Gå til innhold

hvordan bør man begynne når man klokker?

Anbefalte innlegg

jeg lurer på hvordan man bør starte når man klokker???

hvilke setting skal man stille på først når bør man øke volt stille på timings osv????

hvist noen kunne forklart dette grundig hadde det vært fint... tror det er mange andre som lurer på dette siden jeg ofte leser poster som "hvordan klokker jeg" OSV..

hvordan burde jeg gå frem specs i profilen....

takker for alle svar..

Endret av hjemme_kos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si.

Er jo egentlig bare å øke frekvensen først også øke spenning når du ikke kommer lenger, enkelt og greit.

Bare huske å holde seg innenfor rimelighetens grenser mht. høye spenninger.

Timings burde man prøve litt forskjellig av, da mener jeg sette feks 2-2-2-7 og så kjøre benchmark, deretter 2-2-2-11 feks. og så benchmark helt til man finner det som gir absolutt best ytelse, selv om det bare er snakk om 1% forskjell.

Lenke til kommentar
Vanskelig å si.

Er jo egentlig bare å øke frekvensen først også øke spenning når du ikke kommer lenger, enkelt og greit.

Bare huske å holde seg innenfor rimelighetens grenser mht. høye spenninger.

Timings  burde man prøve litt forskjellig av, da mener jeg sette feks 2-2-2-7 og så kjøre benchmark, deretter 2-2-2-11 feks. og så benchmark helt til man finner det som gir absolutt best ytelse, selv om det bare er snakk om 1% forskjell.

hvilket benchmark programm burde jeg bruke da

og hvilket programm burde jeg bruke til å stille på timings???? eller bare bios...

det tar i såfall tid

Endret av hjemme_kos
Lenke til kommentar

BIOS`en må jo også "støtte" overklokking, dvs. at du må ha mulighet til å stille volt, multiplier, FSB, timing osv osv.

en ting jeg har lurt litt på, men som jeg ikke har giddi å sjekke ut; er det mulig å bruke programmer i windows til å overklokke en cpu selv om biosen tilsynelatende ikke støtter det? la oss si at man kun kan øke volten med 0.5 (som egentlig er nok) i BIOS. er det da mulig at den egentlig støtter høyere økning, og at det lar seg gjøre med et vanlig program? selv har jeg kun brukt BIOS til å overklokke cpu. jeg vet selvsagt at det ikke er mulig å øke multiplieren på A64 cpu ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...