Gå til innhold

Trenger jeg RAID eller ikke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man trenger ikke Raid for å redigere, selvfølgelig så hjelper allt på raskere disker, raid, masse minne, bøtter og spann med cpu og plass, men du trenger ikke mer enn en litt kraftig elkjøp pc for å redigere. Sitter på en eldre maskin 2,53ghz, 1 gb minne og 750gb hd plass uten raid, har ingen problemer og hadde det heller ikke i vinter med ett stort prosjekt som det sikkert gikk noen 100 timer på..

Skal du ha det så er ikke 0 tingen å satse på, mister du en av diskene så ryker alle data...

Lenke til kommentar

Er klar over at man mister data hvis en disk ryker på raid-0, men som mellomlagringsplass før en decoder og brenner over på dvd er det jo greit kanskje, men hvis det ikke er nødvendig gidder jeg ikke tenke på det.

Cpu og ram er det nok av så da er det vel bare å vente på kamera i posten :)

Kanskje jeg endelig får bruk for dual opteron maskinen min. Har desverre ikke bruk for det ofte nok :)

Lenke til kommentar
Er klar over at man mister data hvis en disk ryker på raid-0, men som mellomlagringsplass før en decoder og brenner over på dvd er det jo greit kanskje, men hvis det ikke er nødvendig gidder jeg ikke tenke på det.

Akkurat det bruksområdet kan jeg ikke si jeg tenkte på... :p Blir på en måte ett sett renderdisker, kan ikke si jeg vet om akkurat det har noe for seg siden jeg ikke har hatt akkurat den problemstillingen.

Driver å "planlegger" ny maskin i løpet av sommern, enten så blir det Raid 5 eller ingenting...litt fordi maskinen blir brukt til litt andre ting som er greit å ha lagret sikkert og maskinen står på 24/7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...