tob_3 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hei I vinter kjøpte jeg meg en Dell 5160 Laptop som jeg på tross av en kortsluttning på hovedkortet er veldig fornøyd med (er til reparasjon nå). (Jeg er forøvrig enig med de som måtte si at Dell er kjipt (ol.) bla. pga. bios-sperringen. Saken er at dette var den eneste maskinen som oppfylte kravene mine da jeg kjøpte den, da pris også var viktig.) Specs er vel litt unødvendig, men kan jo nevne det for å være på den sikre siden: -P4 2,8Ghz, 1gig ram, 30gb ram, Win Xp Home Jeg var da så dum at jeg kjøpte en 30gb harddisk, og når jeg nå skal bruke den som mobilt studio (til opptak, redigering og mastering av lyd) trenger jeg mye mer plass enn 30 gb. Selv har jeg kommet på 3 løsninger men trenger noen med erfaring til å uttale seg om dette. 1. Kjøpe ekstern FireWire harddisk. Svakheten er vel da overføringshastigheten i praksis..? 2. Bytte Harddisk, men jeg vet ikke hvor greit det er med Dell maskiner? 3. kjøpe CD-R og brenne alle filene til opptaket på en CD for så å slette det fra harddisken. Tungtvint, men, billig. Noen som er/har vært i lignende situasjon? Hva tenker dere? På forhånd tusen hjertelig Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Du får nå harddisker på laptoper opp til 120gb (seagate har en) og jeg vil tro at det går greit da dell følger vanlig 2,5" IDE standard. Men 120Gb kan jo bli litt lite det også. Så en USB/firewire disk er vel det beste. Overføringhastigheten er god også i praksis. Selv har jeg en maxtor disk som jeg bruker på usb2 og ser filmer osv direkte +++ Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 120GB er nettopp lansert. Tror ikke du får tak i det nå. Største jeg har sett hittil er 100GB. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Kjøp deg en 100GB intern disk du. Har selv 80GB, og det er nok. har også en 160GB ekstern disk som jeg bruker til lagring, og videoredigering. (USB2.0) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå