FJERNET111 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Konvertere til Atrac3plus for å få plass til alle Mp3-ene på spilleren, samt forlenge batteritiden. Atrac3 plus 64kbit er vist seg helt lik om ikke pittelitt bedre enn mp3 128kbit. Når du gjør om crap til crap så får du overraskende nok... crap. Mp3 128kbit til Atrac3 plus blir helt horribel lyd, som ihvertfall jeg synes høres helt grusomt ut. Mp3 128kbit er hav bedre enn 128kbit Mp3 gjort om til 64kbit Atrac3 plus. Dette kommer du fint til å høre forskjell på selv med koss porta pro... Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hvilken farge er det på spilleren din NoviKaNa? Bare lurer fordi kjæresten min bestilte nw-hd5 fra itbutikken.no i midten mai, men har ennå ikke fått den. Hun valgte rød farge, så har en minstanke om at det har noe med det å gjøre, tas vel kanskje inn visse farger først. Kan vel ha noe med det å gjøre ja...har svart spiller jeg. Bestilte 12. mai. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Konvertere til Atrac3plus for å få plass til alle Mp3-ene på spilleren, samt forlenge batteritiden. Atrac3 plus 64kbit er vist seg helt lik om ikke pittelitt bedre enn mp3 128kbit. Når du gjør om crap til crap så får du overraskende nok... crap. Mp3 128kbit til Atrac3 plus blir helt horribel lyd, som ihvertfall jeg synes høres helt grusomt ut. Mp3 128kbit er hav bedre enn 128kbit Mp3 gjort om til 64kbit Atrac3 plus. Dette kommer du fint til å høre forskjell på selv med koss porta pro... Mulig du syns det høres horribelt ut, men jeg har nå en gang spilleren med PortePro, og kan bekrefte at du tar feil. Så får det nå heller være at du mener det er dårlig. Er ikke deg jeg har kjøpt mp3-spiller til:) Har også koblet spilleren til anlegget i bilen, og det høres absolutt supert ut! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Noen liker bra lyd og andre liker lyd, sånn er det bare. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Noen liker bra lyd og andre liker lyd, sånn er det bare. Saklig. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Hvis jeg får lov å poste min mening her, så vil jeg advare på det sterkeste mot å kjøpe Sony. Sony walkman og miscman holder kvalitet, men minidiscspillerene og mp3-spillerene trenger tilgang til PC, og det er der det svikter. Jeg fikk en Sony-minidiscspiller, men den har jeg brukt fint lite av den enkle grunn at SonicStage, den talentløse programvaren som fulgte med. Den kunne ikke finne minidiscspilleren da den var koblet til i usb-porten, tok over alt mulig av lydformater uten å spørre om lov ( ) [neida, men jeg hater programmer som automatisk åpner alle/en haug filtyper som du har stilt inn til å åpnes i andre programmer], og dessuten var det bare mulig å skrive ut låtene 3 ganger. Jeg kan uten noen som helst tvil si at dette er det verste programmet jeg noensinne har vært borti, og jeg kommer aldri til å bruke noe som helst av Sony som har med programvare til PC å gjøre. Jeg har da brukt minidiscspilleren, men det var virkelig bortkasta penger. I stedet for å ta den enkle veien om PCen, ble jeg i stedet nødt til å brenne ut musikken på en CD, for så å koble minidiscspilleren til stereoen og spille over musikken derfra. Jeg ble da også nødt til å navngi hver eneste låt, noe jeg ikke hadde trengt å gjøre hvis SonicStage faktisk hadde funnet minidiscspilleren. En ting som er meget paradoksalt oppi alt dette, er at minidiscspilleren ikke godtok Sony-CDer. Jeg brente ut en Sony-CD, og stereoanlegget (JVC) fant musikken som bare det, men minidiscspilleren gjorde det ikke. Jeg brente da ut en Verbatim-CD, og DA gikk det! For all del, gjør som dere vil, men jeg ville aldri ha kjøpt det. Edit: Jeg vet om flere som har hatt problemer med SonicStage. En i klassen min skulle redigere film med programmet, og fikk i oppdrag å legge inn film fra et digitalt kamera til PCen. Joda, SonicStage fant kameraet, men det nektet å legge inn filmen på PCen. Det var også noe rart om at programmet hadde en sperre slik at enhver film ikke skulle kunne videreføres. Det var en "piratkopisperre". Er det bare meg eller er DET TOTALE poenget med et slikt program da borte? Hvis du ikke skal kunne legge inn privat film på en PC/CD, mener jeg!? På grunn av SonicStage ble det prosjektet spolert. Bravo! *applauderer for et slikt makeløst program* Endret 13. juni 2005 av KaYcH Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Saklig. Det er relativt saklig da det varierer hvor mye folk bryr seg om lydkvaliteten. Så lenge folk er fornøyd er det vel godt nok eller hva? Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Alle er enige om at SonicStage er rompelukt. Men de problemene du refererer til er nok med de eldre versjonene. v.3.1 som kom i begynnelsen av mai har ikke fått noen kritikker for slike bug's og selv har jeg brukt det uten problemer. Men som sagt, det er utrolig trekt å bruke som sangbibliotek. Å overføre til mp3-spillerene er dog ikkeno problem. Løsningen er derfor å bruke f.eks. Windows MP til å spille av og endre navn og slikt på filene, mens man bruker SonicStage kun når man overfører filer. Selv om programmet er et minus i fht. f.eks. iTunes, har spilleren så mange fordeler mot Ipod at det blir bare barnematen. Lenke til kommentar
stighe Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Fullstendig enig med NoviKaNa her, har selv nw-hd3, og selv om det er ingen tvil om at sonicstage er noe av det verre, så har sony-spillerene så utrolig mange fordeler sammenlignet med alt annet som finnes av spillere at den er det beste valget med mindre man skal bruke den til veldig mye annet enn å høre på musikk. Jeg har forståelse for at folk som verdsetter brukervennlighet over alt annet velger Ipod f.eks., men jeg tror mange ikke skjønner hvor bra sony nw-hd5 er i forhold til mye annet. Lenke til kommentar
defzx Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Dæven fikk lyst på Hd-5 ja.. Er det ingen steder den er på lager? Edit: Hmm, ja ser komplett hat den på lager, men vet ikke om den er verd så mye da 2.695,-? Hva synes dere andre? Endret 15. juni 2005 av defzx Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Saklig. Det er relativt saklig da det varierer hvor mye folk bryr seg om lydkvaliteten. Så lenge folk er fornøyd er det vel godt nok eller hva? Ikke spesielt saklig når det begrunnes med at "jeg mener det er dritt". Profesjonelle tester viser at ATRAC3plus 64kbit ligger et lite hakk over Mp3 128 kbit. Så kan du mene hva du vil med god dårlig lyd. Koss PortaPro er gode hodetelefoner av den enkle grunn at de er lette, lettdrevne og små. De er på ingen måte kapable til å måle lydkvalitet gjennom, hva angår diskant, høye/lave frekvenser osv. Og siden jeg faktisk har en HD5 og testet begge delene, skjønner jeg ikke hva du helt argumenterer for... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Ikke spesielt saklig når det begrunnes med at "jeg mener det er dritt". Profesjonelle tester viser at ATRAC3plus 64kbit ligger et lite hakk over Mp3 128 kbit. Så kan du mene hva du vil med god dårlig lyd. Koss PortaPro er gode hodetelefoner av den enkle grunn at de er lette, lettdrevne og små. De er på ingen måte kapable til å måle lydkvalitet gjennom, hva angår diskant, høye/lave frekvenser osv. Og siden jeg faktisk har en HD5 og testet begge delene, skjønner jeg ikke hva du helt argumenterer for... Siden du har lest slike tester så burde du vite at det er enorm forskjell på å konvertere fra CD -> Atrac3plus og fra mp3 -> Atrac3plus. Sistnevnte blir mye dårligere og det er så godt som ingen som konverterer fra et lossless format til et annet. Det blir som å si at xvid har bedre kvalitet enn divx og derfor konverterer jeg alle divx filene mine til xvid (noe som er helt ubrukelig og ødelegger kvaliteten). Så se hva jeg skriver før du kommer med et argument som ikke har noe med saken å gjøre Og hva vet du om hvilke mp3spillere og formater jeg har prøvd om jeg tør spørre? Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Ikke spesielt saklig når det begrunnes med at "jeg mener det er dritt". Profesjonelle tester viser at ATRAC3plus 64kbit ligger et lite hakk over Mp3 128 kbit. Så kan du mene hva du vil med god dårlig lyd. Koss PortaPro er gode hodetelefoner av den enkle grunn at de er lette, lettdrevne og små. De er på ingen måte kapable til å måle lydkvalitet gjennom, hva angår diskant, høye/lave frekvenser osv. Og siden jeg faktisk har en HD5 og testet begge delene, skjønner jeg ikke hva du helt argumenterer for... Siden du har lest slike tester så burde du vite at det er enorm forskjell på å konvertere fra CD -> Atrac3plus og fra mp3 -> Atrac3plus. Sistnevnte blir mye dårligere og det er så godt som ingen som konverterer fra et lossless format til et annet. Det blir som å si at xvid har bedre kvalitet enn divx og derfor konverterer jeg alle divx filene mine til xvid (noe som er helt ubrukelig og ødelegger kvaliteten). Så se hva jeg skriver før du kommer med et argument som ikke har noe med saken å gjøre Og hva vet du om hvilke mp3spillere og formater jeg har prøvd om jeg tør spørre? Siden du ikke nevner noen spesifikke tester er det rimelig å gå ut fra at du uttaler deg på ganske svakt grunnlag. Og selvsagt er kvaliteten bedre fra CD enn fra Mp3. Ingen som tror man kan konvertere opp kvaliteten. Men å konvertere en mp3 192 kbit til atrac3plus 64kbit gir deg ikke dårligere lyd enn om du konverterer til mp3 128kbit. Og det er jo nettopp det som er problemstillingen her. Og siden atrac gir deg dobbelt så mange sanger på spilleren, er valget klart for min del. Hvis det kommer en test med en HD5 og PortaPro som konkluderer med at det er i himmels forskjell mellom f.eks. Mp3 320kbit, WMA 160 kbit og Atrac3plus 64kbit, ja da skal jeg bøye meg i støvet. Inntil da Atrac3plus Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Ignorance is bliss Så lenge du er fornøyd hvorfor skal du da bry deg med det jeg sier (noe du tydeligvis gjør)? Har ikke noe å si at det er fakta, så lenge du er fornøyd med kvaliteten. edit: Og uansett vil det i begge scenarioene du nevner totalt ødelegge lydkvaliteten. Jeg har også lest mange lyttetester på området, men forskjellen mellom de respektive formatene er ikke det vi diskuterer her. Det er _fakta_ at lyd blir ødelagt ved å ta et komprimert format og encode til et annet komprimert format. Du _mister_ lyd, ergo det blir dårligere. Spesielt siden de to formatene har forskjellige algoritmer som fjerner forskjellige deler av lydbølgene. edit2: Og hvis det eneste du bryr deg om er hvor mange sanger du får plass til, så sier jo det meg at du ikke bryr deg om lydkvaliteten. Da flere sanger relativt automatisk betyr dårligere lyd. Endret 16. juni 2005 av SBS Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Tror du sporer litt av her. Sier seg jo selv at komprimering av filene gir dårligere lyd. Er jo ikke kun positivt ved at det tar mindre plass. Men det som er saken er hvorvidt man merker den reduserte lydkvaliteten når den spilles fra en mp3-spiller gjennom PortaPro. Noe man ikke gjør. At plassen er det eneste jeg bryr meg om? Nei, men når man kan velge mellom A og A+B, så tar jeg A+B. Om jeg bryr meg om det du sier bare fordi jeg kommenterer det? Tror dette ville vært et fattig forum hvis folk kun kommenterte det man lever og ånder for Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Forskjell på å leve og ånde for og å bry seg Uansett så har jeg prøvd Atrac3Plus og jeg hører fint forskjell gjennom et par Porta Pro jeg har liggende her. Så du får tolke det som du vil. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 aa enkode fra et lossy format til et annet lossy format er bare dumt. Men har nok ikke selv hoert paa actrac til at jeg kan si at den er et daarlig format. Men har lest tester som sier at den er daarlig. Men uansett burde vel hoere paa det selv foer jeg sier noe om det. Uansett fornoyd med mp3, venter paa aa faa kjopt spilleren min her i usa. Veart i mange elektronikk butikker men ingen av dem hadde spilleren, IPOD er ekstremt stort her, alle har den Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 aa enkode fra et lossy format til et annet lossy format er bare dumt. Men har nok ikke selv hoert paa actrac til at jeg kan si at den er et daarlig format. Men har lest tester som sier at den er daarlig. Men uansett burde vel hoere paa det selv foer jeg sier noe om det. Uansett fornoyd med mp3, venter paa aa faa kjopt spilleren min her i usa. Veart i mange elektronikk butikker men ingen av dem hadde spilleren, IPOD er ekstremt stort her, alle har den USA er jo landet som følger de store massene, så regner med at de fleste har en Ser man mot Asia og Japan er situasjonen en annen, hvor man vektlegger design, vekt og batteritid fremfor overdreven funksjonalitet og "hva andre har". Ellers har ikke jeg lest tester hvor atrac er dårligere enn mp3. Ripper man en cd til atrac3plus 64 og til mp3 128, er atrac hakket bedre. Gjør man det først om til WMA 160 (slik jeg gjør) før det gjøres om til atrac, blir det sikkert litt dårligere. Men siden det ikke er hørbart for normale ører gjennom portapro, og heller ikke gjennom bilstereoen, betyr det nada. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Men siden det ikke er hørbart for normale ører gjennom portapro, og heller ikke gjennom bilstereoen, betyr det nada. Er dette dine ører det er snakk om eller er det slik at du mener at mesteparten av befolkningen ikke hadde hørt forskjell? Lenke til kommentar
falcon77 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Utifra testene jeg har lest og forumene jeg har vært på rundt omkring, så er det stor uenighet om atrac eller mp3 gir best kvalitet, har egentlig gitt opp å finne ut hva fakta egentlig er. Det betyr heller ikke så mye, for jeg hører ikke forskjell til mitt bruk....and that's all that matters, mate Jeg hadde faktisk vært villig til å ofre litt av lydkvaliteten for å få plass til mer på spilleren, men det behøvde jeg ikke...derfor er valget soleklart atrac. Nå har ikke jeg kobla spilleren til en sinnsyk bra forsterker og spilt musikken gjennom noen sinnsykt bra høyttalere, men det trengs heller ikke, i og med at jeg ikke bruker bærbart utstyr til sånt. Sony er, og har alltid vært mestere i å lage geniale bærbare enheter av alle slag, og atrac er et passende format..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå