panzerwolf Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Har vært samboer med en fantastisk jente i snart 3 måneder . Vi er ikke registert samboere hos likningsmyndighetene men det kommer vel. Jeg lurer på om det er noen fordeler/ ulemper med dette. Våres økonomiske situasjon er slik at jeg er i full jobb, eier boligen selv (med dertil lån) mens hun er uføretrygdet (eneste inntekt hun har) og har en del kreditorgjeld fra gamle "synder". Dersom vi blir "offisielt" samboere er det særlig to ting som jeg lurer på: 1) Vil hun få reduksjon i trygden ettersom vi bor sammen og jeg er i full jobb? 2) Er det en risiko at kreditorene som er etter henne vil kunne gå på mine eiendeler som bolig, innventar o.l? Og er det noe annet som kommer inn i bildet? F.eks. endring av skatten jeg betaler? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Det du burde gjøre er å stikke ned til skattekontoret ditt, og høre med de. De kan sinnsykt mye om sinnsykt mye rart. Var på skatteetatens hjemmeside, man fant ikke noe som kunne være i nærheten av å svare på spm ditt. Dra til skattekontoret! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå