Joachim Murat Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Denne var ny for meg ihvertfall: Skrudde på pc'en i går morges og fikk opp melding om "CPU-overclock failure" eller noe sånt (uten at jeg har drevet med noe sånt). Gikk inn i bios og resettet, og den meldingen forsvant. Imidlertid fikk jeg ikke nå heller starte opp; denne gang fordi "NTLDR is missing". Prøvde alle tenkelige boot-rekkefølger uten at det hjalp. Så da tenkte jeg det var likegreit å formatere C:\ og legge inn XP på nytt (C-partisjonen inneholder kun windows). Formateringen går greit, og jeg får lagt inn XP på nytt. Så skjer følgende: Når jeg nå starter opp finner maskinen tydeligvis to versjoner av XP, slik at den ber meg velge hvilken jeg vil starte. Starter jeg den øverste, er det tydeligvis den jeg nettopp installerte (og derfor vil beholde). Starter jeg den nederste XP'en, får jeg umiddelbart følgende feilmelding: "Windows could not start because the following file is missing or corrupt: [windows root]\system32\hal.dll. Please re-install a copy of the above file." Spørsmålet er da hva jeg skal gjøre. Er helt sikker på at det bare er én XP installert på maskinen, og det er jo bare utrolig irriterende at maskinen skal stoppe opp og spørre meg hva jeg vil starte hver gang jeg tar på maskinen Takker for alle tips! Forresten; har følgende maskinvare: EPOX-8RDA3+, AMD Athlon XP 2800+, 512 mb ram, to disker og Geforce FX5600 hvis dette har noe å si. Endret 26. mai 2005 av Joachim Murat Lenke til kommentar
all right Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Du kan jo fjerne det ene oppstarts valget(det som ikke virker) Da gjør du fløgene: Start-> Run-> msconfig-> BOOT.INI-> så fjerner du den nederste Windowsen! Lenke til kommentar
Joachim Murat Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Ja, så enkelt kan det altså gjøres Mange takk for hjelpen, nå funker alt som en drøm! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå