Gå til innhold

Spille-PC til 8351 kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal bygge en pc, og har funnet alle delene på komplett.no.

Det jeg da lurer på er om alt passer?

Her er oppsettet: PC-Oppsett

Denne pcen skal brukes til spilling, men jeg har ikke så veldig mye penger.

Jeg har hørt at Western Digital, Maxtor og Seagate er tre gode harddisk produsenter, men jeg fant ingen av dem som hadde "Serial ATA II" tilkobling, så derfor gikk jeg for Hitachi.

Håper at det jeg ville kom fram i denne tråden, og håper på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minne: Du bør velge to 512-brikker og kjøre dem i DUAL-DDR. 512 mb er minimum for å kjøre winxp stabilt, og da bør du ha mer om du skal spille. (Sjekk minnet i ukens tilbud, det er bra)

Hovedkort: Jeg vil anbefale ASUS A8N SLI Deluxe (som jeg selv har).

Vifte: Jeg ser du har valgt en passiv kjøler, du skal vel ikke overklokke?

Og til slutt: Hva skal du med en diskettstasjon?

Ellers ser det bra ut! :thumbup:

Lenke til kommentar

Så det som er på tilbud, det passer med ASUS A8N SLI Deluxe kortet? BTW, skal bare bruke et grafikkort...

Floppy er for skolen, i tilfelle jeg tar med arbeid derfra på diskett..

Er ikke helt sikker på om jeg skal overklokke, får se med tiden.

Men hvis jeg bare bytter ut kortet og minnet, så passer det med resten... Så at jeg da kunne ha bytta harddisk samtidig hvis jeg skifta hovedkort, hvilken burde jeg da ta? Og prisen må helst ikke overstigge prisen på den harddisken jeg har valgt nå så fryktelig, har ikke så mye mer å bruke :S

Lenke til kommentar
Jeg vil likevel anbefale deg 1 GB ram.

Jeg bruker en USB-penn på 128 MB på videregående skole, og jeg skal love deg at det er mye enklere enn floppy.

Sikkert mye enklere, men så er det ikke alle skoler som er helt oppdaterte heller da... På min skole har de fleste PCene 100mhz prosessor og 5-600 mb HD.(og ikke USB-port eller CD-ROM)

Lenke til kommentar
Minne: Du bør velge to 512-brikker og kjøre dem i DUAL-DDR. 512 mb er minimum for å kjøre winxp stabilt

hmm.. sist jeg leste bakpå så var det minimum 128 og anbefalt 256...

Skal du få gjort noe på Pcen eller skal den bare virke? :roll: MINIMUM 512 MB, Og når det er så billig som det er nå, så ser jeg ingen grunn til ikke å kjøre på med 1 GB

Lenke til kommentar
Minne: Du bør velge to 512-brikker og kjøre dem i DUAL-DDR. 512 mb er minimum for å kjøre winxp stabilt

hmm.. sist jeg leste bakpå så var det minimum 128 og anbefalt 256...

Skal du få gjort noe på Pcen eller skal den bare virke? :roll: MINIMUM 512 MB, Og når det er så billig som det er nå, så ser jeg ingen grunn til ikke å kjøre på med 1 GB

sier itje imot på at han burde ha 1gb ram. men er feil og si at han må ha 512ram for å kjør xp stabilt......

Lenke til kommentar

svarhastigheten er det vel.

CL2 er kjappest og CL2,5 er litt tregere. Cl2 er til og anbefale. Selv har jeg CL2,5 og funker fint for meg det (har veldig mye med produsenten og gjøre)

kan vel kansje sammenlignes med pinget du har da du sitter åspelle cs. jo dårligere ping jo tregere går det, jo høyere cl jo tregere går det..

si fra viss noe av dette er feil ;) aldri vært helt 100% sikker

Lenke til kommentar

Jeg må bare slenge inn en komentar angående mengde med ram. Det å si at man trenger mer enn 256 MB, med ram er bare tøys, hvis det bare handler om det å kjøre windows og bruke de programmene som følger med.

Spiller man spill eller driver på med enkel bilderedigering eller office aplikasjoner drar man stor nytte av å øke til 512 MB.

Hvis man driver på med videoredigering eller spiller spill som krever mye minne kommer 1024 MB godt med. Men er langt fra nødvendig.

Dette skriver jeg litt fordi jeg sitter på tre maskiner med nettopp 256, 512 og 1024 MB med minne. Og har et reelt sammenligningsgrunnalg på hva som fungerer greit og ikke. Og den maskinen med 256 MB minne brukes mye til arbeid med office applikasjoner, og det går stort sett greit bortsett fra når jeg kjører mer enn 2 programmer samtidig, f.eks word, powerpoint og photoshop. De to andre maskinen merker jeg ikke at minnet er noen stor hindring på med mindre det er snakk om filmredigering eller WoW.

Men er enig at du kanskje burde se om du har råd til noen bedre minnemoduler enn de fra TwinMOS. Du kan jo f.eks ta pengene fra den ekstra viften og bruke på bedre minne, så kan du heller kjøpe en ekstra vifte til senere når du får råd til det.

Lenke til kommentar
Jeg må bare slenge inn en komentar angående mengde med ram. Det å si at man trenger mer enn 256 MB, med ram er bare tøys, hvis det bare handler om det å kjøre windows og bruke de programmene som følger med.

det jeg prøvde å si litt tidligere itråden der en påsto at minimum til xp var 512 mb ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...