BibbleBird Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Eg og eit par kamerater har tenkt å ha ei "home alone" helg med berre oss og pc'n. Men problemet er; ingen av oss har peiling på å lage dette til, sån att me kan koble pc'ene i nettverk! Modem boksen min har berre 1 uttak, men kan eg bruke ein anna ruter (som følgte med ein anna net levrandør) som har fleire uttak? Er det noken som gidd å forklare meg ka eg treng, og korleis eg sette opp eit "mini lan"?? Lenke til kommentar
all right Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Viss du skal ha internett må vi vite om det er innebygd ruter i modemet ditt. Viss det er det er det bare å få tak i en Switch og ett par nettverks kabler. Og sette dataen til å mota ip automatisk og sette i gang og LANe! Det finnes en del poster om å sette opp et LAN fra før her på forumet, viss du leiter litt finner du sikkert noe Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Lykke til! Vannvittig morro med hjemmeLAN! Lenke til kommentar
BibbleBird Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Viss du skal ha internett må vi vite om det er innebygd ruter i modemet ditt.Viss det er det er det bare å få tak i en Switch og ett par nettverks kabler. Og sette dataen til å mota ip automatisk og sette i gang og LANe! Det finnes en del poster om å sette opp et LAN fra før her på forumet, viss du leiter litt finner du sikkert noe Korleis finn eg ut om modemboksen min har innebygd router? *Eg søkte gjennom forumet, men fant ingenting Endret 26. mai 2005 av BibbleBird Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hva heter den andre "modemboksen" din. Den med flere utak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå