Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ok, etter flere spørre runder på hw og andre forum kom jeg fram til at x800 xl er det beste valget for meg. Spørsmålet er bare hvilken produsent jeg skal velge: Valget står for det meste mellom disse tre kandidatene: Kandidater!! Jeg bare lurte på om noen visste noe om disse eller om dere har noen erfaringer? kan dewr anbefale noen? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 jeg ville ikke gått for asus da den er dyrest, powercolor er billigst, og helt fin hvis du ikke skal overklokke, men hvis du skal overklokke, så tror jeg at saphire er best, men jeg vet ikke.. ang. støy/varme, så vet jeg ikke noe om det, men de støyer neppe så mye at det gjør noe hvis du da ikke har en veldig stille pc... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 det har jeg nok ikke, leste testen på hardware.no, men skjønner ikke hvorfor asus kom best ut? det eneste er at den har dual dvi og støyer litt mindre, sapphire ytet jo klart bedre. Powercolor har vivo, men jeg har ikke sett noen tester av den opp mot noen av de andre. Lenke til kommentar
a_f Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 De Kortene yter jo ganske likt, så da e det vel å velge den du liker best. Jeg har en powercolor sin kort og er veldig fornøyd med den. Eneste minuset e at det ikke følgte men noen overvåknings program.. dvs at man må bruke 3.parts programmer til å finne f eks temperatur på kjernen osv... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Hva betyr noe for deg, da? Overklokking? Støy? ... Hjelp til selvhjelp, vett du! Flere alternativer; https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Ville vurdert dette https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26760 ... svært bra kjøling (fra Artic Cooling) EDIT: Glem det... var AGP Endret 26. mai 2005 av Okay Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) det som betyr noe for meg er ytelse og overklokkings egenskaper dvs varme. Støy betyr ingenting. Lurer også på hva som er forskjellen på ddr ram og gddr ram? Tar vifta på HIS kortet noe ekstra strøm, vet ikke hvor mye PSU'en min tåler, tror det er ca. 320w, ser også ut som HIS kortet tar to plasser, og da har jeg kun en pci port igjen, det er jo litt kjipt. Syntest at det er litt fett med storvifter, da ser det litt voldsomt og dyrt ut. Endret 26. mai 2005 av Slettet-uHVgFQ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Er det noen som har noen sammenlikninger av de? Kan vel legge til at disse er alternativene: x800 xl Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=14672 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 sikkert fint med x850pro, men jeg har nok ikke så mye penger, 2750 er smerte terskelen og jeg kan ikke godta å gå over den...skulle egentlig ikke bruke mer en 2000... Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 powercolor! Billigst og har VIVO Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) hva er vitsen med vivo? Er dual dvi viktig, ser at det står at powercolor har det under specsen, men den ene porten ser tvilsomt mye ut som en analog vga port... Endret 26. mai 2005 av Slettet-uHVgFQ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) det står også at sapphire versjonen har 980mhz minnefrekvens mens powercolor bare har 490mhz, er det tilfeldig at 980 er det dobbelte av 490, har bare spphire doblet det for en eller annen grunn mens powercolor har latt være? Siste ting er også hvor mye PSU skal til for å kjøre powercolor og sapphire. Endret 26. mai 2005 av Slettet-uHVgFQ Lenke til kommentar
a_f Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 det står også at sapphire versjonen har 980mhz minnefrekvens mens powercolor bare har 490mhz, er det tilfeldig at 980 er det dobbelte av 490, har bare spphire doblet det for en eller annen grunn mens powercolor har latt være? Siste ting er også hvor mye PSU skal til for å kjøre powercolor og sapphire. Der står DDR 490. Da blir den effektive frekvensen 980 MHz. Dual DVI er viktig hvis du har 2 LCD skjermer, eller har planer om det. Jeg har 2 Dell sine skjermer. For å teste, koplet jeg den ene skjermen via DVI, men den andre via VGA. Forskjellen på bildekvalitet var ganske stor, for å si det mildt... Det med PSU er avhengig av hvor mye strøm brukes av resten av hw du har, men selve kortet skal ikke bruke mer enn 75 watt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 er det noen programmer som ser hvor mye psu man bruker? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 er det noen programmer som ser hvor mye psu man bruker? nei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 vil det si at jeg må bare gjette, har jeg nok psu(315w) til dette?: 2xseagate barracuda 200gb harddisks Intel pentium 4 550j 3,4 ghz Nanya 1024mb ram @ 400mhz NEC DVDRW ND-3530A Gigabyte GA-8I915PM, ligner på GA-8I915G-MF og også powercolor x800 xl? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 micro ATX tar vel heller ikke så mye strøm? Lenke til kommentar
a_f Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 mATX kortet bruker vel like mye strøm som en vanlig ATX kort. Og det er jo komponenter som bruker mest strøm... Har sett flere linker til diverse strøm kalkulatorer her på forumet, men klarer ikke å finne dem nu. Mn personlig synes jeg at 315 watt er litt lite for det du har inn in pc'en din... Lenke til kommentar
ds.nitram Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Om det er en kvalitets psu et det ikke noe problem!! hvis du ikke skal fylle pc`n med hard disker, så syntes jeg det bortkastede penger å kjøpe ny psu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg