Gå til innhold

Nye ting til min elkjøp maskin

Anbefalte innlegg

Hei har fått et vedlegg av Elkjøp, hva jeg kan putte inn i hardisken da tenkte jeg på harddisk og sånn så jeg lurer på om hva jeg kan ha av ting som hardisker og sånn så spør i hardware legger til et vedlegg der all info om dataen min står som jeg har fått av elkjøp. noen som kan tyde dette takk på forhånd.

Vis denne bør flyttes så bare si i fra så gjør jeg det :D

Mvh

Morten Arnesen

Dataen_min.doc

Endret av Mott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet ditt, men hvis du lurer på hvor mange hardisker du kan sette inn, står svaret her:

IDE (Total / Available) -- 4/1

Med andre ord; 4 plasser totalt, 1 brukt av den 250 GB som fulgte med maskinen. Plass til 3 disker til.

Lenke til kommentar

Med andre ord; 4 plasser totalt, 1 brukt av den 250 GB som fulgte med maskinen. Plass til 3 disker til.

Dette stemmer ikke helt. Dersom trådstarter ønsker å bruke DVDROM og DVDbrenner, kan han med dagens config kun sette inn en disk til. Skal han ha enda flere må en optisk enhet fjernes, eller han må installere et IDEkontrollerkort

Lenke til kommentar

Dette stemmer ikke helt. Dersom trådstarter ønsker å bruke DVDROM og DVDbrenner, kan han med dagens config kun sette inn en disk til. Skal han ha enda flere må en optisk enhet fjernes, eller han må installere et IDEkontrollerkort

Jepp, blir sånn. Du bør og sjekke tilkoblingsmuligheter for sata.

Lenke til kommentar

Jeg er snart 14 og vil vite hva jeg kan gjøre for og kjøpe meg ny harddisk kommer mest sannsynlig til å få litt penger til overs så lurer på om jeg bør kjøpe intern eller ekstern??

Hvordan vet jeg om det er 2,5¨ eller 3,5¨?

Takk for hjelp

Men folk trenger ikke være frekke :nei:

Endret av Mott
Lenke til kommentar
lurer på om jeg bør kjøpe intern eller ekstern??

Kjøp en intern 3,5" IDE disk dersom du ikke skal flytte store datamengder mellom maskiner. Da kan du evt. vurdere en ekstern.

En intern disk er raskere, mer stabil og ikke minst billigere pr. GB

Endret av mr_trout
Lenke til kommentar
Jeg er snart 14 og vil vite hva jeg kan gjøre for og kjøpe meg ny harddisk kommer mest sannsynlig til å få litt penger til overs så lurer på om jeg bør kjøpe intern eller ekstern??

Hvordan vet jeg om det er 2,5¨ eller 3,5¨?

Takk for hjelp

Men folk trenger ikke være frekke :nei:

Jeg (regner med du mente meg) er ikke frekk. Offtopic ja, frekk nei. Sorry hvis du oppfattet det slik... :innocent:

Det er nok en 3,5" harddisk du har, det finnes få, om noen, stasjonære pcer som bruker 2,5" disker som standard. Se her, denne er både stillegående, rask og billig.. :thumbup:

Endret av petter;
Lenke til kommentar

blodpris :p

jeg er fans av seagate barracuda så vil anbefale denne!

ville vært billigere å kjøpt 2x250 (per mb) men tillegg da må du jo ha en pci ide kontroller som ofte kan koste litt...

400gb harddisk vil nok bråke litt!

Lenke til kommentar

to har nokt to ide kontrollere, du kan koble 2 stasjoner per ide kontroller. har du da cd brenner & cd spiller så har du plass til to hardisker

har du tillegg den gamle hardisken såhar du plass til 1 til...

kjøp den 400gb du (hitchi har/skal kom ut med 500gb intern som kan vær litt intresant)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...