darkness| Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Vi bruker faste IPer til alt. Og jeg synes det er MYE enklere enn DHCP, spesielt dette med at vi alltid vet hvilken IP folk har og kan vi remote dem! Btw: Har dere ikke alternativ fagprøve? Det skal jeg ha og det innebærer at jeg må ha gjort minst 4 rapporter på to år og en liten framførelse en dag. Utifra det får jeg ikke bestått, bestått eller bestått meget godt. Vi har 5-6000 klientmaskiner. Ville blitt litt stress å huske ip'en til alle etter hvert. Vi har derfor en del skrivere i nettet også. Kamus: hvorfor er det lettere å holde styr på printerne hvis de har faste ipadreser? Du kan jo lett se hvilke ting som har hvilken ipadresse på DHCP-serveren. Det skal også i teorien gå an å pinge skriveren på navn (jeg har ikke fått det til med min skriver). Reservasjonen skal egentlig ikke være der, men jeg får ikke DHCP'en til å fungere optimalt, da jeg måtte skrive inn IPadresse i stedet for navn når jeg skulle legge den til på serveren. I tillegg legger den seg ikke inn automatisk i dnsoppføringene. Vet ikke hvorfor. Når jeg tenker meg om så har dette sikkert en sammenheng.. Skal teste det ut etterpå. Endret 3. juni 2005 av darkness| Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Kanskje skriverne må ha WINS navn. Er ikke helt sikker på dette. Og dette med DHCP eller fast IP er vel egentlig bare en vanesak. Altså man velger det man synes er greiest å jobbe med. Vårt nettverk er ikke så veldig stort sånn at vi synes det er greit med faste IPer satt da vi ikke har mer enn kanskje 10-15 skrivere. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Vi hadde fast IP på skriverne våre før også, men har nå gått over til DHCP. Jeg vet ikke grunnen, men noe må det være! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå