Gå til innhold

starwars - sither og jedier


aklla

Anbefalte innlegg

ps. alt som står på side 1 stemmer

Vel vel....

 

Det er ingen offisielle kilder som forteller at Palpatine har et fornavn som lyder "Cos".

 

Og for n'te gang: Darth Sidious var lærling av Darth Plagueis. Du skriver at han var lærling av "ukjent".

 

Og "Count Dooku" oversettes til "Grev Dooku" på norsk.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trenger litt info på første side om Mace Windu...

 

cun:

1 ting som ikke stemte da, beklager...

 

kommer ikke til å endre fra count dooku til grev dooku...

 

skal bare sjekke at det du sier stemmer og så blir siden oppdatert igjen :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Ja, men dette her stemmer.. og det finnes andre kilder også bare at den var den første jeg fant med engang.. selv om du aldri har hørt det før så kan ting stemme :) , det ble dessuten nevnt i RotS oxo!

Jeg sier ikke at det ikke stemmer fordi jeg ikke har hørt det før, men hvis jeg skal vite at det stemmer skal jeg ha sikre kilder.....

Og merkelig rart at du er den eneste blant ganske mange som har hørt at det nevnes i RotS....

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at det ikke stemmer fordi jeg ikke har hørt det før, men hvis jeg skal vite at det stemmer skal jeg ha sikre kilder.....

Og merkelig rart at du er den eneste blant ganske mange som har hørt at det nevnes i RotS....

 

Han forteller jo om det i under opraen.. han never ikke navn da, men det er jo samme person det snakkes om .. jeg sjekket også under databanken, men syns det er rart det ikke står noe der.. og quoting er en fin ting.. det var nemlig ikke deg jeg hakket på.. :)

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at det ikke stemmer fordi jeg ikke har hørt det før, men hvis jeg skal vite at det stemmer skal jeg ha sikre kilder.....

Og merkelig rart at du er den eneste blant ganske mange som har hørt at det nevnes i RotS....

 

Han forteller jo om det i under opraen.. han never ikke navn da, men det er jo samme person det snakkes om .. jeg sjekket også under databanken, men syns det er rart det ikke står noe der.. og quoting er en fin ting.. det var nemlig ikke deg jeg hakket på.. :)

Jeg ser den igjen om et par dager så da skal jeg analysere det han sier nøye....

Lenke til kommentar
Obi-Wan er jo relativt gammel i episode 1, han er vel over 20 der, så han er nok ikke en av de ungene vi ser som Yoda trener...

 

det er jo han som trener Anakin i episode 2-3

 

og Luke Skywalker(du mente sikkert han) fikk aldri noe trening før episode 4, han ble født i episode 3(Padmè døde av det)

 

roter kanskje du litt med navn nå???

 

 

Windu skal få den plassen han fortjener :)

 

 

ps. alt som står på side 1 stemmer

 

 

 

jeg tror det kommer en pakke med 2 triologier og en pakke med triologien 1-3, så de som ikke har noen kan få hele, og de som har kjøpt triologien med 4-6 kan få hele

Hvem roter med navn? :p

 

Uansett... Alt som står på side 1 stemmer IKKE:

Luke Skywalker, siste lærling av Yoda, senere Obi-Wan (Ben) Kenobi, sønn av Darth Vader(Anakin Skywalker)

 

Luke ble først lært opp litt av Obi, DERETTER av Yoda. Ikke motsatt, som det står på side 1.

Obi-Wan dør i episode 4, Luke møter ikke Yoda før i episode 5.

 

En liten detalj, javel, men rett skal være rett ;)

 

Ihvertfall, om jeg husker alt rett nå så blir hendelsesforløpet noe slik som dette:

Episode 1:

1. Obi-Wan blir lært opp av Qui-Gon.

2. Anakin blir "rekruttert" til å bli Jedi.

3. Qui-Gon dør.

 

Episode 2:

1. Anakin har blitt eldre, og er nå en lærling hos Obi-Wan. Det er han ut hele filmen.

 

Episode 3:

1. Anakin er i starten fortsatt lærling hos Obi-Wan. Anakin går mer og mer over til den mørke siden.

2. Når Windu fant ut at senator Palpatine er Sidious kommer han (og et par Jedis til) og skal gjøre slutt på han. Anakin stopper Windu i siste sekund, og Windu blir drept. Anakin blir så lærling av Sidious, og får navnet Darth Vader.

3. På slutten av filmen blir Luke og Leia Skywalker født.

4. Yoda og Obi-Wan reiser hver sin vei, Obi-Wan til Tatooine, og Yoda reiser til Degobah.

 

Episode 4:

1. Luke møter Obi-Wan, og lærer litt om det å være Jedi, og får litt "grunntrening" for å si det sånn.

2. Obi-Wan blir drept av Darth Vader senere i filmen.

 

Episode 5:

1. I scenen hvor Luke holder på å fryse ihjel midt i isødet på Hoth, så kommuniserer Obi-Wan (ja, han er fortsatt død) med Luke, og forteller han at han må reise til Degobah for å møte Yoda, og sier det er han som var hans mester (dette kan kanskje stemme. Som en av dere sa så er det Yoda som står for treninga av "småungene", og blir deretter satt til å være med en mester (i Obi's tilfelle, Qui-Gon).

2. Når Hoth evakueres, reiser Luke rett til Degobah for å møte Yoda. Der får han mer trening som Jedi.

 

Episode 6:

(skal ærlig innrømme at jeg husker veldig lite av episode 6. LENGE siden jeg har sett den. Planlegger å vente med å se noen av filmene flere ganger til jeg har alle på DVD :) Ta derfor denne delen med en spade salt )

1. Luke returnerer til Degobah for mer trening.

2. I den siste kampen mellom Darth Vader og Luke, der Palpatine (Keiseren i ep. 3-6) griller Luke, går til slutt Vader til opprør mot Palpatine, og dreper han. Vader blir såpass skadet av kampen mot Palpatine at han til slutt dør selv.

 

Med forbehold om feil/mangler.

Har kun tatt med det jeg mener er relevant for diskusjonen.

 

EDIT: Ser du har fått med Windu! :thumbs:

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
Episode 3:

1. Anakin er i starten fortsatt lærling hos Obi-Wan. Anakin går mer og mer over til den mørke siden.

2. Når Windu fant ut at senator Palpatine er Sidious kommer han (og et par Jedis til) og skal gjøre slutt på han. Anakin stopper Windu i siste sekund, og Windu blir drept. Anakin blir så lærling av Sidious, og får navnet Darth Vader.

3. På slutten av filmen blir Luke og Leia Skywalker født.

4. Yoda og Obi-Wan reiser hver sin vei, Obi-Wan til Tatooine, og Yoda reiser til Degobah.

En av de andre Jediene er hvertfall Kit Fisto, han med grønt hue og digre øyne og sånne "tråder hengenes på hodet... Han er kul ;)

 

Også må man få med at Obi drar til Tatooine fordi han skal passe på at Luke har det bra, og lære kunsten å oppnå udødelighet(Jedi Spirit)...

Også Leia blir adoptert av Senator Organa, og tatt med til Alderaan... Hun og Luke vet ingenting om hverandre...

Lenke til kommentar

Ziggwart: et per rettelser.

 

Obi Wan blir ikke drept av Darth Vader, Obi wan blir i et med kraften. Det er derfor han blir borte.

 

Anakin Skywalker blir vell ekstremt smått skrivd in i Sith boken allerede i episode 1. Fordi han savner morra si og er redd for og miste henne, og han blir skrivd i Sith boken med litt større skrift i Episode 2. Fordi han dreper alle de "Sandpeople" folka. Og at han blir mer forelsket i Padme.

 

Star wars en Jedi med...

Sterke følerser for andre = Sith eller i nærheten fordi han er mer Egoistisk, på en måte.

Lenke til kommentar
Ziggwart: et per rettelser.

 

Obi Wan blir ikke drept av Darth Vader, Obi wan blir i et med kraften. Det er derfor han blir borte.

Det at han blir "borte" (eller som du sier, blir ett med kraften) skjer jo ETTER han blir hogd ned av Vader..?

 

Obi-Wan sier jo selv: "You can strike me down, but then I will be more powerful than ever." (kanskje noen gale ord ettersom det er leeenge siden jeg så filmen, men noe i den duren.). Og det tyder jo på at for at han skal "komme seg videre" så må Vader først drepe han.

Ok, det ble kanskje litt feil å si "drepe" ettersom han på en måte levde videre etterpå, men...

Lenke til kommentar

egentlig skjer det idet han hugges ned av Vader... så det kan være en del av prossessen, eller en tilfeldighet. Sannheten er nok at det er en kombinasjon av å la seg slippe fra livet, samtidig som at det var Vader som muliggjorde det siste slippet...for å si det litt rotete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...