Gå til innhold

3Dgrafikk i Open-Office

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er versjon 1.1.3

Manualen referrerer til masse rart som skal ligge under Format - 3D Effects, men jeg har ingen 3D Effects i min Format meny.

EDIT:

Jeg kanta med at det i Synaptic under pakken Openoffice.org står

You can extend the functionality of OpenOffice.org by installing these

packages: [...]

* xlibmesa-gl / libgl1: OpenGL support

Jeg har installert xlibmesa-gl, men det funker ikke ennå

Endret av sindreij
Lenke til kommentar
Husk at 3D-effects ikke ligger i OOo Word Processor, bare i OOo Drawing...

Nå fant jeg det der.

Men når jeg klikker den, og programmet begynner å vise 3D (De små figurene av smultringer), krasjer hele openoffice pakka (også Word Prossesor).

Lenke til kommentar

Det kan også ha noe med driverne til skjermkortet som du bruker... har du lagt inn noen drivere med 3D-aksellerering? Det kan faktisk være større sjanse for at OpenOffice kræsjer, hvis du har lagt inn noen andre drivere.

En slags løsning (imidlertidig) er å gå inn i Tools-menyen, og velge Options. Da får du opp et nytt vindu. Velg "View", og finn "3D View". Kryss vekk "Use OpenGL". Du får 3D, men den er ikke aksellerert.

Lenke til kommentar
Det kan også ha noe med driverne til skjermkortet som du bruker... har du lagt inn noen drivere med 3D-aksellerering? Det kan faktisk være større sjanse for at OpenOffice kræsjer, hvis du har lagt inn noen andre drivere.

En slags løsning (imidlertidig) er å gå inn i Tools-menyen, og velge Options. Da får du opp et nytt vindu. Velg "View", og finn "3D View". Kryss vekk "Use OpenGL". Du får 3D, men den er ikke aksellerert.

Bruk glxgears til å teste om 3d-akselerering/GL funker. Om den krasjer også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...