shagg0r Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Noen som vet om en lett måte man kan endre title på hver side? Jeg bruker et includescript, er det mulig å implementere dette i includescriptet kanskje Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 $title = "Dette er tittelen ja"; include "toppen.php"; - kan gjøres? Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 hmmm men trodde ikke det gikk siden jeg må angi den variabelen under title, og at den derfor ikke vil være definert slik at jeg kan printe den ut Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hvorfor må variabelen settes etter TITLE? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg vet hvordan problemet er, og jeg gjorde det så enkelt som å inkludere dokumentet helt øverst, lagre det i bufferminne og printe det ut på riktig plass. Tittelen er lagret i dokumentet som inkluderes, og kan dermed plasseres i <title>. Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 ok tenkte på det jeg også, hvordan lagrer du den inkluderte sida i buffer? Mener du at du legger det som skal inkluderes i en variabel? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) ok tenkte på det jeg også, hvordan lagrer du den inkluderte sida i buffer? Mener du at du legger det som skal inkluderes i en variabel? Jepp. Noe á la dette: <?php ob_start(); include('doc.php'); $output = ob_get_clean(); ?> <html> <head> <title><?=DOC_TITLE?></title> </head> <body> ... <?php echo($output); ?> ... </body> </html> doc.php: <?php // et eller annet her define('DOC_TITLE', 'Tittelen'); ?> edit: oppdaterte litt Endret 29. mai 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Filen du skal inkludere heter f.eks $file.php Da kan du ta <title>Hjemmesiden. Du ser på <?php echo $file; ?></title> Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Evt. så kan du bruke javascript; <script language="JavaScript"> document.title = "En ny tittel"; </script> Endret 29. mai 2005 av diskvask Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Evt. så kan du bruke javascript; <script language="JavaScript"> document.title = "En ny tittel"; </script> God idé. Da kan du være helt sikker på at det er noen nettlesere det ikke fungerer i, i motsetning til PHP, der det er helt uavhenig hvilke nettleser man bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå