Gå til innhold

Erfaringer med Dell 20' lcd?

krbalto

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men så har jeg bestemt meg. har droppet planene om bærbar.

Vil oppgradere litt pc'en jeg har nå med litt mer minne og litt større skjermkort

og en lcd flatskjerm.

Dell har denne skjermen til 4978.- !!

Noen som har erfaringer med denne ?

Fikk terningkast 6 på dinside.no

Virker som et knallkjøp.

20' wide-screen lcd.

http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...ategory_id=4009

Endret av krbalto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikler på denne jeg også :dribble:

Se DENNE testen på anandtech, der har de en grundig gjennomgang.

Se også DENNE tråden her på forumet.

Har vært en del klager på BLB (BackLight Bleeding) men ellers tror jeg det er lite å utsette på denne skjermen, til en pris under 5k så kommer jeg nok til å bestille en iløpet av de nærmeste dagene.

Til andre med LCD skjermer, er BLB noen man må regne med i større eller mindre grad på disse skjermene eller er det modeller som ikke har dette i det heletatt?

Lenke til kommentar

Den fungerer utmerket til både film og spill. Half Life 2 har f.eks eget 16:10 og 16:9 oppsett, Joint Operations: Escalation har også eget oppsett for Widescreen. Det virker som de fleste spillene som utgis nå støtter widescreen i tillegg til standard 4:3

Kjører oppløsning på 1680x1050 så den er ikke så mye større enn en 17" i høyden, men det tar den igjen i bredden.

Jeg har enda ikke opplevd ghosting verken i film eller spill, dessuten var jeg en av de heldige som ikke fikk skjerm med verken pixelfeil eller for sterk bakgrunnsbelysning.

I film er det helt perfekt med mindre det er en 4:3 film, da mister du litt på begge sidene av skjermen. (Sort letterbox bare vertikalt)

Må også nevnes at den har 4 innganger (DVI, VGA, Composite og S-Video) med mulighet for bilde i bilde (PiP). Derfor kan du koble den til en tuner f.eks og se nyhetene samtidig som du surfer på nettet.

Som sagt så er jeg kjempefornøyd med den, men prismessig burde jeg ventet til i dag å kjøpe den. Men sånn er det med alt datautstyr, det er jo gammelt i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...