pgdx Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ja, så var det dette med blåtann, da. Jeg har en mobil, Sony Ericsson T630, som jeg så gjerne ville fått lastet ned et bilde fra. Men det var lettere sagt enn gjort. Jeg får til å laste ned telefonboken med obexftp, men det er fordi jeg vet filnavnet er telecom/pb.vcf Problemet oppstår når jeg ikke lenger vet hva filnavnet er og må browse. Derfor trenger jeg hjelp. Noen her som bruker Bluetooth? Og har et program å browse mobilen med? PS: Jeg fikk ikke kompilert KDE sitt program. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg bruker http://kde-bluetooth.sourceforge.net/. Prøvde obex-greiene til GNOME først, og det fungerte forsåvidt, men kde-bluetooth er mye bedre integrert (med kioslave kan du browse mobilen i vanlig filbehandler f.eks.). Har ikke hatt noen problemer; etter installasjonen fulgte jeg noen råd på hjemmesiden til prosjektet om endringer i hcid.conf. Lenke til kommentar
power Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 http://kmobiletools.berlios.de/ Prøv denne.. Det ligger også en guide på siden som viser deg hvordan du får sving på programmet med bluetooth Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 http://kmobiletools.berlios.de/ Prøv denne.. Det ligger også en guide på siden som viser deg hvordan du får sving på programmet med bluetooth Fikk ikke til å browse mobilen med den. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 På fedora starter du bluetooth-tjenesten, og så bruker du bluetooth-programmet-som-jeg-ikke-husker-hva-heter-men-som-følger-med-og-ligger-i-menyen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg fikk til det jeg ville i går, å overføre noen bilder fra mobilen til PC-en med sdpd og gnome-obex-server. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Jeg fikk til det jeg ville i går, å overføre noen bilder fra mobilen til PC-en med sdpd og gnome-obex-server. OT Hvorfor kan jeg editere teksten på siden du linket til? Bør ikke den være sperret på et eller annet vis slik at det kun er forfatteren som kan endre teksten? Endret 26. mai 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg fikk til det jeg ville i går, å overføre noen bilder fra mobilen til PC-en med sdpd og gnome-obex-server. OT Hvorfor kan jeg editere teksten på siden du linket til? Bør ikke den være sperret på et eller annet vis slik at det kun er forfatteren som kan endre teksten? Nei, det er en wiki, og det er meningen at vi tre som jobber med prosjektet skal kunne endre fra hvor som helst, når som helst, helst uten å måtte logge inn. Skulle det bli et problem, må jeg låse den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå