-spill, så jeg bare lurte på om det er bra, og i så fall HVOR bra? :)

Lenke til kommentar

Hehe, går du inn i Final Fantasy-religionens tråd og spør om et Final Fantasy-spill er bra? :)

Forresten, er det noen som egentlig bruker espers? Har selv egentlig aldri brukt espers noe særlig. Føler det er bortkastet å bruke all magien på å summone en esper når man kan benytte det til gode spells. Prøvde å summone en level 2 esper mot 6 mum bombs. Den holdt i nøyaktig fem sekunder før den ble slakta. Gi meg Knights of the Round ffs! :love:

Lenke til kommentar
Er FFXII bra? Jeg vurderer å kjøpe en PS2 i sommerferien (jeg har fortsatt ikke giddet å anskaffe noen nyere konsoll enn min gamle PS1, av den gamle, store utgaven  :!: ), og jeg gidder ikke betale 6000 for en PS3, og for øvrig har jeg heller ikke råd til det for øyeblikket), kun for å spille FFXII og enkelte survival horror-spill, så jeg bare lurte på om det er bra, og i så fall HVOR bra? :)

8959415[/snapback]

FFXII er gøyalt nok, men (jeg synes det ihvertfall) man får ikke den "FF-feel'en" når man spiller det...

Lenke til kommentar
Hehe, går du inn i Final Fantasy-religionens tråd og spør om et Final Fantasy-spill er bra?  :)

Forresten, er det noen som egentlig bruker espers? Har selv egentlig aldri brukt espers noe særlig. Føler det er bortkastet å bruke all magien på å summone en esper når man kan benytte det til gode spells. Prøvde å summone en level 2 esper mot 6 mum bombs. Den holdt i nøyaktig fem sekunder før den ble slakta. Gi meg Knights of the Round ffs!  :love:

8959558[/snapback]

Det artige med esper er at hvis du f.eks tilkaller en esper som bruker alle mp'en, så får du dobbelt (eller var det trippelt?) så mye exp.

Lenke til kommentar
Hehe, går du inn i Final Fantasy-religionens tråd og spør om et Final Fantasy-spill er bra?  :)

;)

At det er et FF-spill betyr jo ikke nødvendigvis at det automatisk er bra (e.g. syns jeg FFVIII suger hardt) ;) Poenget var bare at jeg lurte på hvordan det er i forhold til de andre spillene i serien :)

Lenke til kommentar

Lite spørsmål. Prøver å få tak i Ultimablade og da må man ha...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
...loot fra elementals i Dalmasca Westersand. Problemet er at det er nødt til å være sandstorm før elementalsene viser seg! Og det virker som sjansen for sandstorm er 0.000000001 promille. Det må jo være en måte å øke sjansen for sandstorm på? Har brukt fire timer på å exite og entre Dalmasca Westersand (pluss noen timer på et tidligere tidspunkt også), uten så mye som antydning til sandstorm. Når jeg tenker meg om har jeg kun opplevd sandstorm i Westersand to ganger på alle timene jeg har brukt på spillet. Har de virkelig gjort det så idiotisk at man er nødt til å bruke 12 timer på å exit & entering, og det er ingen andre måter å frambringe det på? Begynner å bli seriøst irritert nå. Samme med Demon Shield. Sjansen for å få det er jo...vel...uhyre lav. Noen som vet nøyaktig % sjanse for sandstorm? Har iallefall entra Westersand noen hundre ganger nå. :thumbdown:
Lenke til kommentar

Det er ikke slik at det er en time med sandstorm, to timer med klart vær osv slik det er med regnet i Giza Plains? Jeg fikk sandstorm når jeg gikk nord i westernsand, fulgte veien fram til enda en utgang nordøst. Gikk ut denne og tilbake igjen; sandstorm. (Området der du ikke har radar)

Lenke til kommentar

Nei, går ikke på timer iallefall, det er helt sikkert. Går fram og tilbake mellom Rabanastre og Westersand nå. Har prøvd å gå mellom Giza og Westersand et par timer også.

Har ikke prøvd så mye mellom Estersand og Westersand da, men tviler på det tar mindre enn ti minutter. :p Får prøve det uansett.

Problemet er at jeg har kommet et stykke ut i spillet, og drept et Earth Tyrant, som visstnok skal gjøre sjansen for å få sandstorm mindre. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Dersom nummereringen er uklart for noen, så er det ganske enkelt:

Final Fantasy IV ble gitt ut som Final Fantasy II på SNES i USA.

Final Fantasy VI ble gitt ut som Final Fantasy III på SNES i USA.

Disse to utgavene av disse spillene er de eneste som har "feil" nummerering.

8957203[/snapback]

Bare et lite spørsmål, var disse helt like ? med tanke på at II og III var på Nes mens VI og IV var på snes, bare historien eller alt grafisk etc som var likt ?

Lenke til kommentar

Det var vel noe sensur på de amerikanske utgivelsene.

II(FFIV) og III(FFVI) ble gitt ut på snes i usa.

Det opprinnelige FFII kom først ut i Usa til psx maaange år senere. Det opprinnelige FFIII ble først sluppet utenfor Japan i fjor til DS.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Som du sa over, Final Fantasy II til SNES var Final Fantasy IV, men det het Final Fantasy II siden det var det andre Final Fantasy spillet som kom til USA. Det samme gjaldt for Final Fantasy VI, som var det tredje Final Fantasy spillet som kom til USA. Så det orginale Final Fantasy II, Final Fantasy III og Final Fantasy V kom aldri til USA. (eller til Europa, for den slags skyld.) Final Fantasy II kom sammen med Final Fantasy I under Final Fantasy Origins til Playstation, og Final Fantasy V kom sammen med Final Fantasy IV (jeg tror det var IV) som Final Fantasy Anthology, også til Playstation. Det orginale Final Fantasy III kom aldri ut fra Japan, og den første versjonen som kom utenfor Japan er den som nettop har kommet til DS.

Så rekken blir: (første gangen de kom)

Final Fantasy I, II og III kom til NES

Final Fantasy IV, V og VI kom til SNES

Final Fantasy VII, VIII og IX kom til Playstation

Final Fantasy X, XI og XII kom til Playstation 2.

Så det kan bli ganske forvirrende, men det er bare Final Fantasy IV og Final Fantasy VI som har blitt gitt ut under andre navn. Håper det ble klarere nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...