Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor er biler i norge så dyrt?

czr

Anbefalte innlegg

Har noen peiling på hvor mye vi betaler i avgifter til staten?

Jeg ser ikke logikken i å føre en slik politikk som åpenbart tar livet av utallige menesker hvert år. Vi har jo ikke råd til å kjøpe trygge biler.

Hyyyl!! Jeg er så frustrert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avgifter, avgifter og atter avgifter!!!

Er vel ca. 7 kroner av hver liter bensin som går direkte i statskassa, resten havner vel der det å, via noen få ledd/snarveier :no:

Helt tullete at en vanlig familie ikke kan kjøpe seg en trygg bil som de kan føle seg litt tryggere i...

Selv skal jeg kjøre en 1980 modell Opel Ascona B, den er det ikke montert sikkerhetsbelter i baksete på engang :no:

Vil montere det, men det kommer på over 6000 (!!!!!) (dobbelt så mye som jeg ga for bilen :o )

zeph: Du tenker nok på engangsavgift?

Den er usannsynlig høy...

Lenke til kommentar

Fordi staten skal ha penger.

Husker et intervju\ dokumentar for\ av samferdselsministeren som satt i den forrige AP regjeringen. Han satt og planla nye avgifter hele tiden og hvordan han kunne hindre at folk kom seg unna dem.. Helt vilt :)

Men tilbake til topic:

Husk at du har dyre nybilavgifter, på tyoppen av det så kommer vår kjære moms :D

Husk også at sikkerhetsutstyr er det høye avgifter på, AC er det også miljøavgifter på.

For å spare penger blir alt av AC, skinnseter montert i Norge istedenfor på fabrikken.. Det er en syk, syk verden.. he he

Lenke til kommentar

Ja det er ganske sykt. Eller egentlig er det sørgelig at staten lopper oss på denne måten. Jeg gruer meg til dagen jeg blir far, og skal ut og kjøpe en trygg familiebil :no:

Blir ikke råd til mye annet da.

Er det noen partier som vil fjerne avgifter og slikt på biler?

Lenke til kommentar

Får jo bare håpe at dette stemmer da:

Innen ti år vil nye biler i Norge etter all sannsynlighet koste det samme som i EU-land. Det er den særnorske importavgiften, nå kalt registreringsavgift, EUs folk i Brussel vil til livs.

Kilde (og resten av teksten):

Dagbladet

Registreringsavgiften for noen av Norges mest populære biler:

FORD FIESTA:

Reg.avgift: 57 609

Listepris: 139 900

VW GOLF:

Reg.avgift: 83 840

Listepris: 245 050

VOLVO S40:

Reg.avgift: 159 336

Listepris: 353 900

VOLVO V70:

Reg.avgift: 257 621

Listepris: 529 900

AUDI A8:

Reg.avgift: 568 954

Listepris: 1 300 400

Endret av TeMA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...