Gå til innhold

Bytte kjøler på PoV Geforce 6600 GT

Anbefalte innlegg

Hei, har nå funnet ut det at jeg trenger og bytte kjøleren på mine skjermkort. Grunnet overklokking :)

har tenkt litt på en vifte fra Denne fra microplex.

Er det noe problem og montere denne kjøleren?

SRY :p skrev feil, jeg hadde planer om og bruke zalman, men tenkte på det AC :p

Endret av jacoweb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke en Zalman, men en Arctic cooling kjøler.

Men jeg har både montert Zalman og AC sine kjølere, og det er ingen problem. Zalman sin opplevde jeg som lettest å montere da det på AC sine kjølere kan være litt probematisk å kjenne hvor mye mann skal skru til skruene...

Til overklokking vil jeg nok anbefale Zalman sin kjøler. Opplevde at temp på idle gikk ned med nesten 10 grader, og på load med nesten 20 grader :)

Er det forresten agp eller pci-e du har? AC sin kjøler passer ikke på agp versjon av 6600.

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar

den er lett å montere ja, bare ikke skru for hardt, det er litt tynne skruer på kjøleren, så når de begynner å bøye seg så bør du ikke dra til mer

ellers så er det en kjempebra kjøler ja, og den blåser jo litt varmluft ut av kabinettet i tillegg, så system tempen din blir bedre også

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på noe; den AC kjøleren som jeg har montert, Ati silencer2, hadde en stor ramme på øversiden av kortet for å kjøle minnebrikker. Jeg er ikke sikker på om den du ser på har det, men er noe du bør sjekke da det kan bli trangt i ett SLI oppsett.

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar

Sjekk først opp om den har den rammen på øversiden. Jeg var selv veldig fornøyd med AC kjøleren fordi den senket kabinett temp med 4-5 grader, men samtidg trur jeg faktisk ikke den fikk temp til å gå ned særlig på selve skjermkortet. Så hvis du skal overklokke, kan Zalman sin kjøler være ett bedre alternativ.

Zalman sin 700alcu (som jeg har) selges for 195,- på 3dfxcool.no

Må også nevne at jeg kjører fanmate på kjøleren for å få kompromiss mellom kjøling og støy.

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar

Med orginal kjøler hadde jeg samme temp som deg, eller kanskje litt høyere, men etter jeg skiftet til en Zalman har den gått ned til 42 grader.

I tillegg gikk temp ned fra ca 76 til 50-55 under spilling :)

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar

Vel jeg bestilt en Artic cooling NV6 rev2 som ikke passet på Mitt Asus A8N deluxe pga at jeg hadde satt inn en passiv Zalman nortbridge.

Det endte med at jeg sagde vekk halvparten av Zalmanen og sagde hull i plastikken til AC NV6.Så nå sneier Zalman nesten viften til AC NV6.

Siden jeg lagde stort hull i plastikken kjøler den nok litt dårligere men chipset temraturen har gått ned 3-4 grader fordi den stikke inn i viftehuset gjennom et hull i AC NV 6 sin plastikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...