endrebjo Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Nå har jeg for tiden gratis plass hos home.no og driver og laster opp sidene på nytt hver gang jeg skriver noe nytt/oppdaterer feil el. (bruker Smart FTP). Dette kan innimellom bli litt tungvindt, så jeg lurer på hva dere bruker/gjør. Home.no har ikke støtte for PHP. Lenke til kommentar
resol Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 hvorfor ikke bruke en editor du kan jobbe online på? er ftp-funskjon i dw blant annet! Jeg bruker bloggsystemet mitt til content og ftp funksjonen til dw på forandringer, eller så koder jeg i shell med emacs. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Har ikke dreamwaver og skriver koden for hånd i Notepad2. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 [...].. koder jeg i shell med emacs. Surfer på nettet med tekstbasert nettleser óg eller? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Eller skriv et bloggsystem selv i php fks. Fungerer fett for meg Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Home-serveren har ikke støtte for PHP. BTW. Finnes det noen bedre løsning enn frames i dette tilfellet? Lenke til kommentar
resol Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 [...].. koder jeg i shell med emacs. Surfer på nettet med tekstbasert nettleser óg eller? Nei, men i blant har man ikke behov for å kjøre opp et tungt grafisk program for å gjøre enkle inngrep! emacs har jo farger og er fin nok den! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hostar alt sjølv på servarar på naborommet, og heimesidemappene er mounta over NFS (GNU/Linux), så alt eg gjer er å lagre fila etter eg har redigert ho. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 [...].. koder jeg i shell med emacs. Surfer på nettet med tekstbasert nettleser óg eller? Nei, men i blant har man ikke behov for å kjøre opp et tungt grafisk program for å gjøre enkle inngrep! emacs har jo farger og er fin nok den! Hehe, er helt enig! Var bare en liten spøk egentlig.. Bare jeg som har dårlige erfaringer med Emacs Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Vet det kanskje er et dårlig svar på spørsmålet, men jeg ville ha byttet host til en med PHP. Du ser ut som du kan HTML og CSS godt, og jeg vil si at neste steg da er PHP. Med PHP kan du ha såkalte CMSer (Content Management System), der du bare logger inn og lager oppdateringene i et webbasert grensesnitt. Når du først kan Visual Basic, burde ikke PHP være noe stort problem. Tror også du ville fått mye igjen for det. Det har iallfall jeg... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Ja, HTML-biten var ikke hakkende gale, men det var en elementær feil i menyen hans... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Ja, HTML-biten var ikke hakkende gale, men det var en elementær feil i menyen hans... Tell me! Og finnes det gratis hoster med PHP-støtte? Og, hvordan er frames-biten? Finnes det andre løsninger? (er ikke frames bannlyst her?) Endret 26. mai 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Personlig synes jeg emacs funker helt fint til oppdateringer. Har skrevet endel sider i det, men man trenger alltid ftp ved siden av, til bilder osv. Somregel lager jeg sidene ved å laste opp med ftp da, også når det gjelder oppdatering. Det fine med emacs er når du skal teste, for alle endringene du gjør blir direkte så du slipper å måtte laste opp for å teste det... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Ja, HTML-biten var ikke hakkende gale, men det var en elementær feil i menyen hans... Tell me! Og finnes det gratis hoster med PHP-støtte? Og, hvordan er frames-biten? Finnes det andre løsninger? (er ikke frames bannlyst her?) Frames bruker man bare ikke. EOD Du har laget listen som en definition list, men den er feil. En liste over lenker, er faktisk akkurat det, en liste. Siden den ikke skal nummereres, skal ikke ol (ordered list), men ul (unordered list): <ul> <li><a href="brillelenke">Brille</a></li> <li><a href="brillelenke">Brille</a></li> <li><a href="brillelenke">Brille</a></li> <li><a href="brillelenke">Brille</a></li> </ul> Du vil heller ikke angre på å betaler 400 kroner i året på et webhotell med i overkant av 100MB lagringsplass og støtte for PHP og MySQL. Endret 26. mai 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 home.no.net har en engangs sum på 10 kr el no, thats it. Der har du php. Kan eventuelt bruke freesql.org eller lignende for mysql. Ligger flere gratis hoster i oppslagsverket om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 PHP er et alternativ til frames. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 www.heiatufte.net er et gratis prosjekt med php og mysql, funker veldig bra Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 http://frac.dk gratis host med php Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 home.no.net (www.start.no) har php-støtte, og er gratis. Men du får ikke store plassen, men det fungerer nok til ditt bruk Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Jeg brukte definition list for å lage en list uten de prikkene, men fant nå nettopp ut at de kan fjernes fra en vanlig liste med CSS (list-style-type: 0;). Så å lage siden fra bånn av med php er altså eneste mulighet til å få inn en gjestebok uten å bruke frames. Jeg synes heiatufte så interessant ut, og prøver kanskje det hvis jeg går for å lære php og lage egne php-sider (f.eks gjestebok). Jeg har ikke tenkt å drive så seriøst at jeg vil betale for det. Jeg driver mest for å lære. BTW. hvordan er php i forhold til Visual Basic og Java, er det samme grunnleggende greiene eller er det helt ny tenkemåte med helt ny syntaks? Endret 26. mai 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå