Gå til innhold

Den perfekte 5-mannsgruppa (horde)


Anbefalte innlegg

Jeg og fire kompiser planlegger å starte opp med wow etter eksamen, som blir den ~8.juni. I den anledning prøver vi å sette sammen en 5-mannsgruppe som fungerer best sammen.

 

Er det noen som har noen tips?

 

Forslag på server motas også med takk btw :)

(helst en som ikke er fylt til randen med level 60. men en som nylig ble startet opp, hvis det fins, og ikke høy pop.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mage, Priest og Warrior er et must ja. Deretter blir det litt smak og behag;

 

4) Druid/Shaman

5) Rogue/Hunter/Warlock (i den rekkefølgen)

 

Den som har mest tid til rådighet bør definitvt spille priest hvis det er mulig å overtale ham/henne. Priest er nemlig et must for de fleste høylevels instancer. Er litt dumt om presten nesten aldri spiller eller går mye afk nemlig :-)

Lenke til kommentar

Det er veldig mange kombinasjoner av klasser som fungerer bra sammen, men basisen bør nok være warrior, priest og mage.

 

Utover dette er det delvis smaksak, og delvis spillestil som avgjør.

 

Selv er jeg svak for 2 mages i gruppen da dette åpner for at 2 mobs kan kontrolleres samtidig. Den siste kan gjerne være en druide siden druiden både kan tanke og heale.

 

Men nå spiller jeg Alliance og du spurte jo om Horde :-)

Lenke til kommentar

2 warriors i en 5-mannsgruppe er ikke alltid heldig. Det hender nemlig at de må "konkurrere" om hvem som skal få rage, og en warrior uten rage er ikke et kjøttskjold, men en kjøttklump uten annen funksjon enn å se sexy ut (/moo).

 

Jeg liker denne sammensetningen:

 

Warrior

Mage

Priest

Shaman/Warlock

Hunter/Rogue

 

Problemet med rogues er at de outdamager meg som warrior, og da er det ikke alltid like lett å holde aggro fra alle mobs. Men når de først har forstått det, da er det ikke noe problem lenger.

Shamans har fine totems, fungerer som healer når presten har nok å henge fingrene i, og selvfølgelig: De kan resurrecte seg selv, og hele gruppa om man skulle bli overmannet.

Lenke til kommentar

Mage/warlock (poly + dps) / pet, buffs, DOT's !!)

rogue/hunter (sap + dps) / (pet + dot, slow, freeze trap osv)

Warrior (main tank)

Shaman/druid (backup healer + 2nd tank) / (buffs osv)

priest/druid (healing osv)

 

er ingenting som heter "det perfekte party". alle instancer er forskjellige. i noen instancer er det kjekkt med en rogue, i andre kan er hunter være å foretrekke instede. men warrior, priest/druid er must i alle instancer.

 

men er nesten ikke vits i å planlegge å gjøre alle instancer sammen. fordi det funker bare ikke. start op det dere har lyst til.... får spilt nokk sammen shø

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...