Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig der. Første gang jeg så noe av FFXI var det et bilde av to mennesker fra spillet, og da visste man ikke at det var online. Da så det bra ut. Hvorfor er den en del av rekken mens vi har FF:CC osv? Jeg synes square har gjort en liten feil her, FF:XII skulle vært FF:XI

Lenke til kommentar
aaa... Takk for hjelp begge to. Stått fast en uke nå uten å vist hvor jeg skulle. Skal bli godt å komme seg videre.

8743855[/snapback]

Du kan også dra til Wutai og gjøre en sidequest. Wutai ligger på det kontinentet som er lengst til venstre på world map.

Hvis du står fast så kan du også sjekke www.gamefaqs.com. Men problemet er at her ligger det walkthrough'er og det skal litt viljestyre til for ikke å lese litt lengre enn der du er kommet i spillet. Men det er å foretrekke framfor å stå fast i en uke.

Lenke til kommentar
Hehe hva kjennetegner et ekte FF-kampsystem? ;) Så vidt jeg husker så introduserte FFX mange nye elementer til kampsystemet, bl.a det å bytte karakter under spilling, og bytte våpen.

Det med historien er blir nok igjen din mening;) Imo så synes jeg den faktisk er bedre enn FFX som jeg synes rusher ting og ikke holder på hemmligheter lenge nok ;) (Selv om slutten har et par gode biter på lager)

Men hey det er det jeg mener.. Smaken som baken osv.

Enig i at han som du svarte til burde begynne på PS1, siden de har bedre historier imo enn det som har kommet på PS2.

8742358[/snapback]

Hehe, kanskje ekte FF-kampsystem var litt feil ord. Med det så tenker jeg på turbasert og random encounter. Selv om jeg er rimelig lei av den siste, så er det det som vil være FF-kampsystem for min del ;)

Ser poenget ditt med historiene i X og XII. Begge er gode, men der X kaster deg ut i spenning med engang, bruker XII tid på å bygge opp spenning. Dessuten så ble XII litt for politisk for min smak. Men smaken er jo tross alt som baken ;)

Bra vi er enige i å anbefale PS1-FF til han iallefall ;)

8743155[/snapback]

Vel jeg liker at spenningen bygger seg opp og ikke bare er der med engang :) En skal liksom bli mer hekta etter som man kommer inn i spillet.. Slik liker jeg det ihvertfall.. Men you know ;)

Lenke til kommentar
kk, da har jeg en del igjen... lvlene mine er 47, 46, 37,36,34,34 :p

så jeg forstår hvorfor jeg sliter sånn...

8751498[/snapback]

Hvorfor levler du alle? Hadde du holdt deg til 3 stk så hadde du nok hatt main party godt over 50 til nå..bare et lite tips ;)

Bedre med f.eks 3 stk lvl 50 enn 6 stk lvl 40-45 imo.

Lenke til kommentar
Har et gavekort på brafilm som går ut i natt så lurte jeg på om Final Fantasy Unlimited er noe bra? Spoilere i filmen?

Edit: Lånte noen andre istedet :)

8753644[/snapback]

Hehe, jeg hatet serien, på lik måte som jeg hater 95% av all animen^^ (Dette er ikke en film, men en serie på 2* episoder. Denne har ingenting med Final Fantasy å gjøre annet enn Chocoboer, summons og en Vincent-lignende person) :p

Lenke til kommentar

8751498[/snapback]

Hvorfor levler du alle? Hadde du holdt deg til 3 stk så hadde du nok hatt main party godt over 50 til nå..bare et lite tips ;)

8753236[/snapback]

Meh, jeg levler alle til de er like gode. På den måten har jeg et reserve-party for bosser og lignende :yes:

Lenke til kommentar
Har et gavekort på brafilm som går ut i natt så lurte jeg på om Final Fantasy Unlimited er noe bra? Spoilere i filmen?

Edit: Lånte noen andre istedet :)

8753644[/snapback]

Hehe, jeg hatet serien, på lik måte som jeg hater 95% av all animen^^ (Dette er ikke en film, men en serie på 2* episoder. Denne har ingenting med Final Fantasy å gjøre annet enn Chocoboer, summons og en Vincent-lignende person) :p

8753813[/snapback]

2 episoder? eller mener du 20 og noen?

FFU var nå på 25 episoder, og imo ganske lame serie. Kazee (En blanding av Vincent og Amarat fra henholdsvis VIII og IX) var litt kul dog, og den siste episoden var bra. Ellers vil hovedpersonene Ai og Yu irritere vettet av deg, fordi de egentlig ikke gjør noe spess ut av seg.

Edit: Tv.com sier at dette var det tredje forsøket på å lage en FF anime, og jeg vet at Final Fantasy: Legends of the Crystal (på 4 eller 6 episoder, basert på FFV(?) universet) er en av de.. Men hva med den siste? Noen som vet?

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

8751498[/snapback]

8753236[/snapback]

Meh, jeg levler alle til de er like gode. På den måten har jeg et reserve-party for bosser og lignende :yes:

8754456[/snapback]

det er det jeg tenker på også

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noen som kan finne eller lage meg wallpapers av dommerne eller Gilgamesh i FF XII? Finner ingen på nett...  :p

8755759[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-113523-1180701498_thumb.jpg

er kansje litt liten, men den beste jeg fant :wee:

Endret av _vincent_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...