Gå til innhold

tannregulering?..jeg?, hvordan er det?


Anbefalte innlegg

Pass på når du skal rote med en jente som også har regulering, dere kan sette dere fast!

dette går faktisk an en jeg kjenner godt har sagt at dette skedde på hennes skole og at de måtte til skolelegen og bli koblet fra hverandre dette er helt sant

Braceface!

Starter og synge "Braceface my life is complicated, boyfriend, dont wanna talk about it!"

Ahaha :!:

Alså, fra en serie på foxkids..

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 år senere...

TANNREGULERING ER IKKE VERD BIVIRKNINGENE OG PLAGENE

 

 

Nei, du bør ikke høre på rådet fra tannlegen. Det er IKKE verd det. Overbitt er ikke stygt og er ingen funksjonsfeil hvis ikke tennene i tillegg står til alle kanter da.

 

Bivirkningene med tannregulering er mye større enn nyttvirkningene. Reguleringen deformerer nemlig ansiktsstrukturer, strukturer i nesa, kjevefasong, kjevestilling og strukturer bakover mpot nakken og dette ødelegger utseende og skaper plager.

 

I tillegg er ikke resultatet stabilt over tid, og det er helt uforutsigelig hvordan det vil se ut etter noen år.

 

Mange bruker permanent streng i kjevene fpr å bevare resultatet, eller tvinges til det av tannlegen, men dette skaper jo også ubehag.

 

Du får med andre ord med en masse på kjøpet som du ikke regner med og som du ikke ønsker. men som det ikke fortelles om, og du ender som evig pasient.

 

Dette vet jeg fordi jeg hadde tannregulering som barn for overbitt, og nå når jeg er godt voksen skulle jeg ønske at jeg skapte meg vrang slik at det ikke ble noe av.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

TANNREGULERING ER IKKE VERD BIVIRKNINGENE OG PLAGENE

 

 

Nei, du bør ikke høre på rådet fra tannlegen. Det er IKKE verd det. Overbitt er ikke stygt og er ingen funksjonsfeil hvis ikke tennene i tillegg står til alle kanter da.

 

Bivirkningene med tannregulering er mye større enn nyttvirkningene. Reguleringen deformerer nemlig ansiktsstrukturer, strukturer i nesa, kjevefasong, kjevestilling og strukturer bakover mpot nakken og dette ødelegger utseende og skaper plager.

 

I tillegg er ikke resultatet stabilt over tid, og det er helt uforutsigelig hvordan det vil se ut etter noen år.

 

Mange bruker permanent streng i kjevene fpr å bevare resultatet, eller tvinges til det av tannlegen, men dette skaper jo også ubehag.

 

Du får med andre ord med en masse på kjøpet som du ikke regner med og som du ikke ønsker. men som det ikke fortelles om, og du ender som evig pasient.

 

Dette vet jeg fordi jeg hadde tannregulering som barn for overbitt, og nå når jeg er godt voksen skulle jeg ønske at jeg skapte meg vrang slik at det ikke ble noe av.

 

Så alle reguleringstannleger som anbefaler driver med vranglære?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...