LaStrada Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hei! Har nå vært BlueCom kunde siden januar / februar eller noe rundt der, og har vært storfornøyd. Sitter her på en 3000/640 linje. I det siste har internetten vært ustabil. Internetten bare detter ut ved full belastning, og for å få nett igjen må jeg restarte modemet, siden jeg mister IP og ikke får kontakt med DHCP. Har ringt BlueCom, og de spurte om jeg var en "gamer", noe jeg svarte nei på, og de endra ett eller annet hos meg slik at jeg fikk høyere ping, og forhåpentligvis bedre stabilitet. Linja er fortsatt ustabil, og BlueCom aner ikke hvorfor... Har prøvd med router, uten router (modem -> pcen min), forskjellige pcer osv, men uten hell. Eneste jeg ikke har prøvd er et annet modem, noe jeg ikke ser bort i fra kan være feilkilden. Har et annet modem her, men har ikke strømadapter til den, så jeg får ikke prøvd det. Noen som vet hva feilen kan være? Er det modemet? Takker for svar! Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hei! Har nå vært BlueCom kunde siden januar / februar eller noe rundt der, og har vært storfornøyd. Sitter her på en 3000/640 linje. I det siste har internetten vært ustabil. Internetten bare detter ut ved full belastning, og for å få nett igjen må jeg restarte modemet, siden jeg mister IP og ikke får kontakt med DHCP. Har ringt BlueCom, og de spurte om jeg var en "gamer", noe jeg svarte nei på, og de endra ett eller annet hos meg slik at jeg fikk høyere ping, og forhåpentligvis bedre stabilitet. Linja er fortsatt ustabil, og BlueCom aner ikke hvorfor... Har prøvd med router, uten router (modem -> pcen min), forskjellige pcer osv, men uten hell. Eneste jeg ikke har prøvd er et annet modem, noe jeg ikke ser bort i fra kan være feilkilden. Har et annet modem her, men har ikke strømadapter til den, så jeg får ikke prøvd det. Noen som vet hva feilen kan være? Er det modemet? Takker for svar! Kan dessverre ikke hjelpe deg, men kan ihvertfall ønske deg velkommen i klubben! Har hatt samme problem med Bluecom siden desember, og har brukt over tusen kroner på telefoner til kundeservice, uten resultater. De satt opp pingen min også, det hjalp litt, men problemet forsvant ikke. Nå er jeg nede på 512/256(!), og det ser ut til at det er stabilt foreløpig. Konklusjonen hos meg ble vel tilslutt at Telenor har gjort en mikke mus løsning med linjene her (helt nytt boligfelt). Så nå har jeg sagt opp hybelen, og flytter snart (avhengig av bredbånd ja....) Føler med deg MVH TommyL Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Sjekket linja her og ser at upload har gått opp fra 380 til 435kbs (512 linje). Ping er like dårlig som før (55ms til bluecom.no). Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Har hatt samme problem den siste uken Dvs. Linjen detter ut uansett belastning, fryktelig irriterende Sitter med en følelse av at modemet kan være synderen, da en restart av det bruker å funke. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Sitter med 2mbit BC (via Telenor), og som jeg skrev i Denne tråden om SMC Routere trodde jeg problemet utelukkende skyldtes router. Ved å lese denne tråden ble jeg plutselig litt mer i tvil. Routeren har jeg hatt i årevis, problemene med at jeg går offline startet vel rundt årsskiftet. Lenke til kommentar
Mr.Andersen Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Har og hatt ein del av dei problema her. Internettet går treigere og. Har 3000/640 eg og. Lasta ned mellom 200 og 300 kb/s for sirka ei veke sidan, og no lasta eg ned i max, og då meiner eg max, 120kb/s. Blir bare meir og meir irritert på BlueCom. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Linja fungerte fint her, fram til for et par uker siden.. Skal be de bytte tilbake til det systemet (eller hva det nå er) som gjør at jeg får lavere ping, da jeg fikk bedre hastigheter der. Og jeg som bytta fra tele2 til BlueCom, nettopp pga ustabilt nett?? Jaja, ringer de nå.. *ringe* Edit: Jeg får fortsatt lasta ned i over 300, men uthastigheten er ikke helt bra.. skal prøve å ta noen tester av dette senere i dag Endret 26. mai 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg har 2048/256 (Fra Telenor sentral) Får alltid over, både upload (260) og download (2100). Bor riktignok nesten innpå sentralen, men likevel. Problemet er at det hele tiden dette ut! Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Wee! De sa de skulle sende et nytt modem, og at jeg antagligvis skulle få dette innen lørdag. Jeg glemte å nevne at jeg ville tilbake på det gamle systemet pga den høye pingen min! Webhotellet mitt ligger i USA, og pingen dit nå er HØY. Ligger på mellom 250 og 300, og av og til får jeg ikke kontakt med servern. Før lå jeg i overkant av 100 og fant alltid servern. Men men.. Får poste litt her igjen på lørdag / søndag (om modemet kommer) om dette hjelper. Satt forresten i telefonen helt siden den forrige posten min, og til nå nettopp! Venta store deler av den tiden på at de skulle ta den, noe som ble litt lenge etter min mening.. men men. De prøvde forresten å legge skylda over på MITT utstyr. De sa dette antagligvis var en router-feil.. Men da sa jeg "Og om jeg ikke har router da?" og så ble det stille! hahahaha Men jeg sa jo også at jeg hadde prøvd med og uten router, men med samme resultat. Var andre ting de prøvde seg på, men han skjønte vel etter hvert at jeg også hadde litt peiling på data, og visste hva jeg snakka om Edit: Leif Endret 26. mai 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Wee!De sa de skulle sende et nytt modem, og at jeg antagligvis skulle få dette innen lørdag. Jeg glemte å nevne at jeg ville tilbake på det gamle systemet pga den høye pingen min! Webhotellet mitt ligger i USA, og pingen dit nå er HØY. Ligger på mellom 250 og 300, og av og til får jeg ikke kontakt med servern. Før lå jeg i overkant av 100 og fant alltid servern. Men men.. Får poste litt her igjen på lørdag / søndag (om modemet kommer) om dette hjelper. Satt forresten i telefonen helt siden den forrige posten min, og til nå nettopp! Venta store deler av den tiden på at de skulle ta den, noe som ble litt lenge etter min mening.. men men. De prøvde forresten å legge skylda over på MITT utstyr. De sa dette antagligvis var en router-feil.. Men da sa jeg "Og om jeg ikke har router da?" og så ble det stille! hahahaha Men jeg sa jo også at jeg hadde prøvd med og uten router, men med samme resultat. Var andre ting de prøvde seg på, men han skjønte vel etter hvert at jeg også hadde litt peiling på data, og visste hva jeg snakka om Edit: Leif Ja, kom tilbake med update etter du har fått det nye modemet. Jeg har også et lite inntrykk av at Bluecom er litt for glade i å skylde på kundens utstyr.....må nesten starte en krangel av og til....men etter å ha forklart at man har prøvd 3 modemer, 3 routere, byttet alle kabler, lagt ny linje inne i leiligheten+kjeftet på kjerringa, alt uten resultat, så pleier de å gi seg MVH TommyL Edit: Leif Endret 26. mai 2005 av TommyL Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Har også hatt store problemer med Bluecom siden for omtrent 2-3 uker siden. Da steg pingen fra 14 til 26-32ms. Tok kontakt med dem og dem mente det var noe gale med modem mitt( bombe). Fekk etter litt tid tak i en fyr hos bluecom som lagde en sak utav dette. For 2 dager siden ringde dem og sa fra om at problemet kom til å bli fixet i løpet av 1-2 uker. Fikk ikke noe forklaring på hva som var feil damen. Får vente å se nå da. Endret 26. mai 2005 av Ulven Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 kjenner meg igjen her ja. Jeg byttet rett og slett leverandør. Vart lei av alt rotet med bluecom. Ikke den farten jeg skulle ha. dobbel og trippel fakturering. o.s.v. Nei gi dem en kule i nakken Lenke til kommentar
Sourze Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Fillern da, jeg som vurderer å bestille internett fra Bluecom. Har sagt opp abonnementet mitt hos tiscali og blir uten nett fra 4. juli, må bestemme meg nå snart for hvem som skal bli min nye leverandør... Catch kanskje? Men har ikke Catch kjøpt opp Bluecom, slik at Bluecom nå bruker Catch's infrastruktur? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Har problemer med at jeg mister forbindelsen med modem når P2P går på fullt. Hverken e-mail eller nettleser får kontakt med nettet. Det merkelige er at P2P (Azureus) fortsetter opp/nedlastingen. Har ikke merket dette før i dag (ny versjon av Azureus i dag...) Har Bluecom 2200/512 Lenke til kommentar
pine Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Ja ja. 27 dager og fremdeles oppe og går. Clicky Har fast ip dog. Bluecom 3000\640. Heldig her ser ut som. Endret 26. mai 2005 av pine Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Har nå fått modemet mitt fra BlueCom. Har ikke merka noe til noen form for ustabilheter, men kvelden er enda ikke over Sier i fra om linja fortsatt er ustabil. Edit: Har glemt å be de bytte til det systemet med lavere ping.. er ikke alle sider jeg kommer inn på, som feks min egen server (står i USA) av og til! Jaja, de har stengt nå, så jeg får ringe på mandag.. Endret 28. mai 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Ja ja. 27 dager og fremdeles oppe og går. Clicky Har fast ip dog. Bluecom 3000\640. Heldig her ser ut som. Heldig her også, samme stabile hastighet som før med god ping og fast IP uten å ha betalt et rødt øre for det siste, kan gjøre hva jeg vil uten at IP`en skifter. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Må bare si i fra at linja har stått og jobba 100% helt siden forrige post, og linja har vært oppe hele tiden! Så hos meg var det modemet som var problemet. Gammelt modem: Billion ett eller annet... Nytt modem: TOPCOM Xplorer 871B Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Har hatt Bluecom i flere år uten problemer. Men tviler på at det nylig tilsendte Billion- modemet har militære spesifikasjoner, for å si det slik. Virker litt billig. Endret 29. mai 2005 av CastorFiber Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Har hatt blucom ett år etter å hatt tele 2. Har hatt en sinnsyk bra ping på bf og catch serverene. Har fått litt høyere ping nå etter oppgraderingen skulle komme, men har også foreløpig fått høyere nedlastning hastighet. Brukte tele 2 modemet lenge etter at jeg byttet, men merket ingen forskjell når jeg byttet til blucom modemet. Kommer ihvertfall aldri til å bytte tilbake tl tele2. Telenor er uansett no go. Håper det bedrer seg medd deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå