JanOveS Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 På tide med ny pc vil jeg tro, og denne gangen vil jeg ha en pc som først og fremst er støysvak. Er så lei av migrenen som sniker seg innpå etter kort tid foran gamleboksen Pc'en skal brukes til photoshop, og spill. Det skal sies at jeg på ingen måte er oppdatert på dette området lengre, derfor spør jeg her Følgende fra Komplett: HK : MSI K8N NEO4 Platinum, nForce4 Ultra,ATX Socket-939, 4xSATA2, D-GbLAN, PCI-Ex16 1229,- CPU : Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte 1550,- RAM : Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB 1795,- GPU : Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI 1595,- HD : Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM 1490,- Totalt: 7659,- Resten fra Microplex: Kabinett : PC73SL Lian Li Fulltower 2695,- CPU-kjøler : SLK948U Thermalright CPU-kjøler u/vifte (295,-) Vifte til CPU-kjøler: MISTKOFA9225V3: MISTvifte, 42-68m³/time, 13-25 dB(A) (149,-) Chipsett-kjøler : MCX159A Swiftech chipsetkjøler, m/vifte (358,-) GPU-kjøler : ZMVF700CU Zalman GPU-kjøler, VF700-Cu (275,-) PSU : MIST500BHE12 MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA (895,-) Totalt : 4643,- Til sammen: 12302,- Kabbisen trekker jo prisen lit opp, men den har jeg sikla på lenge Har jeg ellers valgt noe dumt med tanke på pris/ytelse/støy? Jeg lurer litt på den raptoren...den støyer vel kanskje litt i meste laget. All hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
TeCh2pe Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Så fin ut den pcen der Men du burde kansje vurdere å skifte ut hdden som du har valgt, om det er så du sier at du skal ha en støysvak pc. Tror den støyer "litt". Personlig ville jeg heller gått for en s-ata disk. Da disse diskene er raske og støyer mindre.. men det har ingen ting å si da du i praksis ikkje får overført mer en toppen 70mb/sec anyways. Så sats heller på en s-ata disk du. Seagate og samsung er av de mest stille hddene. 250gb diskene hadde de ikke inne på komplett ser jeg.. da du bestiller her så ville jeg gått for en Seagate Barracuda 300 gb, som koster barre 60 kr mer en den raptoren du har valgt. Ellers så kan du jo fleske til med en 400gb disk, men det ser jeg på som unødvendigt. Da det er et stort prissprang på nesten 1000 kr. Men ellers som sagt en fin pce det dere. Endret 26. mai 2005 av TeCh2pe Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Raptoren lager ikke mye lyd, men når den feks skal lagre store filer og slikt vill det komme litt lyd, foreslår en maxtor som et alternativ jeg, bare gode erfaringer med dem. Lenke til kommentar
TeCh2pe Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) No diffence! men Maxtor.. tja delte meninger, men mine jeg hadde før ble ganske varme og var ikkje av det mest stille gående. Gidder ikke utdype mer, men kan si at jeg har en del erfaring når det gjelder disker og har hatt så og si alle merkene. I skrivende stund har jeg 10 x 250gb Hitachi disker og det er stille og kalde. Gå for seagate eller samsung du. Det er hakket bedre, men litt dyrere (men så lite at det i grunn ikke har noen betydning). Da de oppererer med varierende "praktisk/teoretisk" lagringsplass.. Altså om du f.eks kjøper en 250gb disk så er den ikke 250gb i praksis, men i teorien. Kommer vel en teit kommentar på den tenker jeg *venter i spenning* :!: Endret 26. mai 2005 av TeCh2pe Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hvis du ønsker en stille PC anbefaler jeg deg og ta en titt på RESERATOR Med denne i mitt system, sammen med GPU/Chipsetkjøleren man kan kjøpe i tillegg, så er det faktisk skjermen som bråker mest (17" CRT) Må ofte legge øret helt inntil PC'en for å høre at den har startet opp. Jeg har klokket systemet mitt noe og har fine tempraturer (AMD64 3000+/Leadtek 6600GT) Kanskje litt dyr i innkjøp ja, men med PC på soverommet så er den så absolutt verdt pengene Har Samsung HD og PSU'en er en Chill Innovation CP-400A rev.2 (595,- hos netconnection) Disse er som du sikkert skjønner også MEGET stillegående. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Personlig ville jeg heller gått for en s-ata disk. Da disse diskene er raske og støyer mindre.. men det har ingen ting å si da du i praksis ikkje får overført mer en toppen 70mb/sec anyways. Så sats heller på en s-ata disk du. Dette stemmer vel ikke helt. Hvorvidt en harddisk bråke reller ikke avhenger veldig lite av om det er SATA eller IDE. Men allikevel er SATA det riktige valget i disse dager. Jeg ser du har valgt en chipsettkjøer med vifte. hvis du skal ha en støysvak PC er vel det litt feil idéologi. Velg heller en vifteløs Zalman. jeg tror du vil bli mer fornøyd med det. Husk at for å få en støysvak PC må man eliminere så mange støykilder som mulig. Ellers, bra valg av strømforsyning. Jeg er litt spent på om den Mist-vifta blåser nok luft til å kjøle nok. Men det kan godt hende det går. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) MSI nF4 støyer fælt. Netshop har nF4 med passiv kjøling (Gigabyte) EDIT: Tror Zalmanen er vanskelig å montere på HKet Endret 27. mai 2005 av Okay Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 EDIT: Tror Zalmanen er vanskelig å montere på HKet hm, jeg syntes nå det var rimelig enkelt jeg da. det største "problemet" var jo bare at jeg måtte ta ut hovedkortet for og komme til under det. men når man kjøper alt på en gang så er jo ikke det no trøbbel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå