Gå til innhold

Skjermen vil ikke starte!?

Bambus2

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc hvor skjermen nekter å starte. Jeg har prøvd skjerm og skjermkort på min andre pc, og det funket fint. Kan problemet ligge i hovedkortet??? Maskinen starter fint, men lyset på skjermen har bare et lite blaff med en gang man starter, og så går den tilbake til standby.

Er det noen gode ideer hos noen ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil anbefale deg å resette CMOS switchen!..vet ikke om du overklokker,men det samme skjer av å til med meg når jeg overklokker!..(at skjermen ikke vil starte)

prøv det å se om det hjelper :grin:

[ Denne Melding var redigert av: RoSoka på 2002-07-16 20:08 ]

Lenke til kommentar

Det kan være mange ting som er galt.

Sjekke kabler og resette CMOS (som nevnt tidligere) kan være smart.

Det KAN også være være værre. Starter PC'en din helt? Hører du oppstartslyden fra Windows? Hadde en PC med samme problem, og der var CPU'en ødelagt. Har også hørt om andre med samme problem der RAM'en var gått.

Dersom du kan skru litt PC, kan du prøve følgende:

Ta ut alle komponenter, la en RAM brikke og grafikk kortet ditt stå i og start opp. Dersom det ikke fungerer, kan du prøve å ta av CPU og vifta/blokka. Sjekk at alt ser OK ut, og sett det sammen igjen (vær forsiktig, mange ødelegger AMD prosessorer).

Dersom ingenting fungerer, kan du jo prøve med en annen CPU eller en annen RAM brikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har også hatt det samme problemet som deg,men jeg klart ikke å finne ut hva det var så da tok jeg bare med meg maskinen til komplett så fikk de fiksa den, det viste seg å være hk'et som hadde litt problemer men det ble fiksa.

kan være det samme som har skjedd med deg.

[ Denne Melding var redigert av: Citizenx på 2002-07-26 15:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...