Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Store problemer med Topcom


Anbefalte innlegg

Hei.

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

 

Vi har to PC'er, og tenkte å få bredbånd på begge.

Derfor kjøpte jeg en Topcom Skyr@cer Pro WBR 654 router og et Topcom Wireless LAN PCI kort: Skyr@cer PRO PCI 154.

 

Jeg har koblet WBR 654 til ADSL-modemet og videre fra port 1 til PC1.

 

PC1:

XP Professional.

Her har jeg som sagt kabel fra WBR 654 og rett inn i nettverkskortet.

 

PC2:

XP Professional.

Her er det trådløse kortet (PCI 154) installert.

 

Har ikke gjort noe mer med PC2 ettersom jeg tenkte at jeg måtte få PC1 på nett først.

 

Når det gjelder PC1 har jeg gjort alt jeg kan tenke meg for at det skal virke.

Har ihvertfall gjort alt som er nevnt i den utrolig dårlige bruksanvisningen.

Har koblet til routeren og gått inn på min nettverkskobling, og notert meg de adresser og tall som finnes der.

Har så trykket inn IP-adressen til routeren i explorer-feltet og lagt inn de verdier som jeg har, men ikke f... om jeg kommer på nett.

 

Har sett på andre forum at flere har problemer med disse produktene.

En sa at han ikke fikk noe til før han reinstallerte XP. Dette hadde jeg håpet å unngå. Ellers ingen tips som har hjulpet meg.

 

Er det noen som kan forbarme seg over en arm sjel slik at jeg får dette opp og gå?

I tilfelle noen har tid, regn meg som idiot og skriv en guide i forhold til det :!: .

 

Takker så masse på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ISP = Internet-leverandør. Kjenner ikke denne leverandøren, men etter det jeg kan se på denne siden, så har modemet også routerfunksjon med fast IP-adresse. Hvis dette er riktig, så kan du ikke sette opp fast IP-adresse på Topcom'en, uten at Zyxel'en blir satt i bridged modus, som nevnt i den samme linken. Hvis du i stedet for prøver å sette Topcom'en og PC'n til å motta dynamisk IP-adresse fra Zyxel'en, så skal du kunne surfe o.l. selv med to routere. Hvis du ønsker å kjøre noen servere, P2P eller enkelte spill, som krever åpning av porter, så anbefaler jeg at du følger prosedyren i linken.

Lenke til kommentar

Takker så masse for svar.

 

Så det du sier er at det (antakeligvis) vil funke å kjøre med Topcom'en fra ADSL-modemet, og at det trådløse til den andre PC'en vil funke, hvis jeg får modemet satt i bridge-modus?

 

Er fortrinnsvis interessert i å kunne surfe.

 

Takker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...