SuperFly Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Er vel riktig med "ja", men det er alltid et "men". Du må ha et firma å ha det på, enten enkeltmansforetak, eller noe annet. Med andre ord, så er det umulig så lenge du ikke har oragnisasjons nummer. Det er jo forsåvidt gratis å opprette enkeltmansforetak, men hvis du spør meg er det ikke verd peset, du må fylle ut en del mer skjemaer når staten skal ha sitt over likningen. Desuten må du føre reknskap. (Ikke noe pes hvis du ikke selger eller kjøper noe, men skal du skrive ting av på firmaet er dette et must). så er du sikker på du trenger (dott no) :razz: Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Gratis??? Så vidt jeg har fått med meg så har staten klart å innføre gebyr på det også. kr 2 680 vil det koste deg..Dyrt domene etter hvert. http://www.brreg.no/reg_gebyrer/ Mens slik er det nå en gang bare, staten gir ikke noe gratis selv om staten er oss, innbyggerene i landet. Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Hei alle sammen! Det er riktig at det er gebyr for å registrere et selskap i Foretaksregisteret. Men det er ikke gebyr for å få tildelt et organisasjonsnummer. Som enkeltperson er det tilstrekkelig å være oppført i Enhensregisteret for å få tildelt et slikt nummer, og oppføring her er gratis. Dersom jeg ikke tar helt feil. kan en også fortsette å benytte forenklet/ferdigutfylt selvangivelse, forutsatt at enkeløtmannsforetaket ikke genererer noen form for omsetning av varer eller tjenester. Dermed skulle det ikke bli så forferdelig mye ekstra pes for domenenavnet, men litt skjemautfylling og et par måneders venting for registreringen.. Men alt i alt? Ikke verd det, mener nå jeg. Da er det bedre med et .com-domene som kan registreres på to minutter! Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 .com er opptatt. Hva med .nu? Må det også være bedrift? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Quote: Den 2002-07-17 10:14, Nismo skrev:.com er opptatt. Hva med .nu? Må det også være bedrift? Hva med .net? Det er også veldig kjent. .nu er det vel nesten ingen som bruker. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 hva med et domene som er registrert på en annen person? noen formening om hvordan jeg bør gå fram vis jeg vil ha tak i det domenetet? kjørte whois på det, og det er ingen som bruker det, det er bare "okkupert"...slikt er elendig for oss som faktisk vil bruke et domene til det det er for.... kan jeg tilby personen noen kr for det, eventuelt hvor mye burde jeg gi for det...? skal bare bruke det til en side for en liten datagruppe, så det er jo ikke noe pes, men alle andre domener med det spesielle prefix'et er tatt :sad: Lenke til kommentar
HawP Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Quote: Den 2002-07-19 12:44, oceana skrev:hva med et domene som er registrert på en annen person?noen formening om hvordan jeg bør gå fram vis jeg vil ha tak i det domenetet? Spørre administrative contact (eller hva det heter) om du kan få overta domenet (evt. mot kompensasjon). Quote: kan jeg tilby personen noen kr for det, eventuelt hvor mye burde jeg gi for det...? Hvis domenet ikke brukes, kan det jo være fordi det er en domene-hai som har registrert det i håp om å tjene på det... forsøk å spørre hvor mye vedkommende evt. skal ha. Eller du kan håpe på at vedkommende glemmer å fornye domenet når det "går ut"... :smile: Lenke til kommentar
HawP Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Quote: Den 2002-07-17 10:19, Afseth skrev:Hva med .net? Det er også veldig kjent. .nu er det vel nesten ingen som bruker. Nu er en del brukt i Sverige Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 En forsiktig mail til admin. kontakt kan vise seg å være løsningen din. Noen vil kanskje prøve å tjene gode penger på å selge domenet til deg, mens andre er riktig ålreite her. En digresjon: Fikk for litt siden en epost fra en domenhai fra et eller annet eksotisk land som jeg ikke kan huske i farten. Han ville selge meg domenet bkmedia.com. Jeg ba ham, erhm, ryke og reise :wink: (ville heller valgt et annet navn fremfor å betale en domenehai for et domene!!) PS! Han kalte det en anstendig måte å gjøre forretninger på. HAHA! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå