NightWolfie Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hei kan noen si meg hvordan jeg åpner porter med avast! antivirus? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hei. Du må nok utdype ditt problem litt mer og spessifisere hvilken router du har, hvilken ISP og hva slags pc du har og lignende ting for at noen kan hjelpe deg for slik det står nå så er det håpløst å hjelpe deg desverre. Flytter denne til Hardware->Nettverk Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg bruker avast selv, og jeg har ikke funnet noe sted hvor man kan åpne porter. Tror ikke du trenger å åpne porter i avast AV. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Du trenger ikke å åpne porter i et antivirusprogram. Det styrer ikke nettverket på noen som helst måte. En brannmur derimot... Endret 26. mai 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Men det står jo: Nettverk skjold, P2P skjold, Web Skjold osv... det må vel være noe firewall? EDIT: Hver gang jeg går inn på en *kremt*... crack side, popper det opp noe fra avast! som sier at noe prøver å koble til pcen min. Jeg trykker selvsagt avbryt forbindelse. Før hadde jeg ZoneAlarm og det samme skjedde med det. Det må jo være firewall vi snakker om da? Endret 27. mai 2005 av NightWolfie Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Avast har helt riktig et "Network Shield" Hvis du orker å flytte musepekeren din ned til avasikonet. Dobbelttrykke på det. Trykke på knappen for details, så lar den seg lett skrues av eller tilpasses etter ønske Endret 27. mai 2005 av Amriden Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Men jeg har hørt at når man pauser firewaller så bare lukker de portene. Stemmer det? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Ser ut som jeg tok litt feil der. Hentet fra Avast sine sider. Network Shield A new resident protection module was added to avast! 4.5: the Network Shield. It is meant as a protection against known Internet worms/attacks. It analyses all network traffic and scans it for malicious contents. It can be also taken as a lightweight firewall (or more precisely, an IDS (Intrusion Detection System)). Endret 28. mai 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Denne "firewallen" verken stenger eller åpner porter. Den bare ser på trafikken som går det. Finner den noe misstenkelig så stopper den det, eller spør deg om du vill stoppe det. Så om du skrur det av så lukker du ingen porter. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Nett-greiene i avast ga massiv lagg her, så skrudde det av med en gang. Anbefaler en skikkelig firewall i stedet; kerio er perfekt, imo. Angående avast.. Andre som synes oppdateringene tar altfor mye ressurser? Når alt plutselig går som sirup så vet jeg at det ikke er lenge til den irriterende blå pop-upen spretter fram. Selv om jeg, så vidt jeg kan forstå, har bedt om 'silent updates'. Og altfor mange ganger pr. dag.. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå