kridra Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg har nettopp kjøpt ny pc har montert den selv og alting, jeg har samme hdd men alt det andre er nytt. Jeg har fått profesionell hjelp til montering så det er ingenting feil der. Det som er tingen er at når jeg slår den og den er i dos kommer denne meldingen om en stund "system failure, insert boot disk" Vet noen hva jeg må gjøre, kan noen hjelpe meg? trenger jeg kansje en ny xp cd? det er litt rart siden det er xp på den hdd som er inni takk Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Sjekk BIOS angående boot-rekkefølge. Harddisken din bør stå først der. Hvis du har flere harddisker installert må du vite hva som er master og hva som er slave for å velge riktig. Lenke til kommentar
kridra Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Jeg prøvde og gjøre det men den hadde ikke funnet noe master hdd eller slave, den finner rett og slett ikke hdd min Endret 26. mai 2005 av kridra Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg prøvde og gjøre det men den hadde ikke funnet noe master hdd eller slave, den finner rett og slett ikke hdd min Finner den CD/DVD-enheter da? Sjekk kabling og strømkontakt, evt koble til en annen harddisk for test. Lenke til kommentar
kridra Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 boot disk rekkefølgen var 1 floppy disk 2 hdd 3 cd-rom når jeg skiftet disse till hdd på alle var det en annen feilmelding "system failure, insert boot disk, insert cd" Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg prøvde og gjøre det men den hadde ikke funnet noe master hdd eller slave, den finner rett og slett ikke hdd min Finner den CD/DVD-enheter da? Sjekk kabling og strømkontakt, evt koble til en annen harddisk for test. Jeg mente... Hva står det i bios hva som er Primary Master Primary Slave Secondary Master Secondary Slave Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Den feilmeldingen i tittel, er den ordrett skrevet ned? Hvis ikke, forsøk å få det ordrett. Det kan gjøre det vesentlig enklere å finne et svar. Lenke til kommentar
RazAquato Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg har nettopp kjøpt ny pc har montert den selv og alting, jeg har samme hdd men alt det andre er nytt. alt det andre er nytt.... gjelder det også cdrom? sjekk om jumperen på harddisken står som MASTER og jumperen på cdromen som SLAVE (om de er koblet til samme kabel) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå