Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, jeg sliter på FFXII nå.

Driver med en boss. En uavhengig Fireball som bor i en skog og kaster Renew på måfå. Har ingen anelse om hvordan jeg skal ta han uten å knerte han på en enkelt Quickening-chain. Dessuten tilkaller han små Fireballs hele tiden. Folka mine er i lvl 29-35 omtrent. Noen tips?

Man ser bilde av han bakpå coveret til XII, hvis dere ikke veit hvilken boss jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Hadde litt problemer der jeg også første gang jeg møtte på ham. Gjorde det rett og slett enkelt. Fulgte storyen litt til og levlet opp en del, kom tilbake på et senere tidspunkt og drepte han rimelig lett. Vet ikke hvor mange ganger han renewet seg da. Tror det må hva vært 5-6 ganger. Litt småirriterende. :S

Lenke til kommentar
Hadde litt problemer der jeg også første gang jeg møtte på ham. Gjorde det rett og slett enkelt. Fulgte storyen litt til og levlet opp en del, kom tilbake på et senere tidspunkt og drepte han rimelig lett. Vet ikke hvor mange ganger han renewet seg da. Tror det må hva vært 5-6 ganger. Litt småirriterende. :S

8916309[/snapback]

Okay, takk. 5-6 ganger er litt for mye, ja. Får vel bare levle opp litt og gruse han ved en seinere anledning :yes:

Lenke til kommentar

Kjøpte en item som å interessant ut til 25000 gil på bazaar. Dette var tydeligvis en monograph. Får jeg flere slike, eventuelt hvordan? Kjøpte den etter at jeg var ferdig med første "omgang" i Henne Mines. Noen spesiell måte jeg kan utnytte den på annet enn å bare ha den med meg i "key items"? En fyr i Jahara ville jo ha denne, men såvidt jeg har merket hittil syns jeg at jeg hadde god bruk for den selv. Mange koselige items som dukker opp.

Lenke til kommentar
Kjøpte en item som å interessant ut til 25000 gil på bazaar. Dette var tydeligvis en monograph. Får jeg flere slike, eventuelt hvordan? Kjøpte den etter at jeg var ferdig med første "omgang" i Henne Mines. Noen spesiell måte jeg kan utnytte den på annet enn å bare ha den med meg i "key items"? En fyr i Jahara ville jo ha denne, men såvidt jeg har merket hittil syns jeg at jeg hadde god bruk for den selv. Mange koselige items som dukker opp.

8916898[/snapback]

Du kan kjøpe flere slike, men du må gjøre flere forskjellige ting for å få de på bazaar-menyen(følg linken under skjult for å se hva du må gjøre og hvilke monographs du kan få). Ved å ha en monograph får du som sagt; mange koselige items.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Endret av Gjerven
Lenke til kommentar

Driver med en boss. En uavhengig Fireball som bor i en skog og kaster Renew på måfå. Har ingen anelse om hvordan jeg skal ta han uten å knerte han på en enkelt Quickening-chain. Dessuten tilkaller han små Fireballs hele tiden. Folka mine er i lvl 29-35 omtrent. Noen tips?

Man ser bilde av han bakpå coveret til XII, hvis dere ikke veit hvilken boss jeg snakker om.

8916194[/snapback]

Hvis jeg husker riktig så er

Renew en spell, så kast silence på han, slik at han ikke kan "renewe" seg selv. På denne måten kan han heller ikke tilkalle de små vennene sine. Så er han rimelig enkel.
Lenke til kommentar

8916194[/snapback]

Hvis jeg husker riktig så er

Renew en spell, så kast silence på han, slik at han ikke kan "renewe" seg selv. På denne måten kan han heller ikke tilkalle de små vennene sine. Så er han rimelig enkel.

8920637[/snapback]

Hehe, det var jo forsåvet enkelt og greit ;)

Lenke til kommentar

8916194[/snapback]

Det gikk fint å ta han med et lvl 28 28 28 15 15 10 party. Trikset er å kaste silence på bomben, da caller han ikke etter hjelp. Tar litt tid pga renew (som tydeligvis ikke er et spell), men går greit. Så etterpå kan du gå inn i Nabudis og se om du får Zodiac Spear.

EDIT: Så at silence var nevnt før ja :ph34r:

Endret av futtbucker
Lenke til kommentar

Vel, når jeg først har satt som mål å gruse en boss, vil jeg helst få det gjort også.

Men nå er Fireballen død og begravet, ting gikk utrolig mye bedre med Silence :D

Forresten, hvor nødvendig er det andre laget ditt? Jeg føler hele tida at jeg snart vil bli grust av neste boss siden reservelaget er i lavere level enn det vanlige. Reservelaget mitt er på rundt lvl 29, mens det vanlige laget ligger på 34. Vil jeg trenge å levle reservelaget mer, eller kan jeg bare la dem være? Er nemlig et forbanna slit å level to lag på samme tid.

Lenke til kommentar

Forresten, hvor nødvendig er det andre laget ditt? Jeg føler hele tida at jeg snart vil bli grust av neste boss siden reservelaget er i lavere level enn det vanlige. Reservelaget mitt er på rundt lvl 29, mens det vanlige laget ligger på 34. Vil jeg trenge å levle reservelaget mer, eller kan jeg bare la dem være? Er nemlig et forbanna slit å level to lag på samme tid.

8921843[/snapback]

Det andre laget er greit å ha, men er helt unødvendig egentlig. Første gang jeg rundet det var de andre lvl 10-11. Det jeg brukte de til var stort sett å hive en Phoenix Down hvis main partyet wipet, og da har ikke lvl noe å si. Et party i høy lvl er bedre enn to party i en litt lavere lvl imo.

Lenke til kommentar

Levler selvsagt alle sammen. Vaan er fast inventar, men bytter på de andre to. Er egentlig ikke noe stress å levle opp enkeltpersoner heller. Experiencen blir jo delt mellom alle som deltar i fightene, så er bare å kun bruke den personen man vil levle opp, equippe "dobbel experience-greiene" og kjøre på.

Lenke til kommentar
Levler selvsagt alle sammen. Vaan er fast inventar, men bytter på de andre to. Er egentlig ikke noe stress å levle opp enkeltpersoner heller. Experiencen blir jo delt mellom alle som deltar i fightene, så er bare å kun bruke den personen man vil levle opp, equippe "dobbel experience-greiene" og kjøre på.

8922626[/snapback]

Det samme gjorde jeg, men jeg angret litt, for hvis jeg bare hadde valgt meg et main team så hadde jeg vært mye sterkere enn det jeg var.

Dunedain: FF:III holder jeg på med nå, og ble positivt overrasket. Hvis du har DS og er fan så er det noe du burde ha. FF:VI kommer til GBA såvidt jeg vet. Det er det samme som snes/psx, og er et av de beste.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...