Gå til innhold

starwars - sither og jedier


aklla

Anbefalte innlegg

Er det en ting jeg aldri har skjønt så er det opplegget med Palpatine/Sidious. Er det en og samme person? I de gamle filmene så blir han omtalt som bare Palpatine, mens i de nye så blir han vansiret i ansiktet i episode 3 (den Palpatine vi kjenner fra de gamle filmene.) Det som er rart er at Sidious i 1'ern (vi ser han kun gjennom "3d/virtual reality-grafikk") ser akkurat slik som Palpatine gjør i 3'ern (etter å ha bli grilla i trynet) . Noen som kan forklare?

Det har jeg og lurt på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han levde et dobbel liv, han trengte å skjule sin identitet... Det fjeset du ser nå i episode 3 og utover er det ekte fjeset hans. Han hadde en unnskyldning for å ha et slikt fjes + at han fikk "sympati" av andre når han sa at Jediene hadde angrepet han... Palpatine fjeset var et skjule fjes som passet han, når han skulle forhandle og lure folk....

Lenke til kommentar

For det første, Keiseren ble aldri kalt "Palpatine" i de tre gamle filmene, han ble bare kalt "Keiseren".

 

For det andre, i Episode I og II ser han ikke ut som i de gamle filmene før han blir vansiret (eller mister maska si, alt hva en tror). Det gjør han alldeles ikke. Det er såvidt vi får se ansiktet hans under hetta, og da ser han ut som senatoren og seinere kansleren.

 

De er samme person. Palpatine var bare übergenial som arkitekt bak CIS og republikkens nye hær.

 

Forklarer dette?

Lenke til kommentar
For det første, Keiseren ble aldri kalt "Palpatine" i de tre gamle filmene, han ble bare kalt "Keiseren".

 

For det andre, i Episode I og II ser han ikke ut som i de gamle filmene før han blir vansiret (eller mister maska si, alt hva en tror). Det gjør han alldeles ikke. Det er såvidt vi får se ansiktet hans under hetta, og da ser han ut som senatoren og seinere kansleren.

 

De er samme person. Palpatine var bare übergenial som arkitekt bak CIS og republikkens nye hær.

 

Forklarer dette?

Ja :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva i? Count Dooku lærte opp Qui-gon Jinn?

 

Dette har gått meg rett forbi :hmm:

 

Hvor får vi vite dette?

det får man vite før episode 1 :p

 

neida, det går vel frem i episode 1 mener jeg husker ikke helt...

Zippio har allerede fortalt oss at dette blir forklart i episode II, og han har helt rett ...

Lenke til kommentar
Jeg så StarWars III enda en gang i kveld. Da kansler palpatine (Darth Sidious) snakker om at Darth Plagueis den Vise var så sterk med kraften at han kunne påvirke midichloriene til å lage liv, er det han som er "far" til Anakin?

er ingen tegn i filmen som viser at de bør være han, er vel egentlig ingen som vet hvordan han kom til

Lenke til kommentar
Jeg så StarWars III enda en gang i kveld. Da kansler palpatine (Darth Sidious) snakker om at Darth Plagueis den Vise var så sterk med kraften at han kunne påvirke midichloriene til å lage liv, er det han som er "far" til Anakin?

Han er "jesus", født av kraften for å beseire Sithene og skape balanse i kraften.

 

Noe han også gjør i film 6, beseirer "The Emperor" og den som er gjennlevende "Luke Skywalker" er balansen i kraften.

 

The End :D

Lenke til kommentar
Jeg så StarWars III enda en gang i kveld. Da kansler palpatine (Darth Sidious) snakker om at Darth Plagueis den Vise var så sterk med kraften at han kunne påvirke midichloriene til å lage liv, er det han som er "far" til Anakin?

Dette var vel også bare løgn var det ikke.. for å lure anakin over..

Lenke til kommentar
Ingen som har nevnt Exar Kun? Han er jo den største av dem alle.

Hvor er han fra igjen???

fra ca 4000 år før star wars 4....

 

andre store kjente sither:

 

 

-Marka Ragnos

-Naga Sadow

-Freedon Nadd

-Exar Kun

-Ulic Qel-Droma

 

-Revan

-Malak

 

-Lord Kaan

-Darth Bane

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...