Jan-Banan Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg forsøker å koble meg til eksternt skrivebord til en terminal server, men får denne feilmeldingen: "Den eksterne datamaskinen ble koblet fra økten på grunn av en feil i lisensprotokollen. Prøv å koble til den eksterne datamaskinen på nytt, eller kontakt serveradministrator." Koblingen skjer over vpn via checkpoints secureclient og vpn tunnelen ser tilsynelatende ok ut. Jeg kan også pinge serveren jeg skal koble meg til. Noen råd? Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Dette gjelder for Windows 2000 Server (og kanskje Windows 2003): Prøv å sette den i Remote Administration Mode (ikke Application Server) hvis den ikke har mer enn én bruker til vanlig. Fullstendig "utestet", men trolig verd et forsøk. Lenke til kommentar
Jan-Banan Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Denne serveren står i danmark så jeg har ikke tilgang til den. Jeg er temmelig sikker på at den er satt opp riktig da det firmaet som drifter den er rimelig profesjonelle. Jeg heller mer mot at problemet ligger på min maskin, da jeg får koblet til fra andre maskiner. Det skal heller ikke være noe problemer med nok lisenser på serveren da jeg tipper den har lisens for ihvertfall 60 brukere. Kan det være at min maskin cacher lisens fra tidligere tilkobling på en annen server? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 lisensen ligger uansett ikke hos deg, så det har ingenting med det å gjøre. Ville tippe på noe oppsett i routeren din. Du må muligens åpne en spess port i den for at det skal virke bra mot denne serveren. Lenke til kommentar
Jan-Banan Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Ikke noe problemer med routeren da andre maskiner på samme nett fungerer uten problemer. Har også forsøkt fra 3 forskjellige nett uten hell. Har forsøkt utenfor brannmur osv. Nada.. Trur fremdeles problemet ligger lokalt på min maskin. Har installert nyeste versjon av SecureClient uten at det hjalp heller Telenet fungerer forøvrig greit. Så det må nesten være noe med remote desktop client`en? Lenke til kommentar
peach Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Du kan prøve å slette HKLM\software\microsoft\mslicensing -mappa i registeret Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Dette problemet opplever jeg stadig mot min eldste terminal server. Jeg fikser problemet ved å gjøre som peach sier, men jeg lurer på hva som forårsaker dette problemet. Noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå