Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men siden det ikke er hørbart for normale ører gjennom portapro, og heller ikke gjennom bilstereoen, betyr det nada.

Er dette dine ører det er snakk om eller er det slik at du mener at mesteparten av befolkningen ikke hadde hørt forskjell?

Mine ører, og det at jeg VET mesteparten av befolkningen ikke hadde hørt forskjell. Er sikkert noen som kunne tenke seg å dumme seg ut og påstå de hørte forskjell på bakgrunn av det de har lest om de ulike formatene, men gruppen som faktisk hører forskjell gjennom portapro.....ja, den vet vel du om, SBS? Du er jo tydeligvis en av dem :innocent:

Ellers syns jeg falcon77 sier det bra =o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg hører forskjell, jøss... Er dette så vanskelig å fatte? Det _er_ dårligere lyd. Jeg er ikke en sånn hifi-fantast som renser strømmen, har høytalerkabler til 10 000kr meteren osv osv. Men jeg hører fint forskjell på et par helt vanlige Porta Pro. Lyden blir rett og slett ullen og slapp og litt av lyttergleden forsvinner. Jeg har erfaring med dette fra den tiden du var _nødt_ til å konvertere mp3er om til Atrac3Plus på sony sine produkter.

edit:

Og jeg har sagt hele tiden at hvis du er fornøyd, så er jo det helt greit. Men du kan ikke komme å påstå at det ikke er noen forskjell og at Atrac3Plus er et slags vidunderformat som gjennom lossy til lossy compression på magisk vis beholder lydkvaliteten. Dette er matematisk umulig, da lyd blir fjernet når du foretar denne konverteringen og siden Atrac3plus fjerner lyd på en annen måte (annen algoritme) enn Mp3, så forsvinner enda mer av lyden. Men men, jeg taler vel for døve (pun intended) ører da du sikkert ikke hører forskjell på 192kbps Mp3 og CD heller.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Men men, jeg taler vel for døve (pun intended) ører da du sikkert ikke hører forskjell på 192kbps Mp3 og CD heller.

Øhm, det har jeg vel aldri sagt? Vet ikke helt hvem som taler for døve ører her...

Nu vel, dette er en endeløs diskusjon, og når du begynner å dra frem at det er matematisk umulig, er det bare å gi opp. Jeg er (dessverre) av den oppfatning av at matematiske og fysiske "regler" ikke holder som bevis. På parit har man dårligere lyd, det er greit. Men når det skal inn i øret ditt, gjennom PortaPro, skjer det ting man ikke har fysiske regler for. Kan godt hende du tror jeg ikke hører hva du sier, men det er simpelten så enkelt som at jeg (og flesteparten av befolkningen) ikke hører den forskjellen. Og med dette legger jeg diskusjonen død for min del.

Nå skal jeg drite.

Lenke til kommentar
Den ble faktisk lansert i Europa før USA, av en eller annen grunn. Jeg har brukt spilleren selv nå i en uke, og er veldig fornøyd. Kvalitetsfølelsen er enorm i forhold til Ipod, og batteritiden er upåklagelig (og jeg har brukt den MYE!). Ikke lager den noen lyder heller, slik Ipod gjør. Og man kan bruke fjernkontrollen fra eldre Sony-MD'er.

:w00t:

hvor gamle sony md´er?? har en MZ-R91 liggende. vil kontrollen til den fungere??

Endret av evorkahn
Lenke til kommentar
Den ble faktisk lansert i Europa før USA, av en eller annen grunn. Jeg har brukt spilleren selv nå i en uke, og er veldig fornøyd. Kvalitetsfølelsen er enorm i forhold til Ipod, og batteritiden er upåklagelig (og jeg har brukt den MYE!). Ikke lager den noen lyder heller, slik Ipod gjør. Og man kan bruke fjernkontrollen fra eldre Sony-MD'er.

:w00t:

hvor gamle sony md´er?? har en MZ-R91 liggende. vil kontrollen til den fungere??

Jepp, har MZ-R91 selv:) den funker fett:) fjernkontrollen altså

Lenke til kommentar

Tusen takk, per.steinar......har hatt masse trøbbel med sonicstage siden jeg kjøpte spilleren for ei uke siden, tør jo nesten ikke åpne programmet...alt går jo så svinaktig treigt. Har ikke fått til å overføre noe særlig med sonicstage, plutselig bare kræsjer hele programmet.....og han support-fyren jeg snakka med kunne ikke hjelpe meg. Nå har jeg lasta ned Vaio music transfer, og det ser ut til å fungere helt utmerket.

Er for alltid Sony-fan, men programvare kan de ikke altså :) Foruten dette Vaio-greiene da...har ikke vært borti det før....

Ellers...noen som vet noe sted i Norge hvor det selges silikon-skin til hd5? Har funnet det i utlandet, men de leverte ikke til Norge :( Og jeg mener da silikon-skin....ikke silikon-case....vil ha et som dekker hele spilleren....

Lenke til kommentar

Jeg fikk min røde Sony NW-HD5 for en uke siden. Er utrolig fornøyd. :love:

For å få plass til sangene mine så må jeg komprimere til Atrac3plus (96kbps), klarer ikke å høre noen forskjell fra mp3 (128kbps).

Bruker SonicStage og har ingen problemer med dette, ikke noe kræsj. Det eneste er at konvertering og overføring tar litt tid. Tok nærmere et døgn og overføre nærmere 10000 låter. Jeg har en P4, 2,8GHz, 512MB RAM pc.

Kommer å bruke spilleren mest i bilen og tilkoplet Boomblasteren min på tur. Her funker den perfekt. :thumbup:

Holdt på å kjøpe en Ipod, men er glad jeg tok sjansen på den nye Sony'en.

Lenke til kommentar

Uff....vaio kræsja også for meg under overføring av filer, må være noe steingalt her. Men har i hvert fall funnet en midlertidig løsning, det viste seg at musicmatch kommuniserer med spilleren, holder på å overføre nå, går faktisk kjapt også....minuset er at man ikke kan bruke atrac da. Kommer nok til å legge alt inn som atrac når jeg får sonicstage til å funke. Men nå er jeg spent på om dette blir vellykket :)

Lenke til kommentar

Så, jeg kan ikke se fordelen med å ha dem som mp3...

vis du KANSKJE skal ha et annet avspillings program,så er sjansen for at den støtter det formatet liten.....

Har seff musikkfilene som .mp3 på pc'en. Lar SonicStage ta hånd om konverteringen til Atrac ved overføring til NW-HD5.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Du bruker opp og ned knappen, ved enkel trykk scroller du en og en linje, når du holder nede knappen lenge scrolles det veldig fort - akkurat som i windows utforsker. Du kan også søke ved hjelp av bokstaver.

Uansett er det lønnsomt å legge sanger i sjangere, album, artist eller annet. Jeg har nærmere 10.000 sanger på min HD5 og jeg skal klare å hente hvilken som helst sang i løpet av noen få tastetrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...