surrehue Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Er nå på utkikk etter mitt tredje digital kamera. Har greit å miste 2 fra før, men satser på at alle gode ting er 3. Jeg har hatt to Casio Exclim 3,2 mp, så nå vil jeg ha noe annet. Jeg har tittet litt rundt her og lurer egentlig mest på om noen har erfaring med Sony Cyber-shot DSC-T33 dette litte frekke kameraet med 5 mp. Finnes det eventuelt noen andre alternativer. Får dette kameraet til 3000 og det er ABSOLUT maks av hva jeg tenker og betale. Hvilke alternativer finnes det - vil ikke ha nytt Exclim kamera og ja - størrelsen er viktig Lenke til kommentar
Mr.Graham Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Objektivet på det er ikke spesielt lyssterkt (3.5 - 4.4). Ingen krise, men på innebilder kan det lønne seg å ha mer lys på bildebrikken. Et som er mer lyssterkt (F2.8 - 4.9, og går til 130 mm vs. 114mm) er Fujifilm F450 til ca. 2500 kr. Er kanskje ikke like lite, men jeg synes det gir gode bilder. Litt liten batterikapasitet, men det er det vel på de fleste kameraer på denne størrelsen. Edit: skirveleif Endret 26. mai 2005 av Mr.Graham Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hva med nikon coolpix 5900? Har fått mye skryt, og koster under 3000 kroner. Herr Brun Lenke til kommentar
surrehue Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Dersom størrelsen teller var overskriften! Jeg er ute etter et kamera det går ann å putte i lomma! Altså et lite og tynt kamera ca 2 cm tykt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Coolpix 5900 er ikke så stort som det ser ut til på bilder. Det er nok noe større enn de aller minste, men bør gå i de fleste lommer. Du må jo uansett ha veske rundt kameraet og da er forskjellen enda mindre. Sjekk ut Nikon Coolpix S1, Pentax Optio S5i, Pentax Optio S5n, Canon Ixus 40, Canon Ixus 50. Alle disse er små, men på grunn av størrelsen er bildekvaliteten dårligere enn f.eks Coolpix 5900. Lenke til kommentar
surrehue Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Ok, men er hva synes dere om sony T33, har ikke sett så mye omtale av den. Er bildekvaliteten veldig dårlig på dette kamera? Er det noen som vet om noen gode steder der det er testet minnekort på merker, typer o.l? Har ikke funnet så mye informasjon om dette... Lenke til kommentar
dustdown Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 DSCT33 har vel veldig bra bildekvalitet, på tross av objektivet. Alle bildene jeg har sett med det, både personlig og i tester har vært ufyselig gode til å være et så lite kamera. Hører at DSCT7 nå kommer og det skal visst være enda bedre... Lenke til kommentar
parob Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Dersom størrelsen teller var overskriften! Jeg er ute etter et kamera det går ann å putte i lomma! Altså et lite og tynt kamera ca 2 cm tykt. Kanskje du burde kjøpe et _stort_ kamera istedet, siden det virker som om du lett mister de små?! Lenke til kommentar
surrehue Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Dersom størrelsen teller var overskriften! Jeg er ute etter et kamera det går ann å putte i lomma! Altså et lite og tynt kamera ca 2 cm tykt. Kanskje du burde kjøpe et _stort_ kamera istedet, siden det virker som om du lett mister de små?! he he, du traff spikern på hodet der. Jeg brude kanskje heller kjøpt meg en diiiger kloss av et kamera. For å være helt ærlig så vet jeg ikke hvor de har blitt av, de har forsvunnet av seg selv når de har ligget hjemme. 2 stk på 1 1/2 er ikke værst det. Det siste kjøpte jeg i november og det forsvant i jan/feb. Alle gode ting er tre håper jeg. Eller så skal jeg starte innlegget "Hvis kun det største er stort nok!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå