lceman™ Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Mitt prosjket går da framover, har ordnet oppheng til CD-spilleren i dag, må bare finne igjen den dobbeltsidige tapen min så er det perfekt. Sliter litt med monteringen av høyttalerne, men skal nok klare å finne på noe. Lenke til kommentar
Zalofigth Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hehe... Kunne du hatt posta nokre bilder? Er ekstremt spent på resultatet! (Du har ein Honda SFX? Har sjølv ein Yamaha Aerox, lurer litt på å gjer nokolunde det samme.... :-) ) Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Har av en eller annen merkelig grunn ikke noe digitalt kamera, mne jeg har fått lånt et som tar bilder i elendig oppløsning da, skal se hva jeg kan ordne. Ja, jeg har en SFX ja. Endret 14. juni 2005 av Icedude Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Har nå klundret litt med anlegget mitt noen dager: Tirsdag: Onkel var her og hjalp meg med å måle opp og sage ut hull til høyttalerne i plata. Onsdag: Jeg monterte alt sammen sånn noenlunde fint på plass i setet, koblet det til batteriet og dro ut på rånerunde for å teste det sånn rundt 0200 natt til torsdag Resultat: Hadde kommet til det tiltenkte råneområdet, hørte et smell, musikken døde og det begynte å ryke fra under setet Ledningne fra batteriet hadde liggget innpå motoren, smeltet isolasjon og et par svimerker rundt om under setet. Torsdag: Ordnet opp i det elektriske, råna rundt med musikk, flatt batteri to ganger, glad Honda folka tenkte langt nok til å sette på en kjik... I dag (Fredag): Byttet ut noen ledninger, skal snart ut på den store ildprøven, halvannen time kjøretur til Tangen via Moelv, Brummundal, Hamar og Stange, skal bli gøy å se om mange snur seg forvirra rundt for å finne musikkkilden. Ordner bilder over helga. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 faen så fett, spiller det høyt egentlig ? : P harry da, harry som faen egentlig.. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Og jeg som trodde dette var MITT påfunn! Jeg har hatt anlegg siden mai i fjor. Jeg har en metallkasse bakpå, hvor jeg har puttet inn en bilstereo og en stor Seas-høyttaler med dobbeltmembran. Jeg kan spille så høyt at det gjør vondt i ørene hvis jeg stopper uten å skru ned. Anlegget fungerer til og med i regnvær. Generatoren i scooteren leverer mer enn nok strøm, så batteriet blir aldri tomt. I tillegg har jeg sigarettenneruttak, som først og fremst brukes til lading av mobiltelefon. Jeg bor i Askim, så jeg regner med at de fleste som bor der har sett det, men det hender jeg kjører til Lillehammer, og de begynner visst å bli vant til det der også, men det er fortsatt mange som snur seg! Anlegget har forøvrig fungert prikkfritt hele tiden. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Har da klart å ordne et par teaserbilder fra konstruksjonsprosessen, virker ikke som om jeg klarer å gå ut og ta bilder av det nesten ferdige produktet... Plata som høyttalerne sitter i. For de som ikke ser det: høyttalerne. Kameraet tar usannsynlig uklare bilder, bildet under tok jeg med mobilkameraet da jeg var og badet før i kveld, kjørte ut på brygga, smal vei, langt ned til vannet, spennende Dere får skikkelige bilder en gang jeg orker å ta med det lavoppløsningskameraet ut. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Fint det! Men hvaslags musikk spiller du? Jeg hadde blitt rimelig forbanna viss noen sto å dunka trance utfor huset mitt klokken 3 om natten, og håper du kjører fort, for skal vedde på at en god del huseiere kunne tenke seg å gi deg litt smekk viss du kjører rundt om natten med høy musikk Bare et lite tips Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Fint det!Men hvaslags musikk spiller du? Jeg hadde blitt rimelig forbanna viss noen sto å dunka trance utfor huset mitt klokken 3 om natten, og håper du kjører fort, for skal vedde på at en god del huseiere kunne tenke seg å gi deg litt smekk viss du kjører rundt om natten med høy musikk Bare et lite tips Never even crossed my mind Musikken er litt variert, men trance er jeg stolt av å ikke være i besittelse av. Fikk surra meg ut og tatt noen bilder, men Mustek DV4000 er et elendig kamera, så jeg beklager oppløsningen. Stort bilde Stort bilde Stort bilde Jeg kommer til å enten lakkere treplatene svarte, eller kle dem med filt. BTW: kameraet har jeg bare lånt. EDIT: bilder Endret 23. juni 2005 av Icedude Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Men du må da tape mye lyd på å ha høyttalerne under setet? Det må jo være mye bedre å ha det bakpå, og da kan kassen også brukes som bagasjekasse. Dessuten: CD; In your dreams. Her er det kassetter som rår. Det er det eneste praktiske mediet som klarer vibrasjonene under kjøring, og spilletiden er dessuten opptil 120 minutter. Radio fungerer jo også ganske bra, men det er mer følsomt for tenningsstøy, og på langturer må man stadig stoppe og søke hvis man ikke har RDS. TV er helt utelukket, for bildet blir bare masse meningsløs flimring i det øyeblikket man starter motoren, og dessuten ville det kreve en usannsynlig antenne for å virke skikkelig (jeg har prøvd). Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Dessuten: CD; In your dreams. Her er det kassetter som rår. Det er det eneste praktiske mediet som klarer vibrasjonene under kjøring, og spilletiden er dessuten opptil 120 minutter. Ehm.. I vår høyteknologiske flotte verden så er det visstnok noe som heter mp3 spillere Bytt ut cd/kasett spilleren med en forsterker og en mp3 spiller, voila! man har noe som er mye mer praktisk og lydkvalitet som er bra om man har en grei forsterker.. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 CD-spilleren spiller helt fint på normal asfaltvei, den sliter kun når jeg kjører på de fantastisk flotte grusveiene heromkring. Ei diger kasse bak på en scooter ser ikke pent ut, så det var aldri noe alternativ heller, musikken høres godt nok ut uansett, tro meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå