Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vel allerede beskrevet det meste i emnet men kan gjerne gjenta meg. Jeg har et EOS 20D som jeg gjerne kunne tenkt meg og da noen undervannsbilder med er det noen som vet om et hus man kan få kjøpt til dette kameraet?

Trenger ikke og kunne gå dypt med det da jeg ikke er en dykker...

EDIT: Skriveleif....

Endret av Mollekanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes i hvert fall undervannshus til dette kameraet, men selvsagt klarer jeg ikke å finne dem nå når jeg endelig har bruk for å legge ut en link, hehe. Har alle norske nettbutikker sluttet å selge disse, eller???

Uansett mener jeg å huske at det var en svinedyr affære, så med mindre du er virkelig seriøs med dette så ville jeg bare droppet det. Husker jeg ikke feil så var det snakk om rundt 12-14.000 kroner, altså like mye som selve kameraet! Et langt rimeligere alternativ vil i så fall være å kjøpe et kompakt digitalkamera m/undervannshus (hus til slike kameraer koster gjerne bare en tusenlapp eller to), og ha noen tusenlapper til overs så man kan ta en kjapp ferie til syden og dykke litt :thumbup:

Lenke til kommentar

Tja, det var en del... Kunne tenkt meg og bruke litt mindre enn det ja. Men så var det det at om jeg skal gå i annskaffelse av et digicam med ytelse jeg syntes er ok så blir jo det sine tusenlapper og det i tillegg til det undervannshuset og evt minnekort plusplus.. Men det er vel sånn det blir når man er vant til "The power of EOS".. :blush:

Men uansett ville det nok blitt en billigere løsning enn det huset du hadde sett..

Lenke til kommentar

Riktig som Jungel sier, det er svinedyrt! Vi snakker 10-15k og det finnes en hel amsse produsenter. Ikelite er vel en av de "beste".

http://www.ikelite.com/web_pages/2d20canon.html

Personelig bruker jeg kompaktkamera under vann nettopp pga dette med prisen på hus og også fordi det er veldig mye lettere å ha en live skjerm under vann.

Nikon har en egne undervannskamera med div optikk kalt Nikonos, men det er vel neppe aktuelt.

Lenke til kommentar
Men uansett ville det nok blitt en billigere løsning enn det huset du hadde sett..

Hehe. Jeg skjønner problemet. Har et Canon 10D selv, og vurderte noe sånt da jeg skulle på ferie i fjor. Det var da jeg orienterte meg om prisene, så de kan jo ha sunket siden den gang da...

Uansett, billigløsningen min når trangen ble for stor ble å satse på billige undervanns-engangskameraer. Ikke den beste løsningen rent visuelt kan man si... Det var svært få bilder som ble av anstendig kvalitet.

Lenke til kommentar

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...tlist&sku=79667

Prisen er vist oppe i $300 og den skal fungere ned til 50 meter. Jeg er ikke overbevist om at alle komponentene i kameraet er pålitelige med så stort overtrykk. Bortsett fra det så kan det nok være en god løsning til sitt bruk.

...

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...ku=17357&is=REG

Den som var listet for Nikon D70 koster $250, skulle tro den passer til Canon 20D uten ekstern blitz også.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

Du kan kjøpe et kamerahus til EOS 20D med pro-kvalitet (jeg tror det er 100% ned til 50meter), det har alle slags funksjoner på nettbutikken til AQUARIUS NORGE

Prisen er ca 10tusen, og du må kjøpe "Domes" som passer til akkurat det objektivet du skal ha. Domes koster under mellom 1500-2000kr stk...

Men hvis man skal langt under vann må man ha lyskilder også. det går IKKE å bruke innebygget blitz på slr kamera med undervannshus i den proklassen der.

Jeg tror nok du kan spørre de om det er noe du lurer på, og hvis du bare såvidt skal under overflaten finnes det jo store vanntette "poser" også men vet ikke hvor man får kjøpt noe som passer.

Det ovenfor er i alle fall toppkvalitet og for folk som vil ha det beste-

Lykke til

Endret av BelowSurface
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...