Bambus2 Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Jeg har en pc hvor skjermen nekter å starte. Jeg har prøvd skjerm og skjermkort på min andre pc, og det funket fint. Kan problemet ligge i hovedkortet??? Maskinen starter fint, men lyset på skjermen har bare et lite blaff med en gang man starter, og så går den tilbake til standby. Er det noen gode ideer hos noen ??? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Min Samsung gjør det samme av og til. Da holder det med å nappe ut strømkontakten fra skjermen, vente litt og så sette den i. Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Hadde en gang samme problem, jeg satt å fikla i 4 timer før jeg sjekka kontakten på skjermen. Det viste seg da at en av pinnene var bøyd, dette behøver jo ikke å være ditt problem. Det jeg vil fram til er at det kan være 1000 ting som er feil. Lenke til kommentar
RoSoka Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 vil anbefale deg å resette CMOS switchen!..vet ikke om du overklokker,men det samme skjer av å til med meg når jeg overklokker!..(at skjermen ikke vil starte) prøv det å se om det hjelper [ Denne Melding var redigert av: RoSoka på 2002-07-16 20:08 ] Lenke til kommentar
Bambus2 Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Jeg kan ikke resette cmos når maskinen nekter å starte med skjerm. Jeg må få startet maskinen med skjerm før jeg kan gjøre noe som helst! Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 joda!! se i manualen din og finn ut hvordan du gjør det makanisk på hovedkortet DITT.. finner du dette går det veldig greit!! Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Har hatt det samme problemet. Det eneste jeg trenge å gjøre var å ta ut skjermkabelen og sette den inn igjen.. Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Det kan være mange ting som er galt. Sjekke kabler og resette CMOS (som nevnt tidligere) kan være smart. Det KAN også være være værre. Starter PC'en din helt? Hører du oppstartslyden fra Windows? Hadde en PC med samme problem, og der var CPU'en ødelagt. Har også hørt om andre med samme problem der RAM'en var gått. Dersom du kan skru litt PC, kan du prøve følgende: Ta ut alle komponenter, la en RAM brikke og grafikk kortet ditt stå i og start opp. Dersom det ikke fungerer, kan du prøve å ta av CPU og vifta/blokka. Sjekk at alt ser OK ut, og sett det sammen igjen (vær forsiktig, mange ødelegger AMD prosessorer). Dersom ingenting fungerer, kan du jo prøve med en annen CPU eller en annen RAM brikke. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Har også hatt det samme problemet som deg,men jeg klart ikke å finne ut hva det var så da tok jeg bare med meg maskinen til komplett så fikk de fiksa den, det viste seg å være hk'et som hadde litt problemer men det ble fiksa. kan være det samme som har skjedd med deg. [ Denne Melding var redigert av: Citizenx på 2002-07-26 15:40 ] Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 jeg hadde samme problemet som deg ... feilen var ... Prosessoren ... kjÆrna hadde knekt (ikke min feil ... ) Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 ...ikke min heller :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå