Gå til innhold

Kjøpe Panasonic NV-GS140

Anbefalte innlegg

Hei jeg har tenkt å kjøpe dette kameraet, så jeg lurer på om det er noen som har noen veldig sterke råd mot at jeg skal kjøpe det. Det virker jo ganske bra på papiret i alle fall.

Jeg har også tenkt å kjøpe litt ekstrautstyr, og jeg har sett på noen nettbutikker i statene. Det er jo ganske mye billigere der.

Jeg har tenkt på noen linser (vidvinkel og kanskje tele), DV tape og batterier.

Jeg har derimot ikke tenkt å kjøpe selve kameraet der, det er greit med norsk/europeisk garanti.

Så jeg lurer på: vil DV tapen være i NTSC format, hvis det er faktum har det da noe å si?

Jeg lurer også på om jeg kan bruke alle slags linser som er for 37mm? Eller er det forskjell på de forskjellige merkene som det er med speilrefleks kameraer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe dette kameraet jeg også, men er så usikker. Står mellom DCRHC90 pga. 5.1, touchscreen og masse funksjoner, mens GS140 har masse manuelle funksjoner og 3CCD, pluss det har fått mye skryt.

Eller, er ikke sikker, men den har fått mye skryt hvis GS140 er det samme som det amerikanske GS150. Men skal kjøre det en stund etter jeg har fått det. Liker jeg det ikke, så sender jeg det tilbake ;)

Lenke til kommentar

Har forrige versjon, GS-120. Vi solgte de siste til 4.500 der jeg jobber, men jeg tok det siste jeg. Røverkjøp til 4500 synes jeg. Bildekvaliteten her hjemme i vanlig innebelysning er helt topp i forhold til pris og at det er 3CCD kamera. Utendørs er det enda bedre.

GS-140 er vel en nyere, men noe billigere modell da den mangler noe som GS-120 har (dv inn blant annet, tror jeg) men bildekvaliteten bør være like god.

Lenke til kommentar
Eller, er ikke sikker, men den har fått mye skryt hvis GS140 er det samme som det amerikanske GS150.

Sjekket opp dette, og GS-140 og GS-150 er to forskjellige modeller. GS-150 koster en tre-fire hundrelapper mer. Har ikke fått tid til å sjekke ut forskjellene.

Lenke til kommentar
Eller, er ikke sikker, men den har fått mye skryt hvis GS140 er det samme som det amerikanske GS150.

Sjekket opp dette, og GS-140 og GS-150 er to forskjellige modeller. GS-150 koster en tre-fire hundrelapper mer. Har ikke fått tid til å sjekke ut forskjellene.

Vet du om noen butikker som fører GS150 jeg har bare sett GS140 på de norske nettbutikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...