Krankemot Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Aaargh, nok et vanskelig valg, har vært hos tannlegen og han sa jeg hadde overbitt, og at han anbefalte regulering... Da lurer jeg på om det er noen her som har eller har hatt tannregulering som kan fortelle litt om det var verdt det i ettertid, var/er det jævelig i perioden du hadde det/har det. takker for alle svar :# <<<smiley med regulering Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hadde regulering ganske lenge, og det var vel igrunn greit. Man er som regel inne en gang i blant å strammer opp, og da gjør det #%&/" vondt i 1-2 dager (masse suppe). Utenom det merker man ikke at man har reggis, bortsett fra att alt som heter seigt kjøtt setter seg så inni hampen fast Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Er ikke så jævlig ille, blir så bra etterpå. Tenk på det så går det bra. Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 har hatt tanregulering i over 2 år. tok den av for noen måneder siden. er strålende fornøyd ;D syntest egentlig det bare gjorde vondt de 2-3 første dagene etter jeg hadde tatt den på. og noen ganger når jeg stramma. men for all del, det er verdt det! Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) skrekkscenario: jeg hadde vondt i tennene 1 uke etter at han maen hadde tatt den på!(var noe herk på LAN...) men ellers er det OK Endret 25. mai 2005 av h3nrik Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 hehe. stakkars du! jeg måtte bruke plate både i overkjeften og underkjeften i 2 år. (overbitt). men man blir fort veldig vant til dem. faktisk så vant at det føles uvant uten. vet ikke om det er plater du må ha, men om man bruker plater og er flittig å bruke dem blir man fortere ferdig. (jeg var flittig ) dårlig minne: reguleringstannlegen brukte ikke hansker (flere av de jeg kjenner som også hadde hun som reagerte på det og) Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Har regulering nå, har hatt den nesten et år nå. Er ikke så ille gentlig bortsett fra at det til tider kan gjøre vondt. Dessuten ser det jo ikke bra ut Men det jeg tenker er at tenk så kjkk jeg kommer til å bli når jeg er ferdig, det hjelper en del Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 dårlig minne: reguleringstannlegen brukte ikke hansker (flere av de jeg kjenner som også hadde hun som reagerte på det og) Det gjorde ikke min tannlege heller men han vasket dem før han tok dem inn i "kjeften" på meg da. var faktiskt ikke så ille såpesmak heller Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Skal ha meg reggis selv.. (er 15). Har utsatt det så lenge så nå må jeg nesten. Gruer meg.. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 takk for svar trur ikke jeg skal ha sånne plater i såfall, jeg skal sove med sånn bøyle det første halve året. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Hadde regulering i 2 år - det værste var de første ukene. Da gjorde det umennesklig vondt - samtidig som det forferdelig uvant og upraktisk - og ikke minst grusomt stygt! Etterhvert blir du vant til det og tenker ikke over saken. Men de metalldingsene kan ofte forårsake irritasjon eller til og med små sår i innerleppene som ikke er så morsomt heller. Og den månedlige strammingen er vel heller ikke noe å se fram til egentlig - jeg hadde alltid ødelagt endel av de metalldingsene så han bante og styrte på for å erstatte dem Jeg tror du skal ta å vurdere nøye om du trenger regulering. Dersom du gjør det mest av "estetiske" hensyn og ikke så mye praktiske er jeg ikke sikker på om det er verdt det. Men om tannlegen anbefaler det fordi det i framtiden vil være en fordel så er det like greit å komme i gang så tidlig som mulig og bli ferdig med det. Endret 25. mai 2005 av Zatôitchi Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Er ikke så ille. selvom det kan gjøre vondt til tider er det vært det i ettertid Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) tja, problemet er at tennene ikke går "inn i hverandre" pluss at fortennen ikke møter hverandre ordentlig , dessuten sa legen at det bare ville bli værre med tiden... pluss at de øvre hjørnetennene "bomma" på plassen sin så jeg har litt over (den ene begynner å kommened da) lol, tannlegen lurte på hvordan jeg spiste spaghetti Endret 25. mai 2005 av norma_saw Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg gikk med regulering i et par måneder, etter at jeg fikk begge fortennene slått ut. Reguleringen plaget ikke meg noe særlig, ble veldig fort vant til den, og jeg sluttet å legge merke til den. Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Pass på når du skal rote med en jente som også har regulering, dere kan sette dere fast! :!: :!: :!: Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Absolutt verd det. Har hatt i maaaaange år, var rimelig irritert da, men er fornøyd nå. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Gjør ganske vondt i tennene i de første dagene etter at den er satt på eller ved en evt. oppstramming. Det kan irritere. Blomkål-suppe ftw Det er verdt det i ettertid. Blir veldig sexy tenner, men husk å puss de regelmessig. Lenke til kommentar
Rodwelt Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Det er en smule ubehagelig rett etter du har satt inn og strammer, men eller merker du ingen ting. Nudler Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 De første dagene er værst og ved stramminger, men også litt deilig på en merkelig måte... Det er seff ikke så sexy, men bedre å ta det i tidlig tennårene og ha fine tenner til sjekking senere i ungdomsperioden, enn å være den eneste som har reggis på byen. Eller i værstefall ha stygge tenner når du skal sjekke damer... Etter en liten stund så har du til og med glemt hvordan det var å IKKE ha det, trust me, ta det nå før det er for sent og for å bare gjøre det... når du er 14 år så har jo de fleste andre det og, men når du nærmer deg 18-20 år begynner det bare å se jævlig dumt ut. *elske mine tenner etter reggis* Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 sukk. mine tenner begynner å bli skeve og fæle selv om jeg er ferdig med regulering (for 4 år siden) det er trangt om plassen der inne. men tross alt lurer jeg på hvordan de hadde sett ut om jeg hadde droppet regulering. skrekk og gnu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå